poster

Muž bez stínu

  • USA

    Hollow Man

  • Německo

    Hollow Man - Unsichtbare Gefahr

  • Slovensko

    Muž bez tieňa

Horor / Sci-Fi / Thriller / Akční

USA / Německo, 2000, 112 min (Director's cut: 119 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    Kdykoli začnu přemýšlet nad tím, jak bych využíval schopnosti být neviditelný, dostanu ze sebe strach a děkuju za to, že ji ještě nikdo "nevynalezl". Námět je tedy úplně úžasný, bohužel se jej nepodařilo plně využít. Kupříkladu by neuškodilo, kdyby Bacon nepůsobil jako nebezpečný šílenec hned od začátku. V závěru film na nějaké hlubší poselství rezignuje úplně, ústřední padouch dostane krom neviditelnosti ještě další várku superschopností, které mu zajišťují nesrtelnost, a áčko se tak mění v béčko. Sice v slušné béčko, ale promrhaný potenciál zamrzí.(31.1.2011)

  • Bluntman
    ****

    "Platón ve své Republice říká, že kdyby se člověk dokázal učinit neviditelným, začal by loupit, na co by přišel, narušoval by soukromí jiných lidí, znásilňoval ženy, zabíjel nepřátele – zkrátka choval by se, jako by byl bůh. Platón má podle mě pravdu v tom, že se chováme slušně a spořádaně jenom proto, že nás k tomu nutí společnost.“ To jsou slova Paula Verhoevena k jeho poslednímu americkému filmu, Muži bez stínu, který je chytřejši, než se na první pohled zdá, a známý to provokatér si neodpustí ani různé náboženské paralely - proč je jméno hlavní záporné postavy Sebastian podobné slovu "christian", tj. křesťan?_____ Muž bez stínu v podstatě představuje vrchol Verhoevenovy americké tvorby, v níž rezignoval na nejednoznačné postavy a jejich psychologickou drobnokresbu, naopak se vyžívá v kinematografii atrakcí a zintenzivněné naraci... a v tomto ohledu Muž bez stínu ani lepší být nemůže, protože tvůrci se nijak netají tím, že vzniknul pouze jako triková exhibice. Erotické dusno, známé ze Základního instinktu či Showgirls, se zde proměnilo ve fetišizaci, naopak spojitost s klasickými universaláckými horory hlavně 30. let zde na rozdíl od RoboCopa (Frankensteina) není tak patrná._____ Co je ale na Muži bez stínu to nejzajímavějši, je fakt, že - krom toho, že film prošel MPAA bez jediného zásahu - se do středobodu vyprávění dostává konečně ženská soběstačná hrdinka. Ty měly vždy u nizozemského filmaře své místo, ale optika přiběhu byla podávána skrze mužovo oko, zde se důmyslně měńi cca. v poslední třetině fokalizátor příběhu a všechna machistická klišé se tak tím pádem hyperbolizují a vysmívá se jim. Necítit v tom nevyužitý potenciál, je to za jasných 5*, nikoliv váhavých a co do americké Paulovy tvorby jeho nejslabším filmem. A opětovně platí, že Verhoevenovy filmy by se neměly dočkat pokračování, viz RoboCop, Základní instinkt, Hvězdná pěchota a nakonec i Muž bez stínu. :-((10.8.2007)

  • hirnlego
    ***

    Za Kevina mám chuť dát snad i tu čtvrtou * - v pubertě jsem si říkala, jaký by asi byl sex s ním, a teď si můžu říkat, jaký by asi byl sex s ním neviditelným (no dobře, nemusel by to být konkrétně on - prostě někdo neviditelný, toho bych si snad i vzala). (SPOILER) Ale za ten nechutně klišovitý konec, kdy samozřejmě zlo v podobě Sebastiana (mno, zlo - rovnou říkám, že mít takový "dar" já, taky bych se ho taky nechtěla jen tak vzdát) musí prohrát a dobro zvítězí (trapné hraní si na MacGyvera v mrazáku) - za to je postřílet všechny (až na rozmilého Kevina samozřejmě). Tak aspoň ty 3* za triky a kluka jednoho neviditelnýho.(29.12.2006)

  • Falko
    ****

    Nebyt toho prehnaneho konca, bol by som spokojny aj na 5 hviezdiciek, ale hollywoodske filmy nas uz prekvapili vselicim. V tomto filme sa mi najviac pacila postupna a nie rychla premena zvierat alebo cloveka na neviditelnych, ako to pozname z inych filmov, napriklad NEVIDITELNY NA UTEKU (1992) od Johna Carpentera. Nominacia na Oscara za vizualne efekty bola urcite zasluzena, avsak sosku si prebrali tvorcovia zo Scottovho GLADIATORA (2000). Hudba mi opät pripominala ZAKLADNY INSTINKT (1992) vsak to by nebol Jerry Goldsmith, aby som ho nespoznal. Jednoducho aj po niekolkych rokoch som si opät vychutnal tento film, ktory tak nepriamo pripominal MUCHU (1986), ked vedec skusal na sebe genialny experiment, ktory sa mu nielenze vymkol zpod kontroly, ale stal sa aj agresivnym a scena s muchou v ruke Kevina Bacona, to len pritvrdila, ako taky maly odkaz :-) __________ Elisabeth Shue - (Linda McKay) +++ Kevin Bacon - (Sebastian Caine) +++ Josh Brolin - (Matthew Kensington) +++ Kim Dickens - (Sarah Kennedy) +++ Greg Grunberg - (Carter Abbey) +++ Joey Slotnick - (Frank Chase) +++ Mary Randle - (Janice Walton) +++ William Devane - (Dr. Howard Kramer) +++ Produkcia: Douglas Wick +++(27.1.2013)

  • TeeAge

    || Scenár: Andrew W. Marlowe / Story by Gary Scott Thompson | Hudba: Jerry Goldsmith | Produkcia: Douglas Wick, Alan Marshall, Stacy Lumbrezer, Marion Rosenberg | Distribúcia: Columbia Pictures | Rozpočet: 95 miliónov $ | Tržby: 191,2 miliónov $ ||(15.9.2011)

  • - Ve filmu je použito na 560 trikových záběrů. (Karlos80)

  • - Někteří kolegové se neustále vysmívali Kevinu Baconovi, protože musel neustále nosit speciální zelené nebo modré obleky. (TylerGage)

  • - Ze snímku byla vystřižena scéna, kde neviditelný Caine (Kevin Bacon) znásilní svou atraktivní sousedku (Rhona Mitra). (infected)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace