• honajz
    odpad!

    Nedá se jinak. Filmařsky mizerné, i když točené širokoúhle, mankote, proč?, tak třeba střihy jsou amatérské a neumětelské, herecké výkony ploché stejně jako ploše napsané postavy. Zdlouhavé a špatně zakomponované záběry kamery. Ideologicky směska polopravd a pololží, jak to bylo v tom roce 1968, jak ti stateční a odvážní a skuteční komunisté stáli za svým proti těm novým trendům, zatímco ostatní měli plnou pusu řečí o nějakých politických procesech a cortinách a valutách a porno časopisech. Proč tam má cameo třeba Vašek Neckář, netuším. Kdyby to někdo myslel jako cílenou parodii, pak by se o tomto filmu dalo diskutovat, ale oni to mysleli vážně, a o to víc to bolí. (Ale zase je na tom vidět to, co se povedlo ukázat už Haškovi Švejkem - když se vezmou ty ideologické poučky té které vládnoucí strany doslova, vyleze z toho, jak nesmyslné a směšné vlastně ty poučky jsou.)(27.11.2012)

  • Vitex

    Zajímavý kontrast nádherné kamery Františka Uldricha a nezvykle debilního scénáře (to tedy aspoň v prvních asi patnácti minutách - víc jsem nevydržel).(1.4.2009)

  • BoredSeal
    *

    Mizerný film po odfláklé řemeslné i propagandistické stránce. Podivná kakofonie tympánů od neznačkového hudebního skladatele. Vizuální nuda (které dominuje opakující se záběr panorama Prahy v různě vyvolaných odstínech) od někdejšího Vláčilova kameramana Františka Uldricha. Příběh je kompilace různých epizodek, které nám přibližují svojí verzi dění před srpnem 1968 a jen zamrzí, že původní plánovaný konec příchodu osvoboditelských vojsk Varšavské smlouvy stornoval sám schvalovací výbor. Stejně jako v předchozí Steklého katastrofě Hroch v obsazení chybí dobří herci, castingu neutekla jen Regina Rázlová, která tady v roli zmíněné sportovkyně podává standartní pohodový výkon (bez propagandy). Pozornost is zaslouží Miloš Willig, který už poněkolikáté hraje šíleného zásadového komunistu a sází ve vypjatém hereckém výkonu jednu propagandistickou hlášku za druhou - vzít takovou roli a ještě jí zapáleně zahrát, to opravdu není normální a nevzala by to snad ani Jiřina Švorcová. Natočit takovouhle fantasy v roce 1974, to opravdu mohl udělat jen uvědomělý kariéristický prdelolezec a scénárista/režisér Karel Steklý předtím zvládl ještě podobně mizerný film Hroch. Lidi, co "odpadujou" výborného majora Zemana a Ženu za pultem v rámci jakéhosi pozdního účtování s komunismem, by tenhle film měli vidět, aby pochopili, co to znamená opravdové filmové zlo. :)(2.7.2010)

  • Sarkastic
    *

    Normalizační hnus, který sice sem tam pobaví nějakou „trefnou“ hláškou, kterou se sám nechtěně paroduje, ale jinak je to docela utrpení sledovat ho. Máničky, zkažení emigranti přebírající slušným soudruhům manželky, taxikáři, kterým přestala vonět práce a přičichli západním manýrům, pes nejlepší přítel soudr…teda člověka atd. A samozřejmě jaký otec, takový syn, že…ale co bude s potrestáním zločineckých taxikářů? Asi nic…jenom jedna „úsměvná“ rudá hvězdička na závěr. „Ale tak počkej, počkej, počkej. Zase tak mizerně na tom nejsme. Vždycky se máme s kým poradit.“ – „A prosím tě, moh bys mi říct s kým?“ – „Třeba s Marxem nebo Leninem…to ti nestačí?“(27.12.2012)

  • Gavin87
    odpad!

    Miloš Willig začíná být pro mě ikonou filmů alla největších bezduchých odpadů, které zde podle norem rudé garnitury vznikaly. Tento film mě nudil od samého počátku až do konce, jehož pointa mi nějak unikla. Neuvěřitelně překroucená fakta z roku 68 byla prezentována tak okatě a angažovaně, že snad i tehdejší soudruzi z ÚV museli pochybovat o negativním testu na psychotropní látky režiséra a scénáristy. Snad bych byl ochoten dát jednu hvězdu za hudbu a záběry na panorama Mater Urbium, ale má nechuť je silnější než ochota...(15.1.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace