Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Le_Chuck
    *****

    Strhujúci film ktorý ma po druhom pozretí presvedčil o jasných 5-tich hviezdičkách. Inteligentné, technický brilantné a hlavne bez zbytočných klišé. Jedno z najlepších sci-fi vôbec.(16.6.2005)

  • viperblade
    *****

    Tak to byl jednou zase velice dobrý film! Ze začátku to vypadalo všelijak, ale poté se to rozjelo a jak je Spielbergovím zvykem, vždy na konec je to nejlepší! Prostě dobrý film.(19.2.2008)

  • Gemini
    ***

    Přesně jak říká Tyler - pár zajímavých míst, nějaká ta vizuální vychytávka, a jinak šeď. A není to barevným filtrem;) "Neočekávané dějové zvraty" jsou jasné předem, i když doba předtušení (abychom zachovali filmovou terminologii) je různá. Cruise nehraje příliš věrohodně a některé postavy naprosto nedávají smysl. Třeba Peter Stormare... O Williamsově hudebním počinu radši mluvit nebudu, tentokrát se totiž ani úderné hlavní téma nekonalo. Kdy už se konečně P. K. Dick dočká kvalitní adaptace??? (Blade Runner se nepočítá, Elektrické Ovce NEJSOU Blade Runner) PS: Product placement se musí umět podat, zářným příkladem budiž (podle některých individuí s pochybným vkusem) "pokleslé" bondovky. Víc zábavy než se Spielbergem člověk užije na Špilberku;)(30.7.2005)

  • emma53
    ****

    Mně se tam v každém případě líbilo to nádherné červené autíčko, odpočinula jsem si akorát ve skleníku, jinak to byla super jízda se skvělými herci, Tomem Cruisem (to byla kondička) a Colinem Farellem. Tušitelky bych nechala klidně někde na Maledivách, ať si dáchnou, člověk nemusí přece vědět úplně všechno i když byly původně zamýšlené k práci pro dobro lidstva. Takže můj mozkový systém všechny informace zpracoval, sice nedokonale, ale přece a došel k lepší čtyřce. Mám holt málo sci-fi nakoukáno. Viděno v rámci Season Challenge Tour.(13.8.2015)

  • kiddo
    ****

    Spielberg natočil vzhledem ke své dosavadní filmografii až nezvykle temné sci-fi, které by nemělo problém dosáhnout na pět hvězdiček, kdyby jím přece jen neprobleskovaly jisté hollywoodské nešvary. Modro-šedo-bílá barva obrazu, který výborně střídá chladnou utlumenost s oslňující září a výrazností barev (které jsou chvílemi podobné Jeunetově Vetřelci), brilantně navozuje dojem odcizenosti a technického věku, což vyniká zvlášť při nájezdech na lidské oči, které vypadají opravdu chladně a odosobněně. Vize světa roku 2054 je úžasná a začínám být opravdu zvědavá, jak to v té době bude vypadat (a jaké bude dobové sci-fi). Herecké výkony nejsou nijak oslnivé, přesto se v hereckém ansáblu nevyskytne snad nikdo, kdo by vás měl nějak iritovat. Kamera je zajímavá hlavně skákavým a roztřeseným snímáním při scénách rvaček, místy ale dává vyniknout trochu okázalé počítačovosti (např. honička na dálnici). A teď k tomu ryze komerčnímu: Andertonova závislost či jeho trauma ze ztráty syna jsou, řekněme, poněkud nepřesvědčivé. Člověk se až diví, že v dnešním hollywoodském filmu se nevyskytne policista, který by si neřešil trauma z minulosti. Konec by vás mohl docela slušně znechutit: poté, co tvůrci rozehrají prakticky nerozseknutelné závěrečné dilema, rozřeší ho takovým způsobem, že máte pocit, že se díváte na televizní detektivku. Závěrečný happy end tomu jen nasazuje korunu (nemluvě o replikách „Každý z nás utíká“ nebo monolog o kněžích). A dále: to, co PreCrim charakterizuje jako „vraždu vykonanou v budoucnosti“, je v dnešní době určováno jako „pouhý“ pokus o vraždu. Nevidím důvod, proč by to mělo být v roce 2054 jinak, pokud předpokládáme, že tehdejší společnost bude vyspělejší. Na tomhle nezmění nic ani to, že by k vraždě došlo, kdyby vrah nebyl vyrušen. Vražda jako taková prostě spáchána nebyla, takže Anderton a jeho kulička si mohou hrát na „spadne-nespadla-spadla by“, jak chtějí. Na druhou stranu tohle film smývá vysoce originálními a působivými prvky, jako například výměna očí, působivý Peter Stormare, futuristické vězení, postavy Tušitelů, jimž je upíráno právo na lidskost a běžný život, „probírání“ se počítačovou obrazovkou rukama, scéna, kdy Anderton honí vlastní oči, odhalení pachatele jako vystřižené z L.A – Přísně tajné i samotná detektivní zápletka, jejíž rozuzlení s výsledným oklamáním zdánlivě neprůstřelného systému je neobvykle komplexní. Spielberg a Cruise velmi zručně balancují na žánrové hranici temného futuristického sci-fi, jen jim občas uklouzne noha takovým způsobem, že 5* prostě nedám.(29.8.2005)

  • Tom Cruise

  • - Když John Anderton (Tom Cruise) ztratí na dálnici kontrolu nad svým autem, je donucen vykopnout sklo u jeho dveří. O několik okamžiků později, kdy se auto otočí na bok, však stojí John na onom skle, které předtím vykopl. (Blowler)

  • - Na vizuálnych efektoch sa podieľalo 280 ľudí zo štúdia ILM, ktorí spracovali 481 trikových záberov. (Greenpeacak)

  • - Ve scéně v obchodním domě je možné slyšet slavnou píseň "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961). (Ištván87)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace