Komentáře uživatelů k filmu (83)

  • Lima
    odpad!

    Nejsem příznivcem kategorických přívlastků, či odsudků, označovat něco za nejlepší/nejhorší, protože tahle hodnocení jsou vždy subjektivní a často vytržená z kontextu. Přesto tady jsem si celkem jistý – tohle je absolutně nejtrapnější film v dějinách československé kinematografie. Pro zájemce o filmové dějiny ten nejzářnější příklad normalizační „kinematografie zapomnění“ první poloviny 70.let. Dokonce i samotní komunističtí schvalovatelé ve své době nad tímhle veledílem kroutili bezradně hlavou, přestože se okatě otíral o dění „Pražského jaro 1968“ (což jim muselo konvenovat), stáhli ho z kin a neumožnili vysílat ho v TV, protože i pro ně byl až příliš hloupě absurdní a nekoukatelný. I jako studijní materiál záležitost pouze pro otrlé masochisty.(7.11.2013)

  • Tetsuo
    odpad!

    V zásadě nepopsatelný film, který se formou satiry pokouší reinterpetovat celé Pražské jaro 1968. (Zhlédnout jej dosud šlo pouze na speciálních seminářích, dodnes nejsou ani přesně zmapovány jeho existující kopie. Tvrdí se často, že jde o film, který sami komunisti museli dát do trezoru, poněvadž byl nekoukatelný.) _________První hodina je tak extrémně trapná a blbá, že se u ní lze škodolibě bavit, další půlhodina již vyvolává pouze kroucení hlavou a poslední půlhodina člověka naprosto ubije a umrtví. ________Základní zápletka spočívá v tom, že hrocha v ZOO bolí zub a pojišťovna vyšle svého zaměstnance Hrocha, aby schválil půjčku na velkou zlatou korunku. Hroch ovšem Hrocha spolkne a od té chvíle zvíře mluví. Neochoty státu pomoci nebohému zvířeti využije politická opozice, která obviní vládu z nečinnosti. _______ Děj je poměrně komplikovaný a nečitelný, pohybuje se tu přinejmenším "Alexander Dubček"-zlý populista a "Jan Patočka"-zlý metafyzik, jenž ve sklepení spřádá své ďábelské plány na ovládnutí republiky a zpívá píseň Já, metafyzický kanárek. Základním smyslem snímku je naznačit, že všichni reformátoři socialismu byli zkorumpovaní kariéristi a amorální zrůdy. _________ Naďa Urbánková hraje zpěvačku, jež nosí brýle, pomocí nichž slyší. Repsketive, když si je sundá, neslyší. WTF?______Zdena Hadrbolcová hraje učitelku základní školy, která v hrochovi, jenž kromě pojišťováka sežral i gramofon, uzří reinkarnaci slavného operního zpěváka a chce si vzít hrocha za manžela. K tomu se obleče jako hippie a vede psychedelické taneční seance. WTF? ________A všichni ostatní dělají podobné kokotiny, které absolutně nelze pochopit._______Tento film je zosobněním anti-humoru. Je tak strašný, že je na něm velice dobře vidět, jak se herci snaží před kamerou distancovat od supertrapného scénáře. ________ Manželka režiséra Karla Steklého dnes tvrdí, že její muž Hrocha natočit musel, jinak by přišel o práci a že se snažil filmem bojovat i s tehdejší politickou garniturou. Svým způsobem jí to lze i věřit :) (Pokud by tedy člověk zapomněl na to, že Steklý natočil normalizační agitky ještě dvě: Za volantem nepřítel - o tom, že za jaro 1968 mohli zkorumpovaní taxikáři, a Tam, kde hnízdí čápi, kde předsedovi JZD hází zkorumpovaní reformátoři klacky pod nohy, ale on se nedá, a nakonec v srpnu cizí kombajny přece jen přijedou na pomoc.) ______________ AKTUÁLNÍ: Vypadá to, že po tomto ryze oportunistickém a totálně (a totalitně) neumětelském snímku bude pojmenován nástupce Plyšového lva. Pokud se tak stane, již teď je jasné, že žádný z budoucích "oceněných" filmů nemá nikdy šanci se Hrochovi ani částečně přiblížit. Je to nedostižná meta filmové debility.(24.6.2008)

  • Tosim
    *

    Popravdě řečeno, viděl jsem už mnoho horších, komunisticky angažovaných filmů...na tomhle je vidět, jak se tu mele snaha o zsměšnění společenských snah roku 1968 spolu se snahou odlehčit (lépe řečeno zařídit tím, aby se na film hodně chodilo) téma hozením snímku do nějaké crazy komedie. Film se tím rozpadá na tak nesourodé střípky, že máte problém si pamatovat, o čem děj vlastně je. Bizarní, leč neškodná a zbytečná záležitost.(2.10.2012)

  • Enšpígl
    odpad!

    Sledování tohohle "filmu" se postupně proměňuje v holý boj o přežití.(6.8.2010)

  • Radek99
    odpad!

    Na vlně dobově módní crazy komedie. Steklý - Hroch - Antivorlíček. Kde asi soudruzi z ČSSR udělali chybu?(3.9.2013)

  • Karlos80
    *****

    Přestože se režisér Steklý toto své dílo pokusil zahalit do naivní burlesky, tak ony pražskojarní paralely jsou zde ostře viditelné. Film má nicméně naprostý a šokující přesah i k dnešku, je v něm skutečně všechno - předchůdci pravdoláskařů, zpěváci v žoldu lepší příští (světo)vlády, korupce, populismus, intrikaření, dokonce i fingované útoky. 40 let starý film je dnes všem médiím trnem v očích (ani se tomu nedivím, ono to není totiž vůbec zpsobené tím že je to sračka!). Pokud byl dřív prý zavržen, pak zřejmě pro jeho avantgardní formu, která se u 90 % diváků minula účinkem (stejně jako dnes, jak můžeme vidět zde CSFD). Perektní satira, bohužel hodně lidí ji tady vůbec neporozumnělo, což je veliká škoda!(18.5.2006)

  • sportovec
    odpad!

    Estébácký brak je asi nejvýstižnější charakteristikou tohoto hrůzného paskvilu. Legitimizační posedlost normalizace se mj. projevovala v neustále opakovaných zadáních pro tzv. uměleckou frontu, jejímž úkolem mělo být vydávat rozvrat a úpadek za rozkvět a vzmach. Trapné narážky, vtipnost šesté cenové skupiny, slušnost nacistického pacholka, caneille, jak by řekl Karel Čapek. Jinak záchytné body tohoto fiolmu vystihnout nelze. Soucit a despekt neplatí v tomto případě pouze režisérovi, ale i řadě nesporně předních českých herců (Hadrbolcová, Skopeček, Čočková, Budínová). Zakazovat se určitě nikomu nic nemá, ale v případě tohoto strašlivého díla tuto větu nevyslovuji s obvyklou rozhodností.(12.9.2007)

  • D.Moore
    odpad!

    Přemýšlel jsem, že bych Hrochovi dal alespoň jednu hvězdu, protože některých vcelku slušných vtipů bylo pro takovou nesmyslnost škoda. Ale rozmyslel jsem si to. Opravdu špatný film, který se nepovedl snad ve všech směrech. Ani jako agitka nemohl fungovat, nedovedu si totiž představit, že by mu lidé, na které měl onehdy zapůsobit, vůbec porozuměli.(30.7.2011)

  • Véča
    odpad!

    Bože...vidím stigmata...nic není zadarmo...pravda, dáte si karamely?...(6.8.2008)

  • Jacinda
    odpad!

    nechutné! neuvěřitelně líto je mi toho nebohého tvora(30.10.2010)

  • LiVentura
    odpad!

    Škoda ích zůčastněných...(14.10.2009)

  • strougy
    *****

    Šílený komediální zážitek, který absolutně nefunguje jako satira, jelikož se z filmu v podstatě nedá vyčíst, co by mělo být terčem satiry, ani jako film sám o sobě, jelikož to celkově nedává pražádný smysl, ale zábava, jo tak zábava to je neskutečná. Absurdní dialogy, viz třeba ten nad nahraným zpěvem hrocha "To je hroch? - Ano. - Vždyť zpívá jako kráva", nenadálé vynořování a mizení postav pronášejích nesmyslné věty vytvářejích tak snově neskutečné situace v čele s učitelkou a její láskou k opernímu zpěvákovi reinkarnovaným v hrochovi či úchylný hudební doprovod v podobě bručení, chrochtání či vytí dohromady vytvářejí svébytný surrealistický zážitek ne nepodobný například tvorbě Raymonda Queneaua či Alfreda Jarryho, který se nedá zařadit do žádné známé škatulky a zařazuje tak Hrocha mezi to nejoriginálnější, co kdy česká, neřku-li světová tvorba kdy zplodila. Jednoznačně nejpodhodnocenější a nejnepochopenější film na databázi.(30.3.2012)

  • Snorlax
    odpad!

    Jestli tohle uplácal Steklý skutečně na objednávku ÚV KSČ, pak musel být rád, že soudruzi byli tak nesmírně blbí, nebo laskaví, že ho nepověsili. Hroch dosahuje tak závratné blbosti, že i Kameňák a všichni Maixnerové dohromady vedle něj působí jako snímky určené pro filmový klub velmi náročného diváka. Optimisticky jsem si nalhávala, že alespoň spočinu pohledem na Svatoplukovi Matyášovi, ale v téhle ptákovině by mohli hrát všichni nejkrásnější chlapi světa a stejně by to nepomohlo. Ránu z milosti tomuhle filmovému odpadku dodává jako vždy trapně přehrávající Helga Čočková. K politování jsou Helena Blehárová a Jiří Jelínek, zřejmě chtěli být zase po nějaké době vidět, ale za jakou cenu? Pryč s Hrochem na smetiště, kam oprávněně patří.(28.2.2012)

  • HenryS.
    odpad!

    Nejhorší film co jsem v životě viděl. Kolikrát jste si tohle řekli bezprostředně po shlédnutí?(15.11.2009)

  • Spinosaurus
    odpad!

    MUUUUUUUUUUÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! Čekal jsem teda to nejhorší, ale že mě ten film málem umučí k smrti jsem nečekal. Hrozně by mě zajímalo, co se honilo hlavou Karlu Steklýmu, když psal scénář. Asi už musel být tou dobou silně nesvéprávný pacient. Co se týká jeho režie, tak to asi vypadá tak, že vezme kameru, postaví ji někam, do prostoru nažene pár lidí a spustí to. Herecké výkony jsou nulové, herci jsou buď naprostí amatéři nebo komunisti (trapný Větrovec). Kdo by v tom taky chtěl hrát, že? Další mutací je zvuk. Po celý film se ozývají podivné skřeky, bublání, smějící se pytlík atd. Co to kurva je? A na závěr hroch. Gumový (kam se na něj hrabou Čelisti IV.) model, kterému se kouří z nosu a z huby pouští balónky a pěnu. Myslím, že tenhle film je pod vší kritiku, protože kdybych dal někomu v Jedličkově ústavu sepsat scénář, sehnal lidi z ulice a někam položil zapnutou kameru, tak to bude úplně stejný. PS: Pane golfisto a Tosime, 2 hvězdičky? To si snad děláte srandu!(6.8.2010)

  • Marthos
    odpad!

    HROCH je ve scénáři a na dobových plakátech charakterizován jako »fantastická burleska«. Stejně jako řada jiných populárních crazy komedií je situován do neznámé země, kde se odehrávají nadpřirozené úkazy, které se mají stát východiskem pro komické situace. Na první pohled se zdá Hroch být vlastně nevinnou zábavou, kterou narušuje pouze zcela rozšifrovatelný politický podkres. Už samotná dějová linie je výsostně trapná. Přes poněkud obskurní fabuli obsahuje snímek mnoho narážek na československé události roku 1968. Řada scén byla přímou pamfletizací jednotlivých představitelů pražského jara, projevů občanské společnosti a práce médií. Za fiktivním ministrem Borovcem, který je vykreslen jako autoritativní a arogantní populista s "lidovou" tváří se skrývá zcela otevřeně karikatura ikony pražského jara Alexandera Dubčeka. Konkrétně dešifrovatelné jsou i další postavy. Úlisný profesor Fibinger, který usiluje o vědeckou a společenskou rehabilitaci má být patrně literární vědec a diplomat Eduard Goldstücker. Ten byl v době stalinských represí odsouzen k těžkému žaláři a jako předseda Svazu československých spisovatelů patřil k nejvýznamnějším mužům reformního procesu. V Hrochovi neschází ani zástupce proradných žurnalistů pod směšným jménem Pip Karen. Ten navenek vystupuje jako uhlazený kultivovaný elegán, ve skutečnosti však používá k dosažení svých cílů lži, podvody a vydírání. Nelze vyloučit, že předobrazem k této figuře byl dramatik a novinář Pavel Kohout. Vedle osob je ve filmu zesměšněna i řada dalších motivů pražského jara. »Klub angažovaných přátel hrocha« je záměrnou parodií Klubu angažovaných nestraníků (KAN), výrok "Jsem s vámi, vy buďte se mnou!" parafrázuje osmašedesátnický slogan "Jsme s vámi, buďte s námi!" Celá odysea je sestavena režisérem a scénáristou Karlem Steklým, který patřil k elitním nomenklaturním tvůrcům nové dekády sedmdesátých a osmdesátých let. Herecké výkony jsou bez výjimky otřesné a i takoví umělci jako Slávka Budínová, Zdena Hadrbolcová, Jiří Lír a někdejší protektorátní krasavec Miroslav Homola se zúčastnili této nechutné šarády. Soudruzi byli nadmíru spokojeni a vlastně tehdy nešlo ani tak o diváky, jako spíše o to přivázat na pomyslný pranýř myšlenku, v kterou většina národa v jarních a letních měsících roku 1968 doufala. Dnes je jisté, že Steklý i jeho skrytí komunističtí poradci vytvořili snad nejhrůznější a svým způsobem nejabsurdnější filmový výrobek v dějinách domácí kinematografie. Některá prvenství bývají často nečekaná a nelichotivá. --- "Blážo! Hlídat maso, neplést se do politiky a vyprat žaludek! A pořádně! - Geniálně řečeno! Lapidárně a přitom jadrně! Vyprat žaludek! I politicky!"(3.1.2010)

  • MrCreosote
    *

    Co jiného čekat od filmu s tak sexy názvem? Díky hnusnému vizuálu a otřesným zvukům to nefunguje ani jako pásmo surreálných scének, což je nesmírná škoda. Po čtyřiceti letech od svého vzniku se pro člověka jenom lehce orientovaného v odkazovaných událostech stává takřka nemožným úkolem rozluštit jakékoli narážky na skutečně existující osobnosti a tím se poklesle bavit. Satiru, která totálně vyčpěla už v době svého vzniku, je smutné sledovat. Nicméně šílené outfity Svatopluka Matyáše doplněné kovbojskými klobouky si odpad nezaslouží, stejně tak i pár herců nezesměšňujících se v rámci rolí tak, jak bych čekal.(4.3.2013)

  • kajda.l
    *

    Steklý na drogách, opět, gratuluji umělče. Hvězdu si to ovšem zaslouží, tak nebývalou, smysl nedávající až zábavnou trapnost jsem zatím neměl možnost vidět. A také proto, že nedokázal klesnout hlouběji, než v případě hnisajícího československého filmového vředu jakým je Soudružka Proletářka. Ďábelská Strougyho pomsta. Subjektivně naprosto nehodnotilné.(30.8.2015)

  • argenson
    *

    Už když jsem byl malej, rád jsem listoval časopisem Kino. Dodneška si pamatuju fotku pana Hlaváčka v útrobách hrocha. Tenkrát jsem ještě neuměl písmenka a z tý fotky jsem si odvodil, že ten film musí být třeskutá legrace a že to chci vidět. Pak jsem se naučil číst a vyrozuměl jsem, že ten film není potřeba vidět. Nicméně, po letech se zadařilo. Naštěstí se většina zúčastněných herců nemusí stydět, protože své schopnosti prokazovali často a jinde a Hroch je naštěstí hodně zapomenutý a jen těžko se k němu dá dostat. Tak nešťastně zpolitizovaný film s nálepkou komedie, to je vážně unikát (místy navíc hodně špatně ozvučený). Navíc, tady ani nikdo nehraje, všichni předvádějí jen upocený pokus o humor. Líto mi je snad jen Heleny Blehárové. Ta se před kamerou objevovala jen hodně málo, přitom to byla krásná ženská s výborným hlasem. Ovšem tady dostala velký prostor v hodně blbém filmu, navíc s divnou vizáží a naprosto pitomými písněmi.(19.2.2012)

  • Big Bear
    odpad!

    Tak takhle vypadá filmové peklo...... Myslel jsem si, že 50 léta byla špicí propagandistických filmů točených na objednávku shora a protěžujících okatě režim... Lecos z nich jsem i viděl, takže mohu srovnávat..... Tohle byl ale naprostý armagedon. Po uvedení do kin na tento majstrštyk skoro nikdo nechodil. I pro komunisty to byla tak silná káva, že film posléze zavřeli do skříně a nedovollili jej promítat .....Kdoví, jestli paradoxně neležel hned vedle Ucha, Starců na chmelu, Skřivánků ... Pražské jaro 1968 se vám tom podaří hledat asi pouze s návodem a celkovou ideu filmu chápal asi jen Steklý... Komedie to rozhodně není, smát se není čemu. Většinu protrpěných 95 minut budete sedět s povytaženým obočím a nebudete vycházet z údivu... NUTNO VIDĚT !!!!! - odpad jak vyšitý(3.8.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace