Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dzej dzej
    *****

    Příliš dlouhé zásnuby se v mnoha ohledech podobají Amelii z Montmartru. Nejen všepřítomným vypravečem a "jeunetovským" stylem, ale také příběhem. Ústřední hrdinka lišící se od všech ostatních (zde navíc zdůrazněno její nemocí) se během filmu vydává na cestu znovunalezení (v Amelii pouze nalezení) svého milého. Přesto se PDZ od Amelie v jednom ohledu podstatně liší - zatímco svět Amelie byl prezentován jako místo her, malých zázraků a pohádek, v PDZ přichází závažné téma války. Ta je zobrazena velmi naturalistickým a brutálním způsobem, barevným tónováním do šeda jednoznaně odlišena od teplých žlutohnědých barev světa kde žije hlavní hrdinka Mathilda. PDZ se tak dají vnímat jao pokračování Amelie - ve smyslu vývoje hlavní hrdinky, která je válkou a ztrátou svého snoubence nucena dospět.(23.8.2005)

  • k212
    ****

    Myslím, že Jeunet zůstává i nadále svůj, svým způsobem je vlastně pořád stejný. Snové obrázky a podivné promluvy hrdinů jsou konfrontovány až srovnávány se supranaturalistickým vypravěčským stylem (viz utrhané ruce nohy ve válce nebo sex na různé způsoby). Stejní herci, stejné barevné vizuálno, stejný styl vyprávění, stejné přechody a střihy oproti nové hudbě a vážnějšímu tématu. Tak bych to charakterizovala. Pro mě zůstává Jeunet i nadále černohumorně optimistickým strejdou , co se tentoktokrát snaží ukázat lásku a válku z evropského pohledu, a i přes všechny charakteristické a ohrané znaky svého umu se mu to nadprůměrně daří.(7.8.2005)

  • flanker.27
    ***

    Obrazově a režijně je to vymazlené. Problém je ale v tom, že řada scén by ve filmu vůbec nemusela být, zejména ta korsická mstitelka mi tam připadala jak pěst na oko. Děj je díky tomu hrozně roztříštěný a nevyvážený, po silné scéně přijde téměř parodická. Jeunet jakoby chtěl do filmu nacpat všechno, dojetí, humor, napětí, ale dohromady to na mě nepůsobí tolik, jako kdyby se pár věcí vystřihlo a pár pojalo trochu klasičtěji.(27.9.2006)

  • AngelAngie
    *****

    Ta správná francouzská elegance .. Neodolatelný Gaspard Ulliel, noblesní Audrey Tautou, charismatický Dominique Pinon a přitažlivá Marion Cotillard, takhle bych popsala herce, jenž jsem bedlivě sledovala a ze snímku jsem neskutečně nadšená. Jean-Pierre prostě neumí zklamat, jeho citlivá režie je tolik vtahující, že jsem vždy v úplně jiném světě ..(1.11.2008)

  • Kaka
    ***

    Je až příliš vidět, jak se Jeunet usilovně snaží povznést obsah na úroveň formy. Ovšem nakonec se mu to stejně nepodařilo. Jeunet střídá šedo-černý kamerový filtr (který ještě přidává na syrovosti válečným scénám) s nažloutlým, ale oproti válečným scénám, které bych přirovnal k Ryanovi, na mne romantika vůbec nezapůsobila. Navíc je příběh zbytečně zamotaný a leckdy i nepřehledný.(28.3.2005)

  • - Jedna z nejdražších evropských produkcí stála 55 milionů dolarů a za první víkend promítání (26. -28. 11. 2004) vydělala v USA 101 749 dolarů ve čtyřech kinech. Celkový výdělek na severoamerickém kontinentu se vyšplhal na víc jak 5 milionů dolarů. (imro)

  • - Jean-Pierre Jeunet a Audrey Tautou se už potkali při hyperúspěšné Amélii z Montmartru (2001). Po dvou týdnech promítání měli ve Francii Příliš dlouhé zásnuby o pětinu lepší výsledky než Amélie. (imro)

  • - Díky tomu, že se na produkci podílelo i studio Warner Bros., rozhodli pařížské soudy, že film je příliš americký na to, aby soutěžil na francouzských filmových festivalech. Podobná smůla ho potkala i na Filmovém festivalu v Cannes, odkud byl vyloučen proto, že už byl promítán mimo zemi svého původu. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace