• VaHo
    ***

    Celkem slušná komedie, která ale ve filmovém zpracování působí poněkud zatuhle. Párkrát jsem se zasmál, ale na divadle to muselo mít větší dynamiku. Možná, že zde se inspirovali tvůrci amerických Hangover...(5.9.2015)

  • Marthos
    ****

    Střídání stráží. Slavínského hořké vystřízlivění z předválečných filmových iluzí, odehrávající se v období výrazných společenských i politických změn, poznamenalo také jeho další tvorbu, byť ne zcela tragicky, jak by se mohlo na první pohled zdát. Doba si sice žádala už jiné příběhy i hrdiny, přesto nebo právě proto se Slavínský znovu a znovu vracel ke starým osvědčeným autorům, v jejichž středu objevil také jméno herečky a spisovatelky Olgy Scheinpflugové. Divadelní hra Okénko, Slavínským s úspěchem inscenovaná na filmovém plátně již v první polovině třicátých let s fenomenálním Haasem v titulní roli, byla více než vhodnou kořistí. Poněkud starosvětský příběh byl Slavínským bryskně převlečen do moderních kulis a prostřednictvím nových postav, které se nakonec ve filmu objevily, získal ještě jinou, osobitější tvář, především díky dobrým hereckým výkonům v čele s vynikajícím Janem Pivcem, překonávajícího v některých okamžicích sebe sama. Slavínského film, ostře se odlišující od soudobých trendů v české kinematografii, přišel takřka v poslední chvíli; krátce po jeho premiéře se v Československu změnila politická situace a bylo po legraci. Slavínského život vyhasl jen několik měsíců po těchto tragických událostech.(3.10.2008)

  • blackrain
    ***

    Na mě málo komediální, ale jinak pohodový film s výborným Janem Pivcem. Stejně bych ho ale radši viděla jako divadelní hru, která vyšla od Olgy Scheinpflugové.(26.9.2010)

  • sator
    ***

    Na to že se jednalo defakto o herce kteří nehráli předtím hlavní role,tak obstáli na výtečnou.Je to jistě i díky skvělé režii Slavínského.Jenže od druhé třetiny je to postaveno na velmi naivní zápletce a těžko filmu dále věřit...(7.3.2010)

  • raroh
    ***

    Slavínský se po 2. světové válce stal mnohem méně sentimentální a více civilistnější, humor je v jeho filmech pak více intelektuálnější (všechny jeho tři poválečné filmy do roku 1948 se mi zdají z jeho filmografie evidentně nejsilnější). Adaptace Okénka je vydařená konverzačka, ovšem jindy hodně cynický a ironický Pivec (můj to oblíbenec) tu docela dost připomíná Haase.(27.9.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace