Reklama

Reklama

Recenze (1)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Překrásný barevný Forstův film byl realizován na konci války, šlo o reprezentativní barevný příspěvek Wien-Filmu. Vznikal mmj. na Barrandově souběžně s barevným Prag-Filmem Shiva und die Galgenblume, který bohužel zůstal nedokončen. Willi Forst, tento sympatický ambiciózní Rakušan, se setkal s filmem ve 20. letech a jako herec točil skvělé věci, za všechny jmenujme biblický epos Sodom und Gomorrha nebo dva báječné filmy s Marlene Dietrich, Café Elektric a Gefahren der Brautzeit. Ve 30. letech se vypracoval také k filmové režii, scenáristice a produkční práci. Jeho jméno se automaticky stalo symbolem romantické rakouské kultury odkazující na časy plné valčíkových melodií. A tuto pozici si podržel i po Anšlusu. Ve 40. letech mu bylo umožněno pracovat na apolitických hudebních filmech, z nichž Operette a Wiener Blut tvoří pomyslné první kapitoly vídeňské trilogie vrcholící životopisem Carla Michaela Ziehrera. A přitom nechybělo málo a natočený film mohl být po válce ztracen. Naštěstí se tak nestalo a Wiener Mädeln se staly jedním z posledních Überläufer filmů, tedy produkcí, které sice vznikaly ještě v posledních měsících existence Třetí říše, ale svým apolitickým obsahem nemohly jakkoli ohrozit diváky po osvobození. Jednoduše řečeno, je to radostný film, který potěší milovníky operety, roztomilého humoru, sličných dívek a vyřídilky Hanse Mosera. Sám Willi Forst v hlavní roli je už pak jen dokonalým bonbonkem na celém tom půvabném vídeňském zážitku. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Film byl natáčen na přelomu let 1944 a 1945 ve Vídni a v Praze (včetně barrandovských ateliérů). Vlivem politického vývoje přichází premiéra až několik let po válce. Původně šlo o produkci vídeňských společností Willi Forst-Film a Wien-Film GmbH. (NinadeL)

Reklama

Reklama