• Aky
    ****

    Jedna z nejpovedenějších prvorepublikových mírně naivních romantických komedií. Upoutá (aspoň mě) pěkně vykreslený vztah otce a syna továrníkovic.(30.7.2012)

  • Radyo
    ***

    Jedna z mnoha romantických komedií Oldřicha Nového, ne tak dobrá, jako jiné, ale stále ve srovnání s dalšími žánrovými filmy z oné doby solidní podívaná. Adina Mandlová byla opravdu moc hezká.(28.11.2004)

  • Marthos
    *****

    Tvorba Vladimíra Slavínského se pokaždé vyznačovala pečlivě vypracovaným scénářem, poměrně kvalitním humorem a hvězdným hereckým obsazením. Během války doznala velkých změn řada jeho námětů, částečně také proto, že se Slavínský obklopoval novými lidmi, kteří do jeho filmů přinášeli zase jiné, celistvé herectví. Přítelkyně pana ministra nabízí de facto nadčasový příběh chudé úřednice, která si prostřednictvím klepů vylepšila svůj životní i pracovní standard a mezitím stihla dostatečně okouzlit svůj protějšek v podobě mladého šéfa prosperující firmy. Skutečnost, že scénář prý vznikl na základě neustávajících a samozřejmě nijak podložených fám o údajném intimním vztahu Adiny Mandlové a státního sekretáře K. H. Franka, ozřejmuje mnohé z nelehkého života filmových hvězd, které, jak se zdá, neměly na růžích ustláno. Filmu vysloveně prospělo obsazení populárního Oldřicha Nového, který si mohl s potěšením zopakovat svou klasickou roli zamilovaného starého mládence, zde dokonce v jakési vyšší pozici. Romantické sbližování ústřední dvojice zůstává trvalou a vkusnou hodnotou, překlenující již téměř sedmdesát let. Pasáže z moravského sklípku, v němž se zpívají a tančí lidové písně, plnily v době nacistické okupace svůj primární účel a koneckonců korespondují tak trochu se Slavínského specifickou zálibou v podobné motivy. Jakási zvláštní nostalgie, která ze snímku vyzařuje, dává divákovi tušit podvědomou ignoranci válečného dusna a podněcuje nenásilný návrat k prvorepublikové tradici. Protektorátní veseloherní tvorbu lze potom obecně přirovnat k přeludu, který na určitou dobu a po určitý čas, vymezený začátkem a koncem promítání, vyvolával pocit blažené spokojenosti a vyrovnanosti. Tehdy i dnes.(2.11.2008)

  • Skip
    ****

    Jooo, ty čokoládové oči... Velmi dobrá komedie a je jen škoda, že se v té "folklorní" hospodě zdrželi tak dlouho. Tam totiž film nepříjemně vázl.(6.2.2009)

  • Oskar
    ***

    "Když u některé z žen zřím oči tmavohnědé..." Jedna z nejchytlavějších písní Oldřicha Nového v komedii, kde hraje druhé housle vedle Adiny Mandlové. Tady je vidět ten rozdíl mezi filmy Martina Friče, které se psaly Novému na míru a v úzké spolupráci s ním, a těmi ostatními, které jen těžily z jeho obsazení. Ale Mandlová je kouzelná, s jakým ironickým odstupem sleduje všechno to hemžení, způsobené fámou, že je přítelkyní ministra Marvana. Scénář jí nepředepisuje nic jiného než údiv a rozpaky nad vzniklou situací, ale Adina tam IMHO dostala mnohem víc. Škoda jen té velmi dlouhé a nudné pasáže v moravském sklípku, kde se asi 20 minut zpívají lidovky, hraje cimbálovka a tančíse v krojích. Byl to způsob, jak za protektorátu posílit v divácích národní sebevědomí, ale dnes už to působí jako pěst na oko. 50%(29.3.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace