poster

Rabbits

Drama / Mysteriózní / Horor / Komedie / Fantasy

USA, 2002, 50 min

Režie:

David Lynch

Scénář:

David Lynch
  • kinej
    ****

    Vskutku bizarní alternativa seriálu. Lynch dokáže i přes zcela minimalistické pojetí zkomponovat napětí a absurdní humor. Pusťe do televize namísto Rodinných pout, zajímalo by mne jak by diváci primácké telenovely pobrali tuhle rodinku.(13.2.2005)

  • EdaS
    *****

    Fascinující! Ta hypnotizující atmosféra! Lynch vytvořil omalovánky, které si každý může vybarvit podle vlastního vkusu a představ... Tohle si nesmí žádný fanoušek nechat ujít!!!(9.12.2005)

  • Seabeast
    *****

    ÚVAHA NAD INTERPRETACÍ: Kdo tuhle experimentální bizarnost absolvuje, musí být slušně na holičkách. Spatřuji v tom jakési mysteriozní podobenství na sociální vztahy mezi lidmi. Věty zdánlivě nedávají smysl, protože se lidé obecně ani navzájem neposlouchají a jen tak vedle sebe konzumně žijí - jako zvířata (králíčci). Nic proti krásám přírody samozřejmě, je to spíš symbolické vyjádření. Ten všudypřítomný mrtvý a strojený smích odkazující na sitcomy, je pro tyto vztahy jako výsměch a potrhuje grotesknost situace. Nicméně jsem trochu pátral přes strýce Gůgla a našla se tu jedna velmi zajímavá interpretace, ač jich lze objevit hned několik a je i možné, že Králíčci žádný význam mít nemusí. Já se ale většinou s tímhle nespokojím, takže zde je můj překlad. Dle ní příběh pojednává o třech duších v Očistci. Teoreticky řečeno je o třech lidech, co zemřeli a nacházejí se momentálně v Předpeklí přesně mezi naším světem a Peklem. Jejich věty jdoucí za sebou nedávají smysl a zdá se, že pojednávají o jakémsi příběhu o vraždě. Popisují něco o ostrých zubech, běžících psech a ostatních zvláštních obrazech, které mají nejspíše souvislost s loveckým výletem. Z toho plyne, že ty tři osoby byly pravděpodobně lovci, co zemřeli během akce a byly poslány do Pekla a jsou v procesu reinkarnace na králíky. Což je žvíře, které se běžně loví, patrně to mohou mít jako formu trestu. Je tu i zmínka o podivném muži v zeleném obleku, jehož návštěvu očekávají a stále se na něj vyptávají. Mohl by být jejich "šéfem" nebo někým, kdo je vězní v této světské bezživotní existenci. Ta hlava démona může být poskok pána pekel, co je přišla informovat o jejich přebývání a ten všudypřítomný smích by mohli být ostatní duše v Pekle, co se jim vysmívají. Například když slyšíme smích po dotazu "Kolik je hodin?" je to proto, protože se ty tři duše nacházejí v jiné dimenzi, kde čas vůbec nehraje roli, tudíž dotaz je absolutně bezpředmětný. Také slyšíme namátkově Jane říkat "Přála bych si, aby odešli." a později řekne "Celý den...". Z toho vychází, že "králičci" ví, že jsou sledováni a že se obávají toho, co se kolem nich děje. O to víc očekávají příchod "šéfa" v naději, že jim příjde říct dobré zprávy, že mohou odejít. Také v závěrečné děsivé scéně, kde se otevírají dveře a slyšíme řev ženy, se může jednat o vyjádření, že jde další duše do Pekla a poprvé "králičky" spatří. Všimněte si, že křáličci tím nejsou vyvedení z míry, což znamená, že jsou na to zvyklí. Posiluje to právě onu teorii, že touží opustit tohle místo (Předpeklí)... Dále je neméně zajímavé mrknout na význam "králíka" do snáře. V přírodě patří tento živočich mezi velmi zranitelné, ale také plodné jedince, přičemž zaječí brloh anebo hnízdo je synonymum pro teplo i hojnost. Jeho dlouhé uši způsobili, že v lidském světě patří k oblíbeným zvířatům, které parodují život. Ve snech značí bezbrannost, strach a citlivější stránku duše, ale i bohatství, rozvoj, sexualitu a schopnost si udělat ze života srandu. A také třeba: Králící ve snech mohou symbolizovat znovuzrození, nový život, který vzniká po smrti z předešlého života. Což by docela dávalo smysl s interpretací o Očistci...(27.11.2013)

  • Flipper
    ***

    Zajačik sem, zajačik tam. Akurát sa v strižni pomiešala zvuková stopa s dákym sitkomom a Lynchovi sa to nehccelo opraviť.(8.5.2008)

  • Fingon
    *

    Film je pohyb. FILM JE POHYB! Mám chuť za tohle Lynche zlynčovat. Za celých dvaačtyřicet minut se vystřídají pouhé čtyři pozice kamery, přičemž dvě z nich jsou pouze jednou se objevící prostřihy (na telefon a na dveře) a další dvě od sebe prakticky nelze rozeznat! Viděl jsem téměř všechny Lynchovy filmy, krátkometrážní i celovečerní a většinou se mi hodně líbily. Tohle je přinejmenším pro mně to nejhorší a hlavně NEJNUDNĚJŠÍ, co kdy Lynch natočil.(27.8.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace