poster

Superman se vrací

  • USA

    Superman Returns

  • Slovensko

    Superman sa vracia

Dobrodružný / Sci-Fi / Fantasy / Akční

USA / Austrálie, 2006, 154 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    ****

    Mě tenhle remake nezklamal ani omylem, ba naopak - bavil, šokoval, do křesla přikoval a mnohem, mnohem víc, než třeba Batman začíná - a to patří Nolan k mým nej. Nedám na tohle dílo dopustit, vše bylo úžasné, od režie až po výběr herců.(26.12.2006)

  • Tosim
    *****

    Bryan Singer na to šel částečně jinak, čístečně stejně, Superman se vrací je určitě legenda, stoprocentně pocta a možná i civčení, které občas nevyšlo, ale na mě postupem času působí zaručeně. V kině, poprvé, jsem byl malinko zaskočen, možná jsem byl zvyklý na staromilské triky, jinou Lois a "inteligentnějšího" Lexe, ale všichni odvedli maximální výkon, i když jak už jsem psal, možná trošičku jiný. Fakt zamrzí, když vidíte dokumenty a na nich Bryana Singera, jak září nadšením a snaží se a ono mu to nevyšlo :-( Tedy v tržbách, samozřejmě, pro nás, kteří film milujeme, ve věci naprosto nepodstatné.(7.1.2008)

  • Matty
    ****

    Návrat ztraceného syna. Již povědomé grafické řešení úvodních titulků napovídá, jak Singer ke komiksové legendě přistoupil. S úctou. Jeho staronový Superman představuje bludiště odkazů, v němž se diváci neznalí dřívějších filmů a komiksů budou ztrácet, ale které fanoušky ocelového muže zas a znovu potěší objevením dosud nepoznaného zákoutí. Singer navazuje na to, co řekli jiní a doplňuje to, co říct opomenuli (jak se Clark naučil létat). Cituje hlášky, situace i celé scény (zřejmě i z nesupermanovských filmů, vzpomněl jsem si na Vesmírnou odyseu, Batmana nebo Osvícení). Jde o kompilát dříve použitých motivů a zároveň o reflexi proměn, které subžánr komiksových adaptací od svého zrodu prodělal. Časový rozptyl obsažených aluzí je neobyčejně ambiciózní. Art deco design interiérů a šaty padouchů odkazují k době dávno před prvním Donnerovým filmem, k době, kdy vznikl Superman v komiksové podobě. Jako autonomní, narativně celistvé dílo funguje nový Superman pouze s velkými výhradami. Zřeknutí se tradiční expozice a představování postav a jejich cílů za pochodu nás na druhou stranu nutí k aktivnějšímu zapojení, k častějšímu kladení otázek (nachází se Luthor v Supermanově jeskyni poprvé, nebo jde o reprízu scény z režisérského sestřihu dvojky?) a vytváření hypotéz. Postupné ujasňování si, kde v supermanovském universu se nacházíme, poskytuje jisté intelektuální uspokojení, ale na celý film nevystačí. Obdivovat můžeme styl, který je i při nepůvodnosti zápletky obdivuhodně čistý. Singer upustil od campy nadsázky (i když k ní má tendence: Luthor je stále přestárlý infantil, Lois stále omdlévá ve vypjatých okamžicích). Záběry jsou sice jako malované (a jejich záměrný nerealisms podtrhují obsedantně symetrické kompozice), ale malované tmavšími barvami než dříve. Vážnější stylizace svědčí zejména Luthorovi, který v požitkářském podání Kevina Spaceyho není jen politováníhodným nýmandem, ale vážnou teroristickou hrozbou (a ukázkou toho, jak to může dopadnout, pokud si na Boha bude hrát nesprávný muž). Jak jinak taky v post-9/11 Supermanovi, který využívá (spíše než aby kriticky reflektoval) oživený zájem o pravé americké hrdiny, jejichž esenci Kal-El zosobňuje. Singerův pokus o resuscitaci superhrdinského mýtu výběrem toho nejlepšího ze Supermana chce být, temnějšímu tónu navzdory, nikoli revizionistickou, ale vysvobozující a uklidňující zábavou. Mohu-li soudit podle sebe, bavit se budete tím více, čím vřelejší je váš vztah k muži, který ani za osmdesát let své existence nepochopil, že pelerína je dobrá leda k tomu, aby ho vcucnul a semlel motor nějakého letadla. Mě jeho boží bezelstnost stále baví. 80% Zajímavé komentáře: Gemini, betelgeuse, Djkoma, Tommy987, petero, PALINO, krypton22, Indy(19.6.2013)

  • Psema
    ****

    Potřebuje svět, potažmo filmový divák Supermana? Tak na tuhle otázku Bryan Singer odpovídá "ano" a snaží se přesvědčit všechny ostatní, že je to ta správná odpověď. Na celém filmu je hodně znát, že Singer miluje původní Donnerovu verzi, a proto z ní hojně čerpá. Ne že by ji vykráda to ne, ale vkusně si vybírá. Od nostalgicky laděných úvodních titulků až po závěrečný hrdinův úsměv do kamery, čímž se ještě více sbližuje kontinuita prvních dvou filmových zpracování muže z oceli s pokračováním. Singer pojal supermana přesně tak, jak si ho všichni pamatují. Dokonalý hrdina, který nemá takřka slabinu, ochránce lidstva a pravdomluvný skautík v modrém outfitu s rudými spoďáry přes něj. To je Superman. A i když se mu tentokrát znovu postaví Lex Luthor se svým plánem na ovládnutí světa, tak se nekoná žádná akční jízda, ale spíš příjemně plynoucí dobrodružná romance, při které se snaží mimozemský hrdina sbalit svoji lásku Lois, která se mezitím co byl 5 let v tahu zasnoubila a ještě porodila dítě. Samozřejmě to neznamená, že by divák sledoval pouze klišovité romantické scény a s nimi související dialogy, spíše se jedná o komplexní mix romantiky, humoru a dramatu, který je občas prokládán akčními sekvencemi z nichž největší je rozhodně záchrana letadla v první polovině filmu. Samotný snímek má dvě hlavní linie. Zatímco na jedné straně sledujeme ďábelský Luthorův plán, na té druhé zase Supermana sbližujícího se s Lois. Singer si nechává opravdu hodně času a obě linie sbližuje k sobě hodně pozvolna, aby je pořádně promotal až za polovinou filmu. Ovšem ani přes toto pozvolné tempo a rozdělenost děj nijak nenudí, spíše si zachovává stabilní rychlost, kterou v závěru lehce zvýší. Samotné finále spojené s kalužemi, kryptonitem a horninou sice nevypadá nijak zvlášť efektně, ale dokáže vyvolat spoustu emocí, které ovšem lehce zabíjí dosti nepovedená a nejslabší replika filmu (I am still Superman !!!). Největší problém Superman returns tkví v tom, že BS udělal pouze půlkrok a až trestuhodně si dovolil ústřední romantickou linii neuzavřít, pouze ji tak trochu přizavřel s tím, že určitě bude pokračování, kde se vše vyřeší. To je sice fajn, ale tím film ztrácí lehce půdu pod nohami a na 4* ho udržují už jen herci, které si ovšem Bryan umí vybrat. Brandon Routh je sice prakticky začátečník, ale svou podobou i herectvím působí jako Ch. Reeve a na roli Supermana se výborně hodí. Kate Bosworth zas dokázala Lois vdechnout chytrost, zranitelnost, krásu a sebevědomí, které je pro Lois Lane dost příznačné a vše zavrušují výborný James Marsden, svoji roli užívající si Kevin Spacey (Excelentní výkon) a samozřejmě Parker Posey v roli Lexovi partnerky Kitty, která leč lehce přehrává (opět odkaz na původní verzi), tak vytváří většinu vtipných scének. Jelikož se celým snímkem táhne jakýsi nostalgický nádech, tak tomu je uzpůsobená i hudba, jež je převzatá taktéž z původních filmů, je jen lehce upravena a k ní jsou přidány další hudební motivy. Dále, kamera je brilantní, ne všechny triky jsou dokonalé, ale přesto nepůsobý rušivě. Nový Superman nabízí vynikající zážitek a v konkurenci ostatních komiksových hrdinů, kteří věčně řeší svá dilemata, působý osvěžujícím dojmem. "ANO" i dnešní doba potřebuje Supermana a je jen dobře, že se ho chopil někdo jako Bryan Singer.(8.8.2006)

  • RHK

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire.(17.1.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace