poster

Vysvobození

  • USA

    Deliverance

  • slovenský

    Vyslobodenie

Dobrodružný / Thriller / Drama

USA, 1972, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dobytek
    ***

    Moc nechápu, čim si tento film zasloužil nálepku jednoho z nejlepších thrillerů všech dob. Asi holt film za těch 40 let prostě zestárnul. V dnešní době jsem z toho nějak moc odvázanej nebyl. Prvních cca 45 minut je naprosto o ničem. Pak se to naštěstí rozjede a dá se tam mluvit o určitym napětí a jakýsi znepokojový atmosféře. Ale čekal jsem rozhodně víc. Jinak mě dost pobavili všichni ty bizarní vidláci, který museli filmaři vyhrabat snad někde ve freak show.(28.11.2012)

  • Faye
    ****

    Zajímavá ukázka proměn lidského chování, když se obyčejné dobrodružství mění v boj o holé životy. Napětí od začátku až do konce. Retardovaný kluk hrající na bendžo, bezzubí a bezejmenní venkovani, scéna ponížení a znásilnění Bobbyho (Ned Beatty), Ed Gentry (Jon Voight) a v jeho roztřesených rukou luk a šíp a suverén Lewis (Burt Reynolds) brečící jako malé dítě atd. To vše umocňuje už tak tíživou atmosféru strachu, kterou nějak nevidím (zřejmě přes záplavu krve) v novodobých thrillerech/ hororech.(15.5.2006)

  • Wacoslav1
    ***

    Tenhle film mi dlouho unikal konecne sem to zkouknul ale ze bych z toho byl nejak vodvarenej to zase ne je to slusnej thriller z dobrou atmosferou a pekne vygradovanou blbou situaci se kterou se musi hlavni hrdinove potykat ale zase takovej shockhing to neni scena znasilneni rozhodne neni takovej hardcore jak tu kdekdo pise musime si uvedomit ze je to starej film kterej vzniknul jeste pred tema Texaskyma masakrama a podobnyma kouskama takze nejakej extrem urcite necekejte jak sem napsal atmosfera slusna pribeh taky ale neco tomu proste chybelo dal bych mozna i 4* ale ten hapyend to lehce zabil(28.11.2012)

  • Renton
    ***

    Scénář: James Dickey .. Co může být tak napínavého na dobrodružném filmu, kde se čtyři kamarádi vypraví splavit řeku, která díky budované přehradě zanedlouho zanikne? Bohužel nic, pokud tedy nenarazíte na párek nepochopitelně šílených horalů. Do té doby se můžeme kochat záběry divoké řeky a jejího okolí a poslouchat rozmanité řeči o špatném systému anebo ekologické narážky, které mají něco do sebe. Napětí je i pak poskromnu, jen ke konci už konečně začíná fungovat i psychologický rozměr, kdy se plánované bezstarostné dobrodružství nadobro mění v událost, která bude její aktéry pronásledovat až do konce života. Kytarový duel neměl chybu. PS: U nás si do lesa i nyní zajdu stejně bezstarostný, jako kdykoliv předtím... poserové ;-)(7.10.2007)

  • Marigold
    *****

    Pure Apocalypse aneb jak z nás mezní situace v divočině nedělá ušlechtilé a hrdinské bytosti, ale vyděšené a úlisné tvory bez morálky. Původně romantická póza degeneruje až v závěrečné obrazy celkové zkázy - výjevy ze zanikajícího města jsou mrazivým komentářem k morálnímu úpadku hrdinů. Film, který je v každém ohledu nesmírně fyzický a myšlenkově naléhavý - rozbíjí tradiční dichotomii dobra a zla a z boje o přežití dělá i problém etický. Skvělé je, jak Boorman využívá "předsudečný" odpor diváka k zaostalým horalům a tak ho vlastně staví do role spolupachatele i jak v postavě Burta Reynoldse problematizuje archetyp sebevědomého chlapáckého hrdiny. Zestárlo to jen v několika technických ohledech, jinak brilantní ukázka filmařiny s obsahem a drásavou atmosféra (bendžo duel je typická sekvence do učebnic).(18.3.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace