Režie:
Jean-Pierre JeunetKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Audrey Tautou, Gaspard Ulliel, Dominique Pinon, Chantal Neuwirth, André Dussollier, Ticky Holgado, Marion Cotillard, Dominique Bettenfeld, Jodie Foster (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1919. Mathildě je devatenáct let. Před dvěma lety odešel její snoubenec Manech na frontu v Somme a jako mnoho jiných byl zabit "na poli cti". Alespoň tak to stojí v oficiálním oznámení. Ale Mathilda odmítá uvěřit. Je si jistá, že kdyby Manech zemřel, ona by to cítila. Vedena svou intuicí se drží poslední jiskřičky naděje, která ji spojuje s jejím milencem. Marné jsou pokusy bývalého seržanta přesvědčit ji, že Manech zemřel v zákopech na "území nikoho" společně s dalšími čtyřmi muži. Mathildina cesta je plná úskalí a překážek, ale ona se jich neleká. Všechno je možné pro toho, kdo má odvahu postavit se osudu. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (319)
Zlatavý filtr je sundán, titulky skončily a Jean-Pierre Jeunet u mě bohužel ztrácí auru výtvarně velmi nadaného tvůrce, který umí s dostatečnou soudností nakládat s vizuálními hrátkami a nápady. Nedokáže se totiž rozhodnout, jaký žánr vlastně pro film připravil. Od začátku do konce nepřestane přeskakovat mezi válečným dramatem, ponurou detektivkou a sladkobolnou romancí. Jenže Jeunet není Minghella, aby dokázal servírovat druhý Cold Mountain a místo toho se v prvních dvou jmenovaných žánrech často ztrácí. Válečný film jako takový by mu asi šel, ale občasným opakováním některých scén dokáže neskutečně nudit, stejně tak jako při Mathildině vyšetřování, které dokonce v některých chvílích přestane dávat smysl. Když navíc v těchto dvou částech začne zkoušet dojímat, je občas až k smíchu. Co mu ale jde, to je romantika. Jakmile se objeví scéna vzpomínek na společné chvíle milenců, téměř jsem přestával dýchat, stejně jako při jejích zoufalých pokusech "Budu počítat do sedmi a jestli..." Můžu tedy konstatovat, že jsem se na Zásnuby bez problémů dodíval do konce a přál jsem si happyend, ale ta forma, kterou jsem k obsahu dostal, mi silně vadí. 55% ()
Je až příliš vidět, jak se Jeunet usilovně snaží povznést obsah na úroveň formy. Ovšem nakonec se mu to stejně nepodařilo. Jeunet střídá šedo-černý kamerový filtr (který ještě přidává na syrovosti válečným scénám) s nažloutlým, ale oproti válečným scénám, které bych přirovnal k Ryanovi, na mne romantika vůbec nezapůsobila. Navíc je příběh zbytečně zamotaný a leckdy i nepřehledný. ()
Příliš dlouhé zásnuby se v mnoha ohledech podobají Amelii z Montmartru. Nejen všepřítomným vypravečem a "jeunetovským" stylem, ale také příběhem. Ústřední hrdinka lišící se od všech ostatních (zde navíc zdůrazněno její nemocí) se během filmu vydává na cestu znovunalezení (v Amelii pouze nalezení) svého milého. Přesto se PDZ od Amelie v jednom ohledu podstatně liší - zatímco svět Amelie byl prezentován jako místo her, malých zázraků a pohádek, v PDZ přichází závažné téma války. Ta je zobrazena velmi naturalistickým a brutálním způsobem, barevným tónováním do šeda jednoznaně odlišena od teplých žlutohnědých barev světa kde žije hlavní hrdinka Mathilda. PDZ se tak dají vnímat jao pokračování Amelie - ve smyslu vývoje hlavní hrdinky, která je válkou a ztrátou svého snoubence nucena dospět. ()
MMM a MMM..... /// Takovej ten film od J.P.Jenueta, ve kterým prdící pes štěstí přines. Poetika Amélie – nejen vypravěčská, ale i obrazová. Výborný válečný scény, typickej filtr a romantická Matylda, jejíž srdce bije jako morseovka (a je dobře stavěná). Rozjíždí se pátrání, které bude vyžadovat štěstí, trpělivost a které hlavně nesmí zabít jedno : NADĚJI! Místy zbytečně dlouhý a ,,o ničem“, někdo by klidně napsal, že to byla nuda. Není to úplně jednoznačný hodnocení, ale snad proto, že lidi mají rádi šťastný konce, snad proto, že chceme věřit, že láska překoná všechna zakletí i války, snad, že toužíme po šťastném návratu....kdo ví.....PROČ PLÁČEŠ? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, kdy můžu umřít výstřelem do vzduchu. 2.) Myslel jsem, že J.P. Jenuet točí jen depresivní záležitosti. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
║Rozpočet $56,6milióna║Tržby USA $6,524,389║Tržby Celosvetovo $70,115,868║ V prvom rade by som chcel vyzdvihnúť vizuálnu nádheru obrazu, ktorú nám Jean - Pierre Jeunet ponúka, podporovanú o silný, zauzlení príbeh, doplnení s trefnými doplnkami, ktoré trošku "milo" odľahčujú dej, podobne ako tomu bolo už pri jeho Amélii z Montmartru. Jeunet opäť vsadil na príjemnú Audrey Tautou a výsostne sa oplatilo, lebo jej čarovný detský pohľad, dodáva filmu niečo čisté, nespútané. K pútavosti snímky dopomáha celá plejáda hercov, výborne zapadajúca do zamotaného príbehu z obdobia 1.svetovej vojny, ktorá sa až tak tématicky pre filmy nevyužíva a aj preto je zážitok z filmu o niečo viac umocnenejší. "Silné osudí ľudí odohrávajúce sa na pozadí chladnej zákopovej vojny!" /95%/ ()
Galerie (38)
Zajímavosti (43)
- Poprava Tiny Lombardiové (Marion Cotillard) byla inspirována skutečným případem poslední veřejné popravy ve Francii z roku 1939. (aporve)
- Po Jean-Pierre Jeunetovi jako uznávaném evropském tvůrci sáhl i Hollywood a roku 1997 se do kin dostal jím režírovaný čtvrtý díl kultovní série s názvem Vetřelec: Vzkříšení (1997). Zkušenosti s americkým filmovým byznysem Jeuneta vyčerpaly natolik, že diváci čekali na jeho další dílo - Amélii z Montmartru - celé čtyři roky. (imro)
- V dedinskom bretónskom dome z roku 1916 je telefón (čo je pravdepodobne neobvyklé pre tú dobu), zatiaľ čo zvonku nie sú viditeľné žiadne telefónne stĺpy ani vodiče. (Pat.Ko)
Reklama