Reklama

Reklama

Svět zítřka

  • USA Sky Captain and the World of Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Gotham City, 30. léta 20. století. Životem kypící metropoli nečekaně napadne armáda obřích robotů. Ve městě vypukne panika. Kdo stojí za vražedným útokem? A proč v poslední době záhadně zmizelo hned několik světově proslulých vědců? Prvotřídní stíhací pilot Sky Captain (Jude Law), ambiciózní reportérka deníku Chronicle, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) a krásná mariňačka Franky Cook (Angelina Jolie) spojí své síly, aby zjistili, kdo má zdrcující útoky na svědomí. Zdá se, že za vším stojí tajemný doktor Totenkopf. Útok jeho robotických monster je jen první bitvou války o nadvládu nad světem. Sky Captain a jeho odvážné společnice podniknou dobrodružnou výpravu řadou exotických míst až do Nepálu, kde má Totenkopf svou tajnou základnu. Dokáží šíleného vědce a jeho roboty zastavit? Film, jehož vědeckofantastická zápletka je originálně situována do vizuálně atraktivního retra 30. let, nabídne divákům dosud nevídanou podívanou. Díky průkopnické trikové technice a originalitě filmařského pojetí je snímek již od prvních zkušebních projekcí považován za přelomový v rámci žánru, podobně jako kdysi původní Hvězdné války George Lucase. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (592)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle mi připomnělo dávný letecký simulátor od Mrkvosfoftu - Crimson Skies. Také tam létaly letouny podobné těm z filmu (dokonce si pamatuji jejich názvy např. Medusa Kestrel nebo British Balmoral) a vzducholodě. Tam ale Britové neměli vnadnou komanderku Angelinu a vůbec tam šlo celkem o něco jiného. Ale v čem se film s hrou protnul je opravdu zajímavě zpracované artdecové prostředí. Design budov, raket, roboti, vzducholodě, auta.. vše respektuje módu třicátých let. Jude Law se po obloze prohání s Curtisem P40 a na základně mu parkují kromě ukotvených vzducholodí i B24 Liberátory... Mělo to šmak a zdánlivě nedokonalé animace na pozadí za hrdiny jen umocňovaly ten dojem. Jako by jste koukali na film z třicátých let, ale dodatečně okolorovaný. Jenže zůstalo jen u toho pocitu. Zápletka je vhodná tak pro školáka základní školy, který by snad mohl být i místy v napětí... Jenže mně už nejní 8 a tak si říkám, kdo byl cílová skupina tohoto filmu a co tím chtěl vlastně básník říci? Těžko soudit. Tři zkumavky, ale je to spíše za ten artdecový háv. * * * ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý nápad - pomocí nejnovějších technologií natočit film, který by vypadal jako starý... Ovšem tahle nostalgická pocta starým sci-fi filmům se vážně povedla. Nejen po úchvatné, či spíše kouzelné, vizuální stránce, ale i co se týká příběhu, který je milou variací/ citací/ parodií na filmy, nejen ty již zmiňované starší. Plus několik opravdu povedených malých žertíků a vtipných situací. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý snímek, který hodně moc sází na dokonale vypiplanou atmosféru a retro-styl. Krásný obraz zahalený do zvláštní retro mlhy působí neuvěřitelně věrohodně. Je skvělé sledovat herce, kteří točili před modrým pozadím, jak všechno dokonale pasuje. Bohužel nevýhoda této "pohádky" je ve scénáři. Ten je velmi pomalý, plný prázdných zbytečných míst a vypointovaného konce (osobně mě konec nevadí, jen mě to lehce nesedí...). Herci hrají slušně, ale čekal bych, že okolo sky captaina bude vytvořena silnější hrdinská aura a jeho místo vyvoleného bude předvedeno jinak než jeho nesetřelitelností. Angelina Jolie se na plátně moc neohřeje a Gwyneth Paltrow je taková správná redaktorka. Postava tajemné vražedkyně je perfektní a Totenkopf je zajímavě vyřešen posmrtným (ne)herectvím L. Oliviera. V celém filmu je zvláštní celkem příjemný smysl pro humor. Musím dát 4*, ikdyž jsem čekal větší využití potenciálu techniky a možností filmu. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Proč se tvářit, že dělám něco nového, když se tak tváří všichni kolem? Proč nepřiznat barvu, že všechno podstatné tu už bylo a nenatočit zábavné a naivní retro s futuristickými triky, roztomile příšernými hereckými výkony, atmosférou starých komiksových taškařic a dějem těch najbrakovitějších braků? Conranovi se to podařilo na velmi dobrou... Jeho Svět zítřka je dobře vyváženou směsicí retra (vše výše vyjmenované) a moderních technických postupů se zvláštní atmosférou kolorovaných filmů, starých fotografií a komiksů. Být tam ještě více humoru a nadhledu, byl by Svět zítřka takřka bezchybný, blízce příbuzný s podobně pojatou trilogií Indiana Jonese. Takhle jej občas kazí až přílišná zakoukanost do vlastní vizuální dokonalosti a nedostatečný odstup od triviality příběhu. Jenže stále funguje jako podívaná až parodicky schematická, nakažlivě zábavná, dobrodružně divoká i vesele pitoreskní. Hra na retro Conranovi a spol. vychází takřka na všech frontách (střih, herecké výkony, režie, soundtrack, výtvarná stylizace) a pokud ji přijmete, čeká vás jeden z nejzábavnějších filmů letošní sezóny. Při vší naivitě mnohem inteligentnější než 99% dobrodružné produkce made in Hollywood. Mimochodem, není symbolické, že vstup do nové vizuální epochy filmu se děje právě designerským návratem k nesmrtelný létům 20. a 30.? ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Dějově řiďoučké a zejména pointa vyšuměla do ztracena, nicméně z výtvarného hlediska pozoruhodný film, který odkazuje na slavné filmy minulosti a navozuje atmosféru filmové a literární klasiky dobrodružných příběhů. Je v tom kousek Verna, kousek Trosky i tvůrců americké sci-fi 30. let. Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (181)

Zajímavosti (23)

  • Režisér sa pri návrhoch robotov, kostýmov a celkového dizajnu inšpiroval umelcami z 30. rokov, ako boli napríklad Hugh Ferris alebo Raymond Loewy. (Greenpeacak)
  • Angelina Jolie natočila své záběry za tři dny. (imro)
  • Zobrazenie Laurenca Oliviera ako Totenkopfa bolo vytvorené na základe archívnych záberoch z BBC a následne digitálne upravené. Táto istá metóda sa použila o dva roky neskôr vo filme Superman sa vracia (2006), kde podobne zobrazili Marlona Branda. (Greenpeacak)

Související novinky

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Reklama

Reklama