Diskuze k filmu (28)

<< předchozí 1 2
    • 13.4.2011  13:46
    dawid
    (hodnocení, komentáře)

    Enaj: Mně nepřijde vhodné, že má Kytice 76%, zdá se mi to moc, ale rozhodně mě to nešokuje. Ne každému se líbí obrazové exhibice F. A. Brabce, ne každý byl spokojený s tím, jak režisér pojal vcelku hodně známou látku. Někdo si představoval jinou poetiku, než kterou přednesl Brabec. Někdo má pocit, že lépe kniha vystihnout nešla, já myslím, že zpracování jde za hranici kýče a Erben mi tam schází. To ale vůbec nic nesvědčí o omezenosti publika či čtenářů...

    • 13.4.2011  13:31
    Enaj
    (hodnocení, komentáře)

    Nenacházím dostatečně vhodná slova. Šokuje mě, jak omezené publikum v Čechách máme. Nebo jen omezené čtenáře? Nedokážu posoudit, co je horší. Pět hvězdiček - bez komentáře.

    • 27.2.2011  21:32
    neexistuju
    (hodnocení, komentáře)

    Podle mě nádherně zpracované, skvěle vystihující poetickou náladu celé sbírky. Možná lepší než kniha a dojmy  z ní. Skvělý soundtrack který ještě podtrhuje krásu celku.

     

    • 24.4.2010  22:57
    dominus
    (hodnocení, komentáře)
    Otřesné. Tak tohle si Erben nezasloužil. Podobné mršení díla významného autora by mělo být trestné. Co tohle má společného s Kyticí? To není jen o tom co říkají postavy, ten vypravěč patří k příběhu. Bez něho je to jako single sex.
    • 9.1.2010  20:25
    Šandík
    (hodnocení, komentáře)
    denbrough: Zapomněl jsem jí zmínit, ale souhlasím.
    • 9.1.2010  18:16
    denbrough
    (hodnocení, komentáře)
    Myslím, že kromě výborné kamery by se tady mohl zmínit ještě jeden velký klad tohoto filmu.. HUDBA. Ta se mně osobně hodně líbila, a zaryla se mi pod kůži..
    • 8.1.2010  23:46
    Šandík
    (hodnocení, komentáře)
    Amarcord_1: Rozumím a respektuji. Pokud jde o mé hodnocení, je to už deset let, co jsem film viděl. Možná bych byl dneska v hodnocení náročnější, ale pamatuji si, že tenkrát se mi to po filmové stránce velmi líbilo. Paměť je ovšem mrška ošidná...
    • 8.1.2010  23:28
    Amarcord_1
    (hodnocení, komentáře)
    Šandík: Mas pravdu, to vazne nejde. Mne se na Brabcove Kytici libila bohuzel jen kamera. Zbytek mi byl nejen cizi, ale dokonce protivny. Herci (snad az na Schmitzera s Rodenem) se mi zdali ponekud prilis snazivi a vyrazove exoticti... A mozna je to prave celkova exoticnost Brabcova pojeti, co me dost rusila. Erbena sam mam spojeneho s jinymi idealy, s jinym esteticnem, s tradici a take jakousi morbidni prisnosti :o) Asi jsem si pocinal nedemokraticky, kdyz jsem hledal v podstate sve idealy v cizi praci. Takovemu pristupu se vetsinou snazim vyhnout (jinak bych si jako muzikant neuzil skoro zadnou hudbu...). Ale tady jsem mel pocit, ze si nekdo vypujcil Erbenovu praci, a udelal z ni pozadi pro sve povrchni umelecke idealy. A to me jako divaka... ehm... jak bych to... zamrzelo ;o) Jinymi slovy vec vkusu. Me tohle nepresvedcilo a vnimal jsem to tak uz jako stredoskolak - vlastne jsem tak zesiroka reagoval na tu tezi o pomoci stredoskolakum pri cetbe balad :o)
    • 8.1.2010  20:37
    Šandík
    (hodnocení, komentáře)
    Amarcord_1: "Vlastenecká sounalezitost" je to poslední, co při hodnocení filmu beru na vědomí ;o) Moje čtyři hvězdičky jsou za úžasnou kameru, herectví, režii a podobné věci. Pokud jde o film, tak je natolik jiný než předloha, že mě to ani nenutí obé nějak zvlášť srovnávat. Hodnotit v tomhle případě podle metru "jak se Barabcovi podařilo vystihnout Erbena" asi vážně nejde...
    • 8.1.2010  15:33
    Amarcord_1
    (hodnocení, komentáře)
    Taky si nemyslim, ze by balady z Kytice byly tak nesrozumitelne, aby potrebovaly takovouhle "pomoc". Ja se kdysi (byl jsem tehdy shodou okolnosti stredoskolak) na ten film tesil a vysledek jsem pak povazoval spis za degradaci vyrazove bohate, mnohovrstve poezie na povrchni pseudoumelecky rymovany videoklip. Vysoke hodnoceni tohoto filmu si vysvetluji jako priklad neprilis obratne vlastenecke sounalezitosti. No a nebo jsem jiz zatrpkly, za coz se v tomto pripade tezko budu stydet ;o)
    • 7.1.2010  21:55
    Šandík
    (hodnocení, komentáře)
    radezz4: Sorry, ale tohle je vážně hodně mimo...
    • 7.1.2010  16:01
    radezz4
    (hodnocení, komentáře)
    1. hvězdička za to, že se Brabec vubec odhodlal natočit tento film a pomohl študákům středních škol k pochopení tohoto díla. Jinak je to hrůza
    • 3.1.2010  18:39
    Mariin
    (hodnocení, komentáře)
    Ano, na tom něco je. Asi to byl takový záměr. Dobrý postřeh! Ale to je právě to, co mi tam zrovna nesedělo.
    • 3.1.2010  16:19
    Šandík
    (hodnocení, komentáře)
    Mariin: Tak ona ta chtivost po zlatě je v podstatě hlavní motiv toho příběhu, čili mi to tak mimo nepřijde... Ale berte to tak, že Brabec je skvělý kameraman a dost mizerný režisér. Vizuální stránka je u něj vždycky silnější než nějaké myšlenkové konstrukce. Film "Kytice" je prostě třeba brát jako nezřízený experiment, který s předlohou vlastně nemá mnoho společného.
    Ještě mě teď napadlo (ale nemám si to jak ověřit, protože film nemám), že se Brabec možná snažil nějakým způsobem "natónovat" (tj. ladit do určité barvy) každý z těch příběhů, aby to dohromady dalo pestrobarevnou kytici (takovou, jaká je na plakátě). "Svatební košile" je asi hlavně černá, "Vodník" modrý, jeden příběh je hodně do zelena, v jednom je hodně bílé... Je také možné, že tohle barevné ladění zpětně ovlivnilo i způsob zpracování jednotlivých příběhů, protože s barvami jak známo rádi spojujeme i různé pocity (a naopak)...
    • 3.1.2010  11:03
    Mariin
    (hodnocení, komentáře)
    Snad jste, milý Šandíku, přišel na myšlenkové pochody tvůrce oranžových obrazů u Zlatého kolovratu. Možná by to i on sám takto zdůvodnil. Nicméně, mně se právě toto nezdá vhodné. Z mého pohledu: jen kvůli zlatému kolovratu úplně vše natónovat do oranžova - připadá mi nesmyslné. Pokud se to Vám nebo dalším divákům líbí, tak Vám to přeji, každý přece máme právo na svůj názor...
    • 3.1.2010  02:43
    Šandík
    (hodnocení, komentáře)
    Mariin: A nemůže ta "nesmyslná oranžová barevnost" nějak souviset s tím, že je to ZLATÝ kolovrat milý Watsone?
    • 17.7.2009  22:20
    omanek
    (hodnocení, komentáře)
    Úžasné zpracování
    • 6.7.2009  11:45
    Mariin
    (hodnocení, komentáře)
    Nemohu jinak, než film rozkouskovat podle jednotlivých básní a hodnotit každou zvlášť. Úroveň je totiž neobyčejně rozkolísaná a nevyrovnaná. Ze začátku jsem byl rozhodnut tuto adaptaci klasiky vyzdvihnout, pak jsem zuřivě nadával a tak to běželo jako sinusoida znovu, od příjemného překvapení k naprostému rozladění. Absolutně nejlepší je Svatební košile, která je ovšem nejlepší již v Erbenově předloze. Tím, že má děj a tím, že dobro vítězí s pomocí Boží nad zlem... Po stránce vizuální je to nepochybně zajímavý film (s výjimkou Zlatého kolovratu s jeho nesmyslnou oranžovou barevností).
    • 2.12.2008  01:29
    -robi-
    (hodnocení, komentáře)
    Super, je úžasné zjistit, že coby žánr tohoto díla je krom jiné uváděn horror. Asi je můj pohled na svět a na to, co je skutečně horrorem silně zkreslen. Nebo by se k filmu možná stejně dobře hodil i přídomek Fantasy a Sci-fi, či se snad mýlím? Neb do fantasy zasahují snad všechny příběhy a takový Vodník, to je snad i vědecká fikce ;-) I když musím uznat, že právě Vodník se mi svým zpracováním velice líbil a ne jen a pouze díky Lindě.
    • 24.6.2008  15:03
    SofiaNioba
    (hodnocení, komentáře)
    Nejhezčí baladou je určitě vodník. Moc se mi líbil i zlatý kolovrat a polednice taky nebyla špatná. Celá kytice je prolnutá zvláštní atmosferou, kterou prostě z jiného filmu necítím. Proto ****
<< předchozí 1 2