• Webb
    odpad!

    Neuvěřitelná nuda od mizerného Trošky a s otřesnými herci. Navíc námět je krapet o ničem. Já jsem si říkal že se na to nemám dívat.(17.12.2008)

  • Marthos
    *

    Hana Marie Körnerová je pojem. Alespoň pro cílové divačky a tím pádem i čtenářky nejkřišťálovějšího literárního braku našich luhů a hájů. V poměru se zahraniční konkurencí (a nemusíme chodit ani tak daleko, i když typicky profilovými se staly až latinskoamerické telenovely, byť to samé, i když v poněkud sofistikovanější podobě, dá-li se to vůbec o tomto žánru s klidným svědomím tvrdit, bez problémů najdeme v některých západoevropských státech) se TVÁŘ dokonce jeví jako ne zcela konzumní součást národní identity porevolučního filmového spotřebitele. Tzv. spotřební divák bude s filmem spokojen čistě pro jeho účelové vyznění, které bylo spoluvytvářeno s ohledem na potenciální zpětnou vazbu, jíž se mu dostává v míře ne právě malé. Milan Kundera v románu Nesnesitelná lehkost bytí předkládá definici kýče jako druhé slzy: objekt sám o sobě se kýčovitým stává pouze tehdy, nestavíme-li se k němu s pomyšlením "To je krásné!“, ale s úvahou "To je tak krásné, že nás to dojímá!“ Bezbřehá sebeonanie nachází své uskutečnění v emocionálně vyhraněných exteriérech, které v rámci svého poslání plní funkci samoúčelného výtvarného zátiší, nahrazeného v opačném směru přemírou efektních dekorací, ulpívajících na obecných představách dobové autenticity. Pro srovnání je zajímavé sledovat, jak s tímto typem filmového prostředku pracuje například Formanův Amadeus. Kunderově definici kýče pak nejlépe odpovídá Maláskova hudební kompozice, neomylně se strefující do vkusu cílového diváka. Zmiňovat se o jednotlivých hereckých představitelích je takřka zbytečné, neboť film jich mnoho nemá. Má pouze duševně prázdné šablony, jakými jsou v první řadě étericky prkenná Michaela Kuklová a humpolácký Jiří Pomeje. Zdá se tedy, že vše do sebe bez výjimky zapadá a není důvod se domnívat, že by Troškův film mohl a dokonce měl zklamat. Ale zklamal. Diváky a posléze producenty. Proč? Že by konečně nastal posun obecného vnímání kvality? Kam se poděla typická česká malost? Kdo koho zmanipuloval? Co dělá Hana Marie Körnerová? A co na to Jan Tleskač?(19.8.2010)

  • k212
    **

    Děj - na nic, otřepané, hloupé... Nicméně práci Jaroslava Brabce za kamerou nelze než neocenit. Jasně a prostě to vyjádřil můj bratr: Ten film vypadá jako by ani nebyl českej! A právě za tím stojí ta úžasně nasnímaná krajina a barevnost, což ještě více umocňuje širokoúhlý formát. Takže po formální a technické stránce (a musím k tomu připočíst i výbornou hudba od Petra Maláska, zajímavé kostýmy a překvapivě dobrý zvuk) je ten film na naše poměry dost dobrý. A jistě je průhledně poplatný velkoformátovým romancím. Avšak co naprosto selhává je už zmíněný scenář a okoukané obličeje starých známých pana Trošky, která nemají co hrát a některé i neumí.(26.6.2003)

  • Oskar
    odpad!

    Neobyčejně hloupý film. Ze začátku je to tak trapné, že si jistě pomyslíte "horší už to být nemůže", ale vzápětí se přesvědčíte, že může. A pak znovu. A znovu. A znovu. A znovu... 0%(11.4.2003)

  • Tom Hardy
    **

    Až trapně předvidatelný scénář a velmi slabé herecké výkony zachraňuje pouze výtečná vizuální stránka filmu...(4.1.2003)

  • - Točilo se na Kanárských ostrovech, konkrétně na ostrově Fuerteventura, v Česku pak dále také na Ústecku, Olomoucku, Tachovsku a Znojemsku. Úvodní scény se točily v obci Chotěšov na Plzeňsku. (M.B)

  • - Jaroslav Brabec získal Českého lva za Kameru. (M.B)

  • - Filmování probíhalo ve Vranově n. Dyjí, klášteře Chotětov, zámku Hrádek u Nechanic, zámku Jaroměřice n. Rokytnou. Mezi místa natáčení patří i zámek Velké Březno, zámek Jaroslavice a rozhledna Krásenský vrch. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace