• Havenohome
    odpad!

    Hipisáci lynčujú na Václaváku ženu, ktorá nechce podpísať nejakú petíciu. Pražská jar je tu prezentovaná ako puč psychopatov a karieristov. Ešteže sa našli nejaký tí uvedomelí robotníci, čo napísali do Moskvy, aby nám sem na záchranu poslali nejaký ten tank.......................Film predstavuje vrchol normalizačného prekrúcania histórie. Je to navyše absolútne diletantstvo. Aj keď mal byť film dobovka, celý sa odohráva v súčasných kulisách. Takže je to riadny úlet. Všetky tie pouličné lampy a sedemdesiatkový dizajn. Réžiu ani netreba spomínať. Je to natočené "lenivým štýlom". To znamená: každý obraz natočme na jeden záber. Strih tu vlastne okrem spájania jednotlivých obrazov absentuje. Švenker bol asi namol, alebo sa tak veľmi pri natáčaní nudil, že pravidelne zaspával a vždy keď mu padla hlava, tak narazil do kamery. Neviem si inak vysvetliť tie opilecké prerámovávania obrazu. Aby to natiahli na celovečernú metráž, tak do filmu roztrúsili asi sedem identických panorám na Prahu.(25.1.2013)

  • honajz
    odpad!

    Nedá se jinak. Filmařsky mizerné, i když točené širokoúhle, mankote, proč?, tak třeba střihy jsou amatérské a neumětelské, herecké výkony ploché stejně jako ploše napsané postavy. Zdlouhavé a špatně zakomponované záběry kamery. Ideologicky směska polopravd a pololží, jak to bylo v tom roce 1968, jak ti stateční a odvážní a skuteční komunisté stáli za svým proti těm novým trendům, zatímco ostatní měli plnou pusu řečí o nějakých politických procesech a cortinách a valutách a porno časopisech. Proč tam má cameo třeba Vašek Neckář, netuším. Kdyby to někdo myslel jako cílenou parodii, pak by se o tomto filmu dalo diskutovat, ale oni to mysleli vážně, a o to víc to bolí. (Ale zase je na tom vidět to, co se povedlo ukázat už Haškovi Švejkem - když se vezmou ty ideologické poučky té které vládnoucí strany doslova, vyleze z toho, jak nesmyslné a směšné vlastně ty poučky jsou.)(27.11.2012)

  • Anglie
    ***

    V kině Ilusion tohle uváděli s podtitulem normalizační klenot. A vskutku se bylo na co dívat - jeden by opravdu nevěřil, že lze na nesouhlasu šéfa pražské taxislužby (jenž je PROTI polednovému vývoji) se zvýšením platů během léta 1968 postavit celovečerní film. A hle - ono to jde. V době vzniku se to možná líbilo, ale dnes už je to zajímavé jen jako rarita. Scény, kdy mladík s tričkem JIMI HENDRIX sbírá podpisy pod "2000 slov", nebo když jedna z vedlejších postav přinese z Pragovky dopis, kde její zaměstnanci žalují Brežněvovi na Dubčeka, jsou opravdu nezapomenutelné. Celkově jde o průměr se vším všudy.(4.12.2004)

  • zette
    *

    Ja jsem vetsinou k normalizacnim filmum hodne tolerantni, tohle je ale totalni zmar. Pribehu nemohl nikdo uverit ani v dobe vzniku. Chvalim kameru, tradicne Razlovou a prostredi prazskych taxikaru (to vsak nakonec vysumelo do ztracena).(21.3.2013)

  • Vitex

    Zajímavý kontrast nádherné kamery Františka Uldricha a nezvykle debilního scénáře (to tedy aspoň v prvních asi patnácti minutách - víc jsem nevydržel).(1.4.2009)

  • - Autor scénáře Miroslav Müller byl v létech 1972 - 1989 vedoucím oddělení kultury ÚV KSČ (funkce tehdy významnější, než ministr kultury). (slunicko2)

  • - Pôvodne zamýšľaná scéna príletu sovietskych lietadiel na pražské Ruzynské letisko nebola nakoniec vďaka technickým ťažkostiam realizovaná. (Raccoon.city)

  • - Film vznikal pod přímým dohledem ústředního dramaturga Barrandova Tomana a jednotlivé střihové verze byly konzultovány se stranickými špičkami KSČ. (raininface)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace