Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adaptace Fassbinderovy hry MĚSTO, SMETÍ A SMRT režíroval jeho švýcarský přítel, režisér Daniel Schmid. Zájem o tento méně známý Fassbinderův film byl v posledních letech podnícen komentářem ve Winterbottomově filmovém opusu TRISTRAM SHANDY (ač je pod režií podepsán Schmid, patří film jak estetikou, tak obsazením – sám hraje jednu z hlavních rolí - mezi typické fassbinderovskéí snímky).
Ingrid Caven, po Schygulle druhá Fassbinderova filmová diva (a svého času i partnerka), ztělesňuje roli prostitutky, která byla v Tristramu Shandym popsána jako „tak krásná, až zákazníci platí pouze za to, že se na ní mohou dívat“. Ve skutečnosti je její úloha ve vztahu ke klientům bolestnější. Tím, že mlčí, přijímá jejich bolesti a neštěstí za své, což jí následně vezme chuť do života.
Film je problematikou i způsobem výstavby děje („divadlo světa“) podobný ROKU SE TŘINÁCTI ÚPLŇKY. Pomalé tempo a naprostá statičnost většiny záběrů evokuje divadelní předlohu a filmovou estetiku redukcionismu. (garmon)

(více)

Recenze (3)

garmon 

všechny recenze uživatele

...velmi pomalý Fassbinder (nenechte se zmást režisérem, patrně jeho přítel potřeboval peníze). Zajímavé je to celé zejména scénářem – prostředí jak z Accatone, nenávist k mocným a zkoumání vlastní bezmoci na zemi. Film tentokrát divadelností trochu trpí - statická kamera, minimum exteriérů, na druhou stranu i proměnlivé interiéry – kostel se plynule mění do ulice. Sáhodlouhé monology, travestie, politické narážky. Caven je výborná zejména v interakcích s Fassbinderem - zde si přehráli svůj rozchod jako manželé - a pak je (jako vždy) úžasná v poloze vzteku - v Schatten je však je její hlavní úloha mlčet... ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama