Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Subjektiv
    ***

    Seriál Holocaust pojednává o útrapách židovské rodiny Weissů, již scénárista záměrně sestavil tak, aby na ní mohl demonstrovat většinu odporností, jichž se nacistický režim na potomcích Abrahámových dopouštěl. Jelikož těch zrůdností nebylo zrovna málo, působí scénář v některých chvílích poněkud vykonstruovaně. Jako protipól nabízí postavu Erika Dorfa, nevýrazného, byť chytrého pravníka, jehož důslednost, iniciativnost a karierní postup postupně proměňují v bestii. Mimochodem, jde asi o nejzajímavější, byť nejméně sympatickou postavu. +++++ Neumím posoudit, jaký skýtá téma holocaustu dramatický potenciál, tipuji, že obrovský. Na druhou stranu se mi nezdá, že lze vystavět "velký, epický příběh" kolem postav, jež jsou jen zřídkakdy původci děje. Zejména první dvě třetiny seriálu tak působí jako seznam zločinů, jež národní socialismus spáchal na židech a jiných jím nenáviděných lidech. Zdálo by se, že dík divákovu sžití s postavami na něj osudy zapůsobí bezprostředněji, osobněji. +++++ Opak je pravdou - jediná autentická fotografie bezejmených obětí holocaustu, ba i těch přeživších, byť zmučených, má v sobě větší sílu, než celý seriál. Ten zobrazuje všechny špinavosti, ale nečiní tak důsledně, spíše unyle. Vězni umírají v plynových komorách, ale my to nevidíme, dusí se spalinami, ale my to nevidíme, jsou stříleni, ale my je jen vidíme bezhlesně klesnout... Smrt se zdá být tak sterilní a čisťounká, jak si ji mnozí nacističtí pohlaváři přáli. Skutečnost jakoby skrytá za vynalézavými slovy Erika Dorfa: zvláštní zacházení, autonomní židovská oblast apod. Nebudí diváckou citlivost, byť ji ani neničí. Na smrt si v tomto seriálu zvykl již jeho názvem a jen párkrát si Holocaust dovolí jej vytrhnout z letargie vycvičené diváckou zkušeností let minulých. A má snad seriál o Holocaustu nechat člověka v letargii? Jen neustálé připomínání: "Stalo se to, stalo se to, stalo se to," mi umožnilo nějak to prožít, seriál mi v tom mnoho nepomáhal. +++++ Jen občas se v tvůrcích nesměle probouzí umělec a ten pak nechá metaforicky zalít rodokmen jednoho německého vrahouna krví (není to ovšem zrovna vrchol originality), vybere z historie neočekávaný detail jako komorní kvartet hrající těm (zprofanovaný - v roce 78 možná ne, nevím), kteří kráčí ke zplynování, popravovaní se drží za ruce a mučení malíři si dodávají odvahu plány návštěvy Itálie. Jindy se ale vrací dialogy, jež se hemží větami, které by byly hodny historika, jenž hodnotí dobu, ale ne postavy, která v ní musí žít. Chápu všechny ty Emmy a Zlaté glóby. Téma je téma, některé téma je témovatější než jiné a Holocaust je nejtémovatější, neneocenitelný.(14.4.2013)

  • Kimon

    Tak tedy nevím, zakoupil jsem originály DVD v trafice a kvalita obrazu (na PC) je otřesná. Dát do distribuce DVD s tak rozmazaným obrazem, to vyžaduje notnou dávku drzosti. A to je prosím nalisováno na 3x DVD9, které nepatří mezi nejlevnější!! Evidentně jde o získání peněz za každou cenu. Distibutor Hollywood C.E. s.r.o. za přispění týdeníku Reflex.(3.2.2011)

  • Chrustyn
    ***

    Vyprávěním obsáhlý a velkolepý seriál, jehož název je o ději všeříkající. Některé části jsou skvělé, jiné by zde nemuseli být a výsledný dojem kazí.(28.5.2015)

  • Pohrobek
    ***

    Slušně dramatický seriál, který pochopitelně od prvopočátku těží ze svého silného tématu, ale pravděpodobně v sobě nese i špetku toho pedagogického a dokumentačního záměru. Herci si udržují vysokou laťku, a tak to jsou minimálně oni, kdo nám zprostředková ucházející filmový zážitek.(4.5.2005)

  • jondzavid
    ****

    málo známa štvordielna tv mini séria Holocaust zobrazuje židovské prenasledovanie počas nacistického režimu na príbehu rodiny Weissových. Komplexný príbeh začína v Berlíne v období pred Krištáľovou nocou a postupne prechádza od Warszawského ghetta, cez Ukrajinu a tábory v Buchenwalde a Terezíne, až po Auschwitz. Pri hodnotení tohto filmu sa natíska otázka či je možné takéto vážne téma spracovať ako tv soap operu. Odpoveď je áno, napriek zjednodušeniam a občasnej nerealistickosti až povrchnosti je film veľmi pôsobivý a tieto nedostatky sa mu dajú odpustiť vďaka pútavému príbehu a kvalitným hereckým výkonom. Najvýraznejší je Michael Moriarty v druhej hlavnej postave príbehu - Erika Dorfa, nacistického karieristu, ktorý sa z nezamestnaného právnika vypracováva až na Heydrichovu pravú ruku. Moriartyho mrazivý herecký výkon zatieňuje aj ďalšie zaujímavé obsadenie z Nemcov trebárs Iana Holma. Rodina Weissových je tiež dobre typovo obsadená, zaujmú aj známy herci ako James Woods či Meryl Streep. Celkovo je tento televízny míľnik vydareným pokusom balancovania na hrane prispôsobenia sa tv divákovi a realistickosti. 4 diely gradujú až do smutného záveru a sú dalším dôležitým svedectvom jedného z najtemnejších období histórie.(28.1.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace