Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Recenze (202)

Lima 

všechny recenze uživatele

Verhoevena mám rád, ale tuhletu pseudostředověkou dějovou patlaninu snad ani nemohl myslet vážně. Anebo to byla parodie (zejména od druhé půle) a já to neprokoukl. Paule, scenáře už raději nepiš a drž se toho, co ti jde nejlíp.....A mimochodem, s tou brutalitou to zas tak žhavý nebylo :o) ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála příběhů o středověku, který je opravdu středověký, natočený se slušnou syrovostí a divokostí. Bohužel k dokonalosti ještě docela kus chybí, hlavně ve scénáři a trochu ve výpravě. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Drsný středověký příběh, který sice začíná jako romantická pohádka, ale brzy se zvrhne a díky tomu taky asi docela odpovídá tehdejší realitě. Patřičná dávka krve, trocha odvážné erotiky a výsledkem je kvalitní thriller, který Paulu Verhoevenovi spolu s některými jeho jinými výtvory určitě dělá dobré jméno. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $6,5miliónaTržby USA $100,000Tržby Celosvetovo $400,000║ Úplne mimo vkusu natočený film, doslova takmer nepozerateľné pre svoju otvorenú surovosť scén v erotických alebo milostných etapách, taktiež príde aj na znásilňovanie, no proste nahota a až nechutná brutalita scén na každom kroku, čím maximálne Verhoeven zabíja akúkoľvek stavbu príbehu a samotných postáv. Je pekné že relatívne chcel ukázať čo najreálnejšiu dobovú atmosféru ale v takomto prevedení, čo ponúka je to nadmieru od veci a pozerateľné len pre tých čo majú pre Verhoevenovú zvrhlosť žalúdok, Základný Inštinkt je oproti tomuto pekná romantická rozprávka. /40%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Středověk dle Paula Verhoevena. Žádnou rozkošně pohádkovou stylizaci od toho nečekejte, skutečně je to samé maso a samá krev. Velmi atmosferická podívaná pro silné povahy. Na druhou stranu: mám pocit, že množství "gore" scének tak trochu zakrývá nechopnost evokovat krutost doby jiným než takto explicitním způsobem. Ale nač se tvářit, že se mi to nelíbilo, když opak je pravdou :o)... ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

U pohádek dopředu nevíte, zda si budu podávat ruku s naivitou, či s krutostí. Maso a krev na to jde obráceně. Ze středověkého příběhu vytváří pohádku, a ne ledajakou – pořádně drsnou. Verhoeven freneticky střídá chvíle uvolnění a napětí, využívá letitých postupů, a kdyby byla filmová řeč slyšet, tohle by bylo afektovaný řvaní. Verhoeven je z těch režisérů, před nimiž musíte zahodit všechny předsudky a vydat se mu všanc tak řečeno na vlastní nebezpečí. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Velmi drsný středověký příběh, který se vyhýbá téměř všem klišé jiných filmů zasazených do tohoto období. Charismatický Rutger Hauer-hlavní hrdina. Ale jaký! Nájemný žoldák téměř bez morálky, chlípník a dobytek. Hlavní ženská postavka - ze začátku se zdá cudná, ale brzy se z ní vyklube ochotná rozhoďnožka s uvolněnými mravy. O brutalitu a syrové realistické scény není nouze ( např. pohřbívání mrtvého dítěte do soudku a spusty dalších patří k tomu i ta erotika ), toho si na tomto filmu cením, ukazuje vše bez příkras. Děj je plný zajímavých zvratů a jako plus počítám i to, že jsem neměl ani páru, jak hlavní postavy dopadnou, Verhoeven se s tím vážně nemazal, v určitých částech filmu bych si na ně nevsadil ani pětník. Jen škoda natahovaného konce a některých evidentně do očí bijících scenáristických hloupostí. Ale v podstatě jsem spokojen a skvěle jsem se bavil, klidně bych si to dal ještě jednou. Vřele doporučuju... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MASO A KREV je prvním americkým filmem Paula Verhoevena, na kterém je ale vidět, že ho v zahraničí natočil proto, že mu na takový scénář nikdo z domácích producentů nechtěl dát peníze. Zatímco ve své americké tvorbě bořil mýty a řetězil atrakce, v evropské se více věnoval postavám a vyprávění příběhu, což je patrné i na španělsko-americkém koprodukčním počinu, ve kterém sice stále jde o postavy a příběh, ale akce je motivována kompozičně (celý závěr)._____ Nechybí Verhoevenova oblíbená témata, která jsou již vyjádřena v samotném názvu (násilí a sex má ale společenský charakter, není samoúčelné); mužská postava trpí božským komplexem a je blouznivá, žena je stejně chytrá a silná jako muži - ze znásilňované se stane znásilňovatel; náboženská symbolika v podobě nasvícení postav snímaných z podhledu je patrná i v obsahové rovině, kdy jsou "hrdinové" vedení sochou svatého; postavy nejsou černobílé - vzdělaná a ušlechtilá panna se projeví jako zrádná děvka, násilník a vůdce zase jako muž se smyslem pro (morální) spravedlnost; dějinný vývoj nikdy nekončí._____ Pokud se dá tvorba "(o)bludného Holanďana" vnímat jako jedna obsáhlá kniha, kdy každou kapitolu tvoří jeden film, kdy americký zrcadlí jiný evropský, pak MASO A KREV je pokřiveným odrazem televizního, dobrodružného a zábavného seriálu FLORIS. Je příznačné, že zatímco FLORIS byla první spolupráce Verhoevena s Rutgerem Hauerem, který byl do role vybrán kvůli své fyzičce, MASO A KREV je jejich spolupráce poslední (po 4 filmech). Hauerovi se nezamlouvala prezentace ústřední postavy, protože chtěl na americkém kontinentu prorazit jako hlavní kladný hrdina... což si splnil ve stejném roce JESTŘÁBÍ ŽENOU. A Verhoevenovi se zase splnil sen natočit dobrodružnou dobovou fantasy podívanou, ve které by neztratil dotek s domovem, ale prorazil i v zahraničí. I když málo známé dílo známého režiséra, MASO A KREV se může postavit vedle BARBARA CONANA (k oběma složil hudbu Basil Poledouris). 9/10 ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak teda nevim, co na tom bylo tak moc brutalniho, uz sem videl filmy, kde litaly streva a vsechno mozny a to tady neni. Ale atmosfera stredoveku je dobra. Hodne me potesil Rutger Hauer, kteryho vetsinou ve filmu vidim v nejaky mensi roli, je tlustej jak prase a moc mu to nejde. Kdezto tady je to o necem jinym, mladej, hubenej a docela drsnej. Jennifer Jason Leigh je taky dobra, jak dela, ze pomaha Rutgerovi, ale vlastne je proti nemu, ale myslim, ze si lidi budou spis vsimat jejiho obleceni, nez jejiho hereckyho talentu, protoze zadny obleceni vetsinou nema. Pribeh byl hodne jednoduchej, ale docela poutavej a par scen bylo fakt dobrejch, ale nektery byly naopak zbytecny. Hodne me nasrala zaverecna bitva, pride nejakej mladej blbecek a za par hodin postavi neco jako tank, to bylo dost prehnany. A ten konec me taky nastval, fandil sem Martinovi, protoze ten byl podle me kladnej a byl sympatak. Je fakt, ze Verhoeven natocil lepsi filmy, ale za tenhle se stydet nemusi. ()

movie 

všechny recenze uživatele

V případě FLESH+BLOOD ani nevím kde začít, tak to vezmu zkrátka. Bohovsky natočená středověká antihrdinská antiromance, která mě nenudila ani na minutu. Podvratný Verhoevenův scénář, který si rozhodně nebere servítky, výborná a velmi nápaditá režie, famózní Rutger Hauer, který nemá problém se ve svoji roli pořádně vymáchat. Klobou dolů před Verhoevenem, takhle má vypadat vstupenka do Hollywoodu. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Syrová a drsná doba to byla a takový je i tento film. Bylo by ale mylné si myslet, že je přeplněný brutálními scénami a krutostmi a každý, kdo to od něj bude čekat se zklame. Syrovost a drsnost je tu někde jinde, v lidech. Nechovají se však jako namakaní drsoni v akčňácích, ale spíš jako dravé šelmy, jako hladoví lvi v aréně. Jde tu o boj o život a o přežití, o to se mít co nejlíp a dokud to jde, tak si nacpat břicho k prasknutí. A když už nic nezbylo, tak co, jinde se zase budeme mít dobře. Jde tu taky o přístup k životu, kde hlavní slovo má Bůh a různá znamení. Kde pozemský život je jen přechodná stanice mezi ničím a rájem, a nebo naopak peklem. Kde nikdo není bez chyby, kde čestné slovo neznamená vůbec nic. Kde člověk daleko nedojde, pokud nemá oči i na prdeli a pokud možno nůž tamtéž. Kde obyčejní lidé jsou jen posluhovači a nástroje těch mocných a bohatých a obdařených "šlechetným" původem. Pravda, pár výhrad bych ale měl. Převážně se však týkají té vědecké části scénáře, kdy má mladý Arnolfini už v roce 1501 plnou pusu DaVinciho (1452-1516) a na základě jeho studií vytváří tank ze dřeva s jakousi výsuvnou plošinou. Kdyby na tom dělal pár let, tak neřeknu, ale jeden den i se stavbou, kterou navíc provedli jeho vojáci, to je trochu moc. Jinak Rutger je jako zhýralej a pohádkou moci posedlej žoldák ideální. Ty jeho světlý oči se přesně hodí k typu bojovníka, jakýho hraje. Myslím, že Maso a krev (mám raději alternativní název Růže a meč) je jeden z nejlepších představitelů pseudohistorickýho filmu vůbec. Atmosféra středověku, jak si ji představuju, se povedla dokonale. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Film ze středověku tak jak si ho představuju - drsný, krutý, plný násilí páchaného na krásných ženách. Tak moc realistické až se mi to moc líbilo :-) Je to romantická pohádka o princi a princezně, avšak zcela netradiční. Verhoeven zde kritizuje vše, zejména církev, která se zdá být jen pozlátkem, pod kterým se skrývá něco mnohem temnějšího. Nebýt závěrečné kazící půlhodinky, bylo by to za plný počet. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Název skutečně nelže - Verhoeven se ve středověku cítí jako doma, resp. je to středověk á la Paul V. Fascinovalo mě, jak se úspěšně vyhýbá prakticky jakémukoliv klišé žánru. Proč řešit dobro a zlo, kdo je hrdina a kdo padouch? Tady není nikdo lepší než ten druhý, jsou jen živí a mrtví. Brutální násilí a sex, rozhodně žádná romantika (nabízí se srovnání s Jestřábí ženou ze stejného roku, kde Rutger Hauer taky hrál). Skvělý film. **** 1/2 ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Verhoeven opět po svém, středověk se v jeho podání nemusí striktně držet historických reálií, nemusí být ani zasazen do žádné familiární události, Paul Verhoeven prostě vezme pár postaviček a vykreslí dobu na jejich činech, uvažování a životní situaci, v které se nachází. Dá se říct, že tento popis zní dost intelektuálně, ale opak je /téměř/ pravdou. V Masu a krvi se rabuje, zabíjí, žere a samozřejmě sexuje... Násilně. Charakterům jde jen o základní potřeby, na první pohled se zdají jednorozměrné, čímž do všeho jakoby krásně zapadají, ale o to víc později potěší, když se vyplaví na povrch jejích další stránka - záporák si u nás získá sympatie, nevinná panna se ukáže býti manipulativní děvkou atd. Osobně mi vadila nizší míra zábavnosti, či nějaké dramatické vyhrocenosti (tedy malinko nuda). 7/10 ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Jak to dopadne, když v 80. letech natočíte něco, co vypadá jako naturalistický příběh z třicetileté války s nádechem fantasy, obsadíte do toho Hauera ve vrcholné formě, a Jennifer Jason Leigh, která se za ním (úspěšně) snaží v ničem nezaostávat, a přitom všem jste mladý talentovaný režisér, a fakt se hodně snažíte... Rutgerův žoldák Martin se jen tak nezapomíná a vůbec je to celkově velmi silná záležitost. Po Excalibru a Barbaru Conanovi nejlepší film z 80. let, ve kterém se nějak používají meče. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Asi jsem to s tim očekáváním drsných scén přehnal, ale mě to prostě nepřišlo až zas tak brutální. Je sice fakt, že taková středověké atmosféra je zde navozna opravdu dobře, k tomu určitě napomáhá i dobrý výběr herců, kteří jsou fakt odporný a koukat jak žerou jako prasata mi nepřipadá nepřirozený, jenže já čekal k tomu všemu ještě stejně drsně zpacovaný bitvy a to se tomuhle filmu nedostává, myslim že jsem tam snad neviděl jedinou useknutou končetinu nebo nějakej jinej brutální střet meče či sekery s tělem. To mě asi nejvíc zklamalo, určitě by to filmu jenom prospělo.To co mě ale docela potěšilo, byl výkon Rutgera Hauera a Jennifer Jason Leigh, hlavně Leigh ve svých převtářkách byla dokonalá. Od Verhoevena jsem už viděl lepší filmy, ale přesto tenhle film svojí kvalitu má a pod 4* prostě jít nemůžu, na to to bylo až moc dobrý ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Až na dobrou atmosféru a výpravu je ten film hrozná ptákovina. Z tvrdého žoldáka a lupiče je najednou trapák, kterému bych měl fandit? Verhoeven staví na nekorektnosti, která, jak je u něj obvyklé, sklouzává do úchylnosti, až mám pocit, že při natáčení držel v ruce i něco jiného než kameru. Nezbývá než citovat kolegyni Rozum i cit, jež ve svém komentáři pro změnu cituje svého přednášejícího: ,,Dnešní výklad se vám bezpochyby bude líbit. Obsahuje totiž sex, násilí a ničení cizího majetku." ()

choze 

všechny recenze uživatele

Zábavně cynický, naturalistický a vynalézavý historický krvák plný amorálních postav, sexu (pozoruhodné znásilnění Jennifer Leigh) a krve a také velmi nápaditého dobývání středověkého hradu zahrnující jak DaVinciho válečný stroj (dřevěný obrňák s výsuvnou lávkou), tak biologický útok (morem nakaženou mrtvolou vystřelenou katapultem). Škoda jen, že to na mě nepůsobilo tak velkofilmově, jak by podobný film měl. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Deromantizace časů, kdy zemřít přirozenou smrtí mělo trošku jiný význam než dnes.. Dobrodružství kolem kejklířských žoldnéřů, zištně vyložených znamení, protržených blán a uchvacování moci nemá vyloženě kladnou postavu (mladej MacGyver Arnolfini, co během chvíle sestrojí teleskopický dobývací žebřík, se nepočítá) a taky se tak s nimi v lehce improvizačním chaosu nakládá. Mohlo to být něco jako středověká Wild Bunch, ale na naléhání producentů se dostal do popředí milostný trojúhelník s vrcholy lady Agnes, pro kterou kvůli výrobě mečů už nezbylo železo na pás cudnosti. Nevadí, pod Verhoevenem klasické romanci mandragora nikdy nekvetla a on pak alespoň věděl, že na kompromisy není místo.. ()

Reklama

Reklama