• Marthos
    ****

    Režisér Vladimír Slavínský zůstal i po březnové okupaci jedním z hlavních tvůrců nových českých filmů. Jeho ryze apolitická tvorba bez problémů procházela cenzurou a dlouhodobě si udržovala značný divácký zájem. V letních dnech prvního válečného roku vznikala nenáročná veselohra podle stejnojmenné divadelní hry dr. Františka Zavřela, který patřil k radikálním stoupencům fašistického režimu. Tento životní outsider od mládí trpěl syndromem nepochopení a své krajně pravicové názory ventiloval pomocí kontroverzně pojatých životopisných románů (pentalogie Polobozi). Slavínského scénář původní jevištní hru o mnoho nepřevyšuje a spoléhá na klasický syžet konverzačních komedií. Stavovské rozdíly jsou demonstrovány na pozadí vztahu chudé švadlenky a továrníkova syna, kteří svou ušlechtilostí bourají bariéru společenských rozdílů navzdory nepřátelskému okolí. Pomyslné devizy tak lze spatřovat zejména v hvězdném hereckém obsazení. Oldřich Nový se objevil v překvapivě atypické roli stárnoucího továrníka, který však disponuje dostatkem osobního šarmu, aby mohl synovi konkurovat v lásce i pracovní píli. Poměrně inovativní je milostná dvojice Věry Ferbasové a Raoula Schránila, nepostrádající vlastní životnost a svěžest optimistického mládí. Tradiční šablonu matky z lidu tu vytvořila Antonie Nedošinská, která se tehdy ocitala už za zenitem své největší popularity a pozornost si zasluhuje i znamenitá figurka Ference Futuristy. I přes drobné výhrady a fakt, že film na několika místech postrádá tempo, se jedná o zdařilou veselohru, jejíž účel daný dobou a požadavky plně uspokojí i současného diváka. Mnohdy i naivita může být nadčasovým poselstvím.(3.10.2008)

  • korbitch22
    *

    Byla to sice nádherná doba, plná etikety , principů a slušného chování , ale pro klacka z 21.století je to utrpení.(30.9.2012)

  • gouryella
    ***

    Jako vzdy kouzelny Oldrich Novy, ktery se tentokrat opet prekonava.(31.7.2002)

  • Koryntos
    *****

    Človíčkové, opravdu roztomilý film s roztomilou Věrou Ferbasovou.(12.3.2012)

  • kaylin
    ***

    Oldřich Nový a Raoul Schránil si tady docela dobře sedli a jsou to ty správné tvrdohlavé palice, které byly pro takový příběh potřeba. Věra Ferasová je dětinsky výborná a celé je to takové roztomilé. Jenže pak najednou zjistíte, že je to trochu natahované a že v závěru už to v podstatě nemá co říct a vy jste rádi, že už to skončilo.(7.1.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace