Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    ****

    No...asi jsem čekal víc. Budu si muset přečíst předlohu, jelikož mi tam spousta věcí asi dost unikla. Na scénáři jsem ovšem ocenil, že po načrtnutí něčeho stačila třebas jedna věta a vše vám bylo jasnější. Aňa se podle mě hodní kamkoliv :-) Taky bych neřekl, že to byla idyla, vzhledem k povahám lidí a drsnosti kraje. Je to nadčasový příběh, krásně natočené obrázky, ale, jak už jsem psal, něco mi chybělo a asi se to nedá přesně popsat. Ovšem ty "plné obrátky" na konci si zaslouží také ohodnocení. Po přečtení knihy Jozova Hanule chci jen napsat, že je to silný, opravdu SILNÝ příběh, ale k filmovému zpracování větších námitek nemám.(2.4.2004)

  • Pohrobek
    ****

    Pár much by se našlo - tenhle styl moderní české kinematografii ale celkem sedí a nebudu se tolik zlobit, jestli jí ještě nějakou dobu vydrží. Možná by neškodilo nasazovat více neokoukaných váří. Nic proti Jaroslavu Duškovi, ale začíná ho být poněkud příliš. Na druhou stranu sázka na jistotu v podobě rozkošné roličky Jana Třísky vyšla na jedničku a jeho svérázný horal byl možná i nejrázovitější a nejsympatičtější figurkou celého filmu. Na snímku je poznat, že čerpá ze silné předlohy a její potenciál nebyl rozhodně promarněn - neříkám, že by to nešlo ještě o něco lépe.(2.1.2006)

  • tron
    ****

    „Dojdu pro doktora.“ – „I na kněze je pozdě.“ Komplikovaný, svojrázny, mozoľnatý a tvrdohlavý film, pri ktorého pozeraní budete mať stále pocit, že mohol byť lepší. Budú vám prekážať do prázdna šumiace zbytočné udalosti (hrdinku sa niekoľkokrát pokúsia znásilniť len aby sa Anna Geislerová zasa vyzliekla), skratkovité charaktery rázovitých obyvateľov horskej dedinky (v partizánskom závere to takmer vyzerá, že sme si mali vytvoriť k – inak geniálnemu, ale tomu odvážnemu a obdivuhodnému človeku proste stačí BYŤ V ZÁBERE, so scenárom jeho genialita v tomto prípade bohužiaľ nijako nesúvisí – Janovi Třískovi... s ktorým sme dovtedy strávili 7 minút) a rušivé „slávne tváre“ (nech budete robiť čo budete robiť, budú vám v tomto drsnom prostredí udierať do očí režisérov brat Ivan Trojan, Donutil a Dušek). Nevraviac o ďalších „drobnostiach“ (úchvatne sa striedajú všetky ročné obdobie... ale deti akosi nerastú), ktoré narúšajú atmosféru celého diela. Napriek tomu ma ŽELARY (i vďaka dôležitým posledným sekundám o tom, SPOILER ako to vyzerá, ak sa po rokoch vrátime na miesta, na ktorých sme vyrastali a ktoré sme odvtedy nenavštívili SPOILER) zaujali, pobavili, strhli, dojali, rozhodili i troška znudili. A úchvatná príroda/kamera je samozrejme bez debaty.(27.10.2009)

  • berg.12
    ***

    Na pozadí dramatického útěku před gestapem se začne rozvíjet vztah, který...... který se záhy rozkošatí do příběhu v němž se sám stane jen pozadím. A mě to příjde jako hrozná škoda. Ten scénář by potřeboval notně prořezat, neboť se postupně zcela ztratil ve spleti žánrových obrázků. Jestli to byl záměr, pak se mi nelíbí. Navíc je to přesně ten, sice jakoby surový, ale přesto barevný a umělý folklór. Ale i tak se na Želary na druhou stranu docela hezky kouká.(13.10.2005)

  • EdaS
    ***

    Vzhledem k tomu, že jsem Jozovu Hanuli četl, vadilo mi na filmu dost věcí. Třeba uhlazenost, která obrušuje hrany všemu syrovému z knížky (až na působivý konec - když si odmyslím ten dovětek). Ale hlavní výtka směřuje k způsobu, jakým byla podána přeměna hlavní hrdinky. Nevěřil jsem, že měla nějaké problémy se adaptovat, do Jozy se zamilovala prakticky hned, stačilo, když se umyl. Postavy mimo ústřední dvojici jsou jen naznačené, člověk si musí vzpomínat, co se o nich dozvěděl v knížce. Celkově zklamání...(30.1.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace