Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    *****

    Stone/ Tarantino tak neuvěřitelně nekompromisně násilný, agresivně stylizovaný, podnětný a skvěle zahraný (Woody s Juliette, Downey, Lee Jones...), že je to pokaždé, když se k němu po pár letech zase dostanu, ještě o něco málo lepší než posledně. Pro mě rozhodně na špičce 90. kinematografie.(5.1.2015)

  • Boogeyman
    ****

    Jako mládě jsem z toho byl nadšenej, protože Mickey a Mallory byli neskutečně cool bad motherfuckers, kteří do toho prostě šli. Jako lehce pseudointelektuálního puboše mě to pohoršovalo, protože hrdinové vraždí nevinné lidi a přitom to vypadají ještě rajcovně. No a jako dospělák oceňuji odvážnou satiru, odvážnou především v tom, že je pro mnoho lidí neviditelná.(11.2.2006)

  • Anthony
    odpad!

    Stone tím prý chtěl upozornit na rozšířenost násilí ve společnosti a na roli médií. Kecy. Sám se v těch řežbách vyžívá, jen z toho chtěl udělat cosi více a vytvořil stylistické cvičení - mění způsoby snímání, střídá černobílé záběry s barevnými apod. - všechno je to jeden dlouhý klip. Jenže z dívání se na klip dvě hodinymě rozbolela hlava. Film, který si hraje na něco, co není.(15.7.2003)

  • Gilmour93
    ***

    Násilí a média mohou klidně fungovat samostatně, ale když se dají dohromady, hned jim jde práce líp od ruky... Stoneova masturbační montáž animace, zadních projekcí, videonahrávek, předních projekcí, prostřihů a bůhví čeho ještě na téma hledání hranice, kde v moderní Americe začíná humor v oblasti úzkého spojenectví zločinu a masmédií. Snaha udělat si legraci ze systému, z pojmů jako spravedlnost a správnost či konceptu, jenž předpokládá, že existuje dobrá a špatná cesta, nic mezí tím. Sám levicový prudič Oliver tvrdí, že náplní jeho filmu je hlavně násilí a nemůžeme v něm hledat nějaký apel. Má pravdu, krom soundtracku a Sizemoreova Scagnettiho na mě nijak neapeloval… A pro ty, co za tím vidí Tarantina, mám tohle: „Nemusíte se bát, že ve filmu poznáte mou práci. To celé je záležitost Olivera Stonea. Z filmu je to hodně poznat, takže kdo ho má rád, ocení i film. Ty, kterým se to nelíbí, budu mít rád zase já.“ Toliko citace šílence z videopůjčovny, který ostatně tvrdí, že by byl radši, kdyby mu Stone jeho scénář ukradl..(3.2.2015)

  • Niktorius
    ***

    Sdělení tohoto snímku je naprosto přesně zmatené, strakaté a neuchopitelné jako jeho vizuální a stylistické zpracování. Jde-li o satiru, měl by snímek dávat prostor na přemýšlení, ale on vám místo toho servíruje šílenou akci vedenou zdrogovanou režií a říká vám 'vychutnejte si to jako nezávaznou zábavu'. Je i tohle záměr? Existuje záměrná paralela mezi filmem jako takovým a postavou Mickeyho (vzpomeňte na interview ve věžení)? Je tedy Mickey, obecně vnímaný jako obyčejný sprostý vrah, v reálu ztělesněním přirozenosti, jenž mu byla vnucena násilnickou společností a je film opravdu trefnou satirou, prezentující se jako ulítle násilná břečka? Těžko říct. Jsem z toho zmatený. A jako východisko se mi teda nabízí poněkud zbabělá, leč prý zlatá střední cesta, kterou promítám i do hodnocení. P.S: Oliver nedokáže točit neangažovaně a proto nám veškeré myšlenky a názory předkládá již jako polotovary. Z Mechanického Pomeranče jsem byl také zamtený, ale v jiném smyslu: Říkal jsem si, co tím chtěl ten Kubrick vlastně říct? A nakonec jsem došel k závěru, že verdikt ponechává zcela na divákovi. Zato Stone nám na konci svého filmu jasně řekne: 'Média jsou moc a moc zlá!' a my se divíme: 'A o tomhle to jako bylo?'(20.8.2007)

  • - Spoiler: Mickey (Woody Harrelson) a Mallory (Juliette Lewis) ve filmu zabili policistu jménem Gerald Nash (Edward Conna). V dalším Tarantinově filmu Gauneři (1992) je mučen policista jménem Marvin Nash (Kirk Baltz). Baltz se pak objevil i v tomto snímku jako Roger, člen televizního štábu. Další jméno, které se objevuje v obou jmenovaných filmech, je Scagnetti. Ve filmu Gauneři (1992) se tak jmenuje postava kurátora, ve tomto filmu jde o jméno postavy Toma Sizemora. (don corleone)

  • - Během natáčení Juliette Lewis zlomila Tomovi Sizemore nos, když s ním hodila o zeď. (don corleone)

  • - Časopis Premiere ho zase zařadil do žebříčku "25 nejnebezpečnějších filmů". (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace