poster

Svět zítřka

  • USA

    Sky Captain and the World of Tomorrow

  • Velká Británie

    Sky Captain and the World of Tomorrow

  • Slovensko

    Svet zajtrajška

Sci-Fi / Dobrodružný / Akční / Thriller

USA / Velká Británie / Itálie, 2004, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    **

    Záměrná esence demence. Nechápu, proč chce někdo něco takového točit, ani proč se na to chce někdo dívat. Jako pokus o naivní dobovou noir scifárnu úspěšné, jako film, který má obstát u diváka 21. století, jednoznačný epic fail. U většiny dialogů jsem umíral pomalou a bolestivou smrtí, být film o půl hodiny delší, tak bych sem již tento komentář nenapsal.(4.8.2010)

  • Malarkey
    ****

    Nezapomenutelné sci-fi, které zobrazuje tak trochu jiný svět s tak trochu jinačími lidmi spojené v dost dobře divném grafickém hávu, kombinující černobílý objektiv ze třicátých let, postmoderní modré plátno a komiks, ano komiks. Autoři se pokoušejí o něco jiného a sází do svého projektu všechno. Je totiž těžké se postavit něčemu, co se jen tak nevidí, nebo o co víc, nikdy se nevidí. Takhle můžu s čistým svědomým říci, že se jim to povedlo na výbornou. Točili to proto, aby diváky zabavili a překvapili něčím jedinečným, což se skutečně stalo, jenže je to to jediné, co si ti diváci zapamatují a to je možná chyba. Řekl bych, že Svět zítřka je takový Metropolis současnosti. Jeden z mála ve své kategorii a proto dosud tak jedinečný. --- Mohli bychom, aspoň jedinkrát, umírat bez toho všeho hádání kolem?(26.10.2007)

  • Djkoma
    ****

    Velmi zajímavý snímek, který hodně moc sází na dokonale vypiplanou atmosféru a retro-styl. Krásný obraz zahalený do zvláštní retro mlhy působí neuvěřitelně věrohodně. Je skvělé sledovat herce, kteří točili před modrým pozadím, jak všechno dokonale pasuje. Bohužel nevýhoda této "pohádky" je ve scénáři. Ten je velmi pomalý, plný prázdných zbytečných míst a vypointovaného konce (osobně mě konec nevadí, jen mě to lehce nesedí...). Herci hrají slušně, ale čekal bych, že okolo sky captaina bude vytvořena silnější hrdinská aura a jeho místo vyvoleného bude předvedeno jinak než jeho nesetřelitelností. Angelina Jolie se na plátně moc neohřeje a Gwyneth Paltrow je taková správná redaktorka. Postava tajemné vražedkyně je perfektní a Totenkopf je zajímavě vyřešen posmrtným (ne)herectvím L. Oliviera. V celém filmu je zvláštní celkem příjemný smysl pro humor. Musím dát 4*, ikdyž jsem čekal větší využití potenciálu techniky a možností filmu.(15.7.2004)

  • betelgeuse
    ***

    Podívaná v retro comicsovém stylu, která vizuáliemi a duchem odkazuje na filmy jako METROPOLIS, KING KONG, ZTRACENÝ OBZOR, trilogie s Indiana Jonesem (a určitě spoustu dalších, které jsem neviděl). Úvod je úchvatný - variace na předválečný New York a černobíle "kovová" patina ala 30-tá léta jsou fakt sexy a pastvou pro oči. Potom ovšem začne vizuální náboj filmu postupně chřadnout. Další prostředí, která Conran střídá s prchlivostí (a prchavostí), s jakou se díváme na fotky z dovolené, jsou většinou zklamáním. Navíc hlavně v druhé půlce nabývá na intenzitě barevné tónování, které svým banálním vyzněním připomíná technologicky okolorované černobílé filmy. A sexy Jolie s britským přízvukem ve filmu jenom párkrát štěkne - ostatně stejně jako (exhumovaný) sexy Olivier.(1.10.2004)

  • Lima
    ****

    Ačkoliv je Svět zítřka hravý a jeho patina starých filmů okouzlující, chatrný a předvídatelný příběh sebepoutavější vizualizací zakrýt nelze. Občas jsem se i nudil. I přesto mi ale Conranův film svým obrazovým novátorstvím a svojí retro náladou trochu připomínal některé filmy Karla Zemana. Rozhodně jsem zvědavý na Conranův příští film.(19.1.2005)

  • - Na scenári sa pracovalo dva roky. (Greenpeacak)

  • - Režisér prošpikoval své dílo desítkami odkazů na jiné filmy. Vedle čísla dveří bytu Waltera Jenningse (Trevor Baxter)1138, které je odkazem na snímek THX 1138 (1971), lze rozpoznat narážky na filmy King Kong (1933), Čaroděj ze země Oz (1939) nebo Metropolis (1927), na který odkazuje postava Záhadné ženy (Bai Ling). (imro)

  • - Když Polly volá svému editorovi o postupu obřích robotů, repliky, které uslyšíme, jsou přesně převzaté z rozhlasového zpracování „Války světů“ (1938) Orsonem Wellsem. Postava ztvárněná Rayem Collinsem je tehdy vysílala ze střechy budovy zpravodajství, kde na „vlastní oči“ sledovala útok Marťanů. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace