poster

Turks fruit

  • USA

    Turkish Delight

  • USA

    Eric and Olga

  • Velká Británie

    Sensualist, The

  • Velká Británie

    Wild Intent

Drama / Romantický / Komedie / Erotický

Nizozemsko, 1973, 108 min

Režie:

Paul Verhoeven

Předloha:

Jan Wolkers (kniha)

Scénář:

Gerard Soeteman

Kamera:

Jan de Bont

Producenti:

Rob Houwer
(další profese)
  • pm
    ****

    To se hned tak nevidí: bizarnost, která má energii. Jenomže bez skvělého Rutgera Hauera by "Turecký med" byl opravdu jen úlet.(14.1.2011)

  • Bebacek
    ****

    Jednu za Hauera, jednu za to, jak elegantně parkoval kolo, jednu za maminku a jednu za tu pěkně rozvernou nevázanost.(20.3.2007)

  • darkrobyk
    ****

    Anarchie, dekadence, bavorská soft porno taškařice, černá komedie, drama, tragédie. Svoboda, destrukce, zánik. Život a smrt. Tolik symbolů a tolik protikladů. Červi, co se sypou z nádherných květů na nahou hruď Olgy, jsou předzvěstí věcí příštích. Zraněného racka lze vyléčit, ale zraněnou duši? Hlava rozmlácená na kaši, kulka v čele a úvod téměř shodný s pozdějším filmem Čtvrtý muž. Všudypřítomná nahota nepůsobí křečovitě, ale přirozeně. Je plná veselí a rozkoše. Dokud není spojena s násilím. Lze zaměnit lásku za chtíč....? Nakonec vše pomíjí, rozklad je nevyhnutelný. Plíseň, odpad, skládka. Nejhorší je, když někoho ztrácíte a při tom vidíte, že není ve vašich silách ho zachránit....(12.12.2014)

  • InJo
    ****

    Romance pro otrlé rebely a volnomyšlenkáře. Film, který je stejný jako jeho hlavní hrdina - otevřený, provokativní, divoký, neurvalý, ale bohužel taky trochu povrchní. 70 - 80 %(13.8.2014)

  • castor
    ****

    Holanďan Paul Verhoeven vždycky rád škádlil (hlavně zaoceánské) cenzory. Když se do toho nicméně téměř pokaždé obul, divák plesal radostí. Než však chlapík, který má doktorát z matematiky a fyziky, do Ameriky vyrazil, dal solidně zabrat i evropskému publiku. Jeho netradiční přístup několikrát okusil i Rutger Hauer, který tentokrát představuje tak trochu šíleného, tak trochu nadrženého i tak trochu hulvátského sochaře, který konečně po prozkoumání mnoha zarostlých klínů našel tu pravou. V sérii retrospektiv sledujeme jejich vztah, radosti i strasti spojené zejména s hrdinčinou hysterickou matkou. Jeho rebelující neotesanec je skvělý, zrzečka Monique van de Ven hraje prakticky neustále nahá, navíc Verhoevenova schopnost režijní intuice, vedení herců a neotřelosti byly už tehdy patrné. Od kamery mu navíc velmi umně pomáhal holandský kolega Jan de Bont (natočili spolu ještě drama Keetje Tippel, thriller Vierde man, diváctvu už známější Maso a krev i kultovní Základní instinkt). Jak je patrné, ve filmu, který přinese několik milých a originálních obrazů, se vyskytují pro Verhoevena typické motivy, hlavně výrazná nahota, která ale nikdy nepůsobí samoúčelně. Abyste byly ovšem v obraze – zkoumání kalhotek Sharon Stone v Základním instinktu je jen velmi slabým odvarem, tady se zvrací na lidi, zkoumá se jejich stolice, stříhá se jejich ochlupení. Několik momentů je naprosto neřízených, ale jednoduše to jako celek baví. Energický, svobodný, černohumorný a spontánní kus. 75%(7.10.2014)

  • - První volbou byla pro roli Olgy Willeke van Ammelrooy, avšak odmítala si ostříhat vlasy. (Kulmon)

  • - Rutger Hauer použil většinu honoráře na nákup motocyklu. Ten po koupi zaparkoval, aniž by jej zamkl, načež mu byl ještě týž den ukraden. (Kulmon)

  • - Monique van de Ven si kvůli filmu zcela oholila hlavu. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace