Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů... Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (84)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

No soudruzi, tak nějak se na tyhle těžkokaliberní snímky specializuji, ale tohle bylo opravdu hard.... po Pražském jaru dochází k čím dál většímu oteplování ve společnosti a k oprovskému nádechu národa, který byl mírně řečeno přidušen padesátými léty... Samozřejmě jen části národa, který touží po čerstvém vzduchu. Tehdy jej tato část z dnešního hlediska pravda lehce pomýlená nazývala socialismus s lidskou tváří... V tom ovzduší náznaků svobody to všechno vypadalo skvěle i když zem dále vedli komančové, jejichž strana ji do toho bahna zatáhla.... Ale pak tu jsou těžce kovaní komunisté. Ti změny nesou těžce. Ba co víc, v tomto filmu jsou soudruzi a jejich rodiny perzekuováni! Jsou biti, je jim vyhrožováno, jsou vražděni a vůbec se jim vede chudáčkům špatně. A tak doufají, že se jich někdo zastane. Někdo z venku, když tady je taková anarchie...Naštěstí ještě mají Marxe a Lenina, kteří vždy poradí jak dál... . Ve filmu se mihne celá plejáda tehdejších socialistických hvězd v čele s ultra komoušem Willigem. Tohle rozhodně stojí za vidění už jen čistě ze studijního hlediska. Za mne je to za jednoho vyjícícho podvraťáka. * ()

Asia_Power odpad!

všechny recenze uživatele

Když jedna z postav na konci filmu řekne "Táto, proč sis nedal pozor?" tak jsem si v duchu řekla proč jsem si taky nedala pozor na své čím dál chatrnější duševní zdraví a nevypla jsem to během první minuty. Ušetřila bych si bouchání hlavou do zdi a okousané nehty plus změknutí mozku. Ten film je tak zoufale nudnej, že mi sebral veškerou sílu doslova mě vysál do poslední kapky jak opotřebovaná pouliční šlapka kokota čtrnáctiletýho panice. Krom scény kde se svlíkne pěkná blondýna, která už dnes bude babičkou nebo prdět do hlíny, to nemá nic, čím by to mohlo zaujmout. A jelikož je na netu spousta krásnýho porna tak, za ten krátkej záběr na kozy a nahou prdel ani tu jednu * z milosti nedám. Ne a ne a ne ()

Reklama

Hellboy odpad!

všechny recenze uživatele

Film, v němž jsou kovaní komunisté chudáčci, kterým se dějí samé nepravosti, příkoří a ústrky? Až mi jich bylo líto! Za volantem nepřítel je morální dno, fakt stoka. Absurdnější a odpornější film jsem zřejmě nikdy neviděl. V tomto klenotu je úplně každá jednotlivá scéna naprosto dokonaly promyšlená perla překrucující historii a spolehlivě způsobující poklesnutí čelisti - úžasem, nepochopením, zděšením... jak libo. Filmařsky tak na 1*, morálně odpad odpadů. ()

waits odpad!

všechny recenze uživatele

Drsná agitka. A zlá. Včera jsme klimbal u Balíkovy Atomové katedrály, která byla ovšem ve srovnání s dnešním Steklého opusem jen nesmělým politickým štoucháním. Nutno říct, že skupina taxikářů, typických podvratníků, polovičních zločinců, kteří chytli obrodný vítr, je skutečně nesympatická, osobně ale dost pochybuju, že by tenkrát někoho normálního osvítilo poznání a vyšel po filmu z kina s plným pochopením pro probíhající normalizaci. A přitom Steklý nechává tolik vodítek! Hovoří hlavní hrdinové "To je dnes taková moda. Každou chvíli se něco podepisuje. Něco? Rozsudky smrti se podepisujou!" Přesto však stojí proti taxikářské bandě, která požaduje průmerný plat přes 10 000 měsíčně (připomenme, že průměrný plat byl tehdy v ČSSR cca 1900 Kčs). Další boj kovaných soudruhů at si každý prožije sám, má li na to žaludek. Snad ona část těla vydrží bez újmy i závěrečnou scénu s Willigovou deklamací. ()

Přemek odpad!

všechny recenze uživatele

Vše již bylo řečeno. Zápletka legrační, výsledky tristní. Steklý natočil klaunérii o zlých taxikářích, které nakazili západní reakcionáři a tak stávkují za vyšší platy (tedy něco, co za první republiky dělali komunisté obden). Zde je to ovšem průvodním znakem postupujícího a sílícího vlivu pravicového revizionismu. Každou chvíli odněkud slyšíme, že po televizních novinách "zazní fejeton Vladimíra Škutiny" či něco podobně zločinného. Vrcholem všeho je scéna, v níž si kovaný Miloš Willig na chvíli pustí televizi, z níž mluví nějaký ten "osmašedesátník". Bohužel asi neříkal nic zločinného, a tak ho musel "nadabovat" Jiří Krampol s podstatně nebezpečnějším textem... Dále účinkují Oldřich Velen, Jan Skopeček, Libuše Řídelová, Petr Skarke, Karel Hábl, Svatopluk Matyáš, Zdeňka Burdová, Libuše Matějová, Jiří Němeček, Josef Langmiler, Gustav Opočenský, Jindřich Janda, František Skřípek, Zdeněk Kryzánek, Ivo Niederle, Vladimír Hrubý, Jan Schánilec, Zdeněk Kutil, Jan Krafka, Jiří Havel, Petr Pospíchal, Radan Rusev, Antonín Hardt, Josef Hlinomaz, Magda Maděrová, Jiří Holý, Ferdinand Krůta, Raoul Schránil, Stanislav Remunda, Miloš Vavruška, Karel Peyr. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Autor scénáře Miroslav Müller byl v létech 1972 - 1989 vedoucím oddělení kultury ÚV KSČ (funkce tehdy významnější, než ministr kultury). (slunicko2)
  • Pôvodne zamýšľaná scéna príletu sovietskych lietadiel na pražské Ruzynské letisko nebola nakoniec vďaka technickým ťažkostiam realizovaná. (Raccoon.city)
  • Film vznikal pod přímým dohledem ústředního dramaturga Barrandova Tomana a jednotlivé střihové verze byly konzultovány se stranickými špičkami KSČ. (raininface)

Reklama

Reklama