Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stovky teroristických parašutistů se snáší z noční oblohy s cílem napadnout USA. Jejich tábor náhodně objeví hollywoodský filmový štáb při prohlídce exteriérů na odlehlém venkově. Herci a filmový štáb, ozbrojeni pouze rekvizitami a odvahou, svádí zoufalou bitvu proti ostré střelbě profesionálních zabijáků. (McLushi)

Recenze (2)

JFL 

všechny recenze uživatele

Další "opravdová od Priora", jen tentokrát s nečekanou přidanou scenáristickou wtf hodnotou. Řekněme, že jestliže v komentáři k "Smrtelné kořisti" jsem provolával Priorovu progresivnost a avantgardnost, v případě "Invaze" je třeba sáhnout až k slintu, že mistr tentokrát předběhl dobu, konkrétně pak samotného Christophera Nolana s "Inception". Stejně jako v důmyslném hitu nového milénia, i v kočkozmatovém zetku z krásně zatuchlého přelomu zlatých osmdesátých a vanillových devadesátých se to hemží vnořenými narativy, bombastickou akcí překračující normy žánru i vypjatými výkony labužnicky poskládaného hereckého ansámblu. Oproti Priorově stěžejnímu smrtelnému dílu tu sice kadence atrakcí lehce vázne kvůli četným dialogům, ale netřeba se obávat, že by nebylo o zábavu postaráno. Ostatně nablblost - či geniální sebereflexivita; záleží na výkladu díla s ohledem na závěr - tlachacích sekvencí garantuje již zmíněná skvadra aktérů, kde defilují takové persóny jako evidentní vysloužilý shakespearovský herec existenciálně pojímající part megalomanského vojevůdce, otylá variace na starého Sida Haiga v roli nevtipného ňoumy trousícího rádoby frky a především pak představitel naolejovaného vazbiče s do sítnice se vpalujícím účesem ve stylu "baldness in the front, party in the back". Obzvláště v kontextu Priorovy scenáristické a režijní tvorby pak vyloženě překvapí krajně sympatická emancipovaná hrdinka, která jako by do "Invaze" přišla z naprosto jiného filmu. Nejen, že se nechová jako tupá kráva či dekorativní bimbo, ale dokonce suše shazuje veškeré pokusy o ovládnutí situace ze strany svých macho kolegů a přímo je tahá z jejich vlastní idiocií zaviněných průserů. Příznivci "Smrtelné kořisti" se nicméně nemusí obávat, že by tohle byla nějaká intelektuálština. I tady se hojně poklusává volným tempem po lesíku za Priorovou chatou, střih a dramaturgie jsou dílem dadaistického LSD dýchánku, většina rozpočtu šla na víření prachu pod nohama statistů či občasný výbuch slaměné chýše a dojde i na pár nefalšovaně homoerotických momentů. Prostě krása! ()

choze 

všechny recenze uživatele

V polovině 80. let vzniklo několik "invazivních filmů" jako RUDÝ ÚSVIT (1984) s Patrickem Swayze či INVAZE DO USA (1985) s Chuckem Norrisem, přičemž žádnému z těchto reaganovských akčních béček se rozhodně nedala vytýkat přílišná inteligence. Ve stejné době vznikly i první SMRTÍCÍ TRIKY (1986), rafinovaný thriller o filmovém trikaři, který svůj um zapojí do služeb boje proti zločinu. Béčkovo-céčkový režisér David A. Prior viděl všechny zmíněné tituly a napadlo ho je propojit. Výsledkem je kouzelně absurdní a amatérské akční céčko, ve kterém si to filmový štáb natáčející v lese akční film rozdá s parašutistickým výsadkem teroristů. Snímek trpí zejména nulovým rozpočtem, až křiklavou nelogičností děje a jíž zmíněným těžkým amatérismem na všech postech. Produkce dokonce neměla peníze ani na natočení seskoku teroristů s padáky a tak jen rozprostřela padáky po zemi a natočila teroristy jak se vedle nich válejí. Kladem snímku je nadsázka, s jakou k tématu tvůrci přistupují a casting herců, kteří ač toporní jsou do jednoho velmi sympatičtí. Děj se tu hledá dost těžko a film je docela pomalý, ale kompenzují to mimořádně stupidní dialogy (a jeden motivační monolog) a hlášky tak suché, že při nich dostáváte žízeň. Navíc kde jinde uvidíte jako akčního hrdinu režiséra akčních filmů, nad to připomínajícího svou dobrosrdečností i zjevem Francoise Truffauta? A ty několikeré "překvapivé" závěrečné zvraty! Dokonalý mejdanový trash. ()

Reklama

Reklama