Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na pomezí principů detektivek, thrillerů a dobrodružných filmů se zahalen do mysteriózní atmosféry odvíjí metaforický snímek, který předkládá množství symbolistních a tematicky bohatých scén, přičemž nechává plnou volnost v interpretaci divákům. Apatický městský detektiv uvízne po jednom případu v lese daleko od civilizace, a zaplete se do tamního konfliktu o prapodivný strom rostoucí uprostřed louky. Ten na jedné straně umanutě chrání mladý poustevník, zatímco botanička přebývající v odlehlém domě se domnívá, že strom je původcem otravy půdy, která likviduje ostatní stromy v lese. Třetí stranou sporu je skupina výstředních lesníků, kteří mají se stromem vlastní plány. (Eiga-sai)

(více)

Recenze (15)

Cedr 

všechny recenze uživatele

Těžce metaforický snímek zabývající se rolí či vztahem individuality a společnosti. Konkrétněji asi spíš společenského řádu. Spoilery? Těžko říct, ale here we go. Osobně bych se přiklonil k interpretaci, toho že les je japonská společnost. Onen ústřední strom je západní svět, resp. jeho vliv či ideologie, která měla (má) bezpochyby na poválečné Japonsko naprosto zásadní vliv. Poté co je strom zničen bioložkou hlavní hrdina si najde jiný předmět zájmu. A to prastarý strom, který reprezentuje japonské impérium a jeho historii. Snaží se ho oživit, uvědomí si že tudy cesta také nevede a tak jej kompletně zničí. Začne však rašit nový výhonek, který reprezentuje nový společenský řád. Aby měl vůbec šanci vzniknout oba dva stromy (řády) místo původní snahy o koexistenci (či nějakou... evoluční syntézu...) musely být zničeny a společnost tak začíná od nuly v jejich troskách, viz. závěrečná scéna. A nebo také ne. Každopádně tradičně povedená atmosféra a kvalitní obsazení. Těch metafor bylo však trochu příliš, mám raději když Kiyoshi Kurosawa stojí aspoň jednou nohou na zemi. ()

kpt.Marťas 

všechny recenze uživatele

No jo, nemůžu pochopit všechno. Ale alespoň něco má ten fillm úplně pro každého: přehlídku figurek. Hlavního hrdinu, který je moc fajn, ani nemrkne a pokusí se vystřelit vám mozek z hlavy, bandu trochu divných lesníků, pak toho pošuka, jehož smysl života spočívá v opatrování stromu a hlavně naprosto švihlou botaničku, která s oblibou přepadává lidi s rýčem v ruce. Základní myšlenku chápu, konec taky, ale to okolo ... šlo tak nějak ...okolo. ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

I kdybyste mnou drhli podlahu a pak napíchli na kůl, tak nepovím příčiny jednání nejeznodznačného hrdiny. Ten brouzdá v tomhle nečekaně zadumaném snímku po všech místech i nemístech za záchranu toho, co ještě zachránit lze. Režisér s povědomým jménem hraje žánrové kostky, kde místy vylosuje vtipnou vsuvku, aby náhle tak zahustil atmosféru, že sedačka v kině začíná být světelná jak paprsek. Atmosféra a doslova vzrušující čekání na další fígle svérázného tvůrce činí z Charisma i přes formální roztahanost nečekaně zajímavý film pro diváka. I když (dle mého) někde nevěděl ani on sám a ke konci zboří nebohému divákovi aspoň tu chabou snahu o pochopení. Intelektuální režisér žánry umí, atmosférou válcuje vše a hlídá si pečlivě nejasné symboly. Taková prověrka z filosofie někoho bez odpověďí naštve, ale na takový film se dle mého nejde zlobit. Jenom ten hlavní hrdina je pro mě věčnou záhadou... ()

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Komentář píšu skoro dva týdny po kouknutí na Charisma, ale prostě ani po té době, jsem se nějak nedobrala jasného výsledku, co že to vlastně bylo za poselství, které tentokrát Kiyoshi Kurosawa předvedl :). Protože mám ráda filmy Kiyoshiho Kurosawy, tak mě nepřekvapila velká podobnost ve stylu natáčení například s jinými jeho filmy jako Kyua nebo Loft a podobně, prostě je tu ta tichá a tíživá atmosféra a na postavách je vidět taková rezignovanost ve světě, který se velmi kradmě a potichu řítí do záhuby, prostě typicky Kiyoshikurosawovské :). Ve všech ostatních jeho filmech je taky zamaskovaná nějaká aktuální myšlenka týkající se úplně reálného světa mimo tuhle jeho fikci, ale tady jsem ji prostě nedokázala rozluštit, a proto mu nechávám zatím jen tři hvězdičky. Film to totiž je velmi zvláštní a ani moc není jasné o co v něm ze začátku jde, když hlavní hrdina v podání tradičního kurosawovského herce Koji Yakusha totiž dokonce i ze začátku vypadá, že tohle bude film o poldovi, kterýmu prostě přeskočilo ze stresu a nedávného velmi nevydařeného policejního zásahu, ale nakonec jde prostě o něco jiného týkající se jednoho lesa a jednoho podivného stromu a tří pohledů na to, jak s tímto stromem naložit a náš hlavní policista se dostane přímo doprostřed tohoto sváru a musí to pořešit a zároveň divákovi odhalit to mnou nepochopené tajemství a myšlenku filmu :). Vážně mi to není tak úplně jasné o co nakonec šlo a to především díky velmi působivé závěrečné scéně těsně před titulkami, protože mi prostě není jasné jak se k ní děj vlastně dostal stejně jako k té scéně obsahující velké palice na rozbíjení kamenů :). Tentokrát se prostě svět znovu, jako obvykle u Kiyoshiho Kurosawy, zbláznil, ale možná trošku nepřístupným způsobem pro diváka :). ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Jdu do kina, utahanej, tyden uz spim maximalne dve hodiny denne a ted tohle. Prvnich dvacet minut klimbam vzdycky deset vterin a dalsich deset jsem vzhuru a to tak 50X zasebou. Navzdory tomuto nejak jsem to preklepal a dokonce drzel tak tak s filmem krok. Koukam na to, hlavu jako skopek, moudry z toho dvakrat nejsem. Nadherna krajina, japonska nejaponska s obcas silnym barevnym priostrenim. Divne "dejove" zvraty, prazvlastni postavy a spolky. Chvilema mi to zapaluje, ale vetsinou nevim nevim co si mam myslet. Film konci a v hlave mam docela zmatek. No nic nemyslim na to. Druhy den setkani s jinym filmofilem co to videl se mnou den predtim, ... probirame to a bac(!), vzajemne jakoby jsme se inspirovali, takze ta metaforicka opona poodstoupila a pred nama byl film na ktery jen tak nezapomeneme - prave pro jeho neuveritelne charisma. (Vyborne komentare.) Eiga-sai 09. ()

Galerie (7)

Související novinky

Eigasai – přehlídka japonského filmu

Eigasai – přehlídka japonského filmu

22.01.2009

2. ročník festivalu soudobých japonských filmů začíná UŽ ZÍTRA, tedy 23. ledna, v pražském kině Lucerna, a potrvá až do 29. 1. Na každý ze sedmi promítacích dnů je i letos pro návštěvníky připraven… (více)

Reklama

Reklama