Reklama

Reklama

Nejkrásnější

(festivalový název)
  • Itálie Bellissima (více)
Trailer

Obsahy(1)

Italský režisér Luchino Visconti natočil podle námětu Cesare Zavattiniho snímek, kde hlavními hrdinkami je prostá Římanka a její dcera. Příběh matky, která se snaží v zaslepené lásce dostat dceru k filmu. Její snaha končí trpkým zklamáním obou žen. (contrastic)

Videa (1)

Trailer

Recenze (9)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Luchino Visconti je režisér, před kterým mám asi největší respekt, a hodnotit jeho největší filmy si vůbec netroufám. Snad jen ty, které se považují za "trochu bokem". Bellissima je jedním z nejdepresivnějších filmů, které znám, a to i přes dvojnásobný happyend. Úskoky, podvody, korupce, působí u chudých mnohem křiklavější než u bohatých, stejně tak jako marné touhy a úsilí - a navíc jsou-li do toho zapleteny děti. Depresivně rovněž působí bezchybný, až chladně (přestože pořád v pohybu, nohou i jazyka) dokonalý herecký výkon Anny Magnaniové. Někdo z Cinecitty řekl: "Trpaslík", a to byl šém, který osvítil duševně zatvrzelou a citově nepřístupnou Maddalenu. ()

Doutas 

všechny recenze uživatele

Tradiční příběh matky projektující vlastní nenaplněné ambice do svého dítěte. Viscontiho zpracování se pohybuje na hraně komedie a melodramatu s neorealistickým důrazem na sociální aspekty. Anna Magnani je vynikající a její vůle obětovat se pro vysněný úspěch své netalentované dcerky je opravdu dojemná. Jen na závěr bylo toho melodramatu na můj vkus až moc. Pokud vám nevadí italská ukřičenost, tak by pro vás mohl být tento pozapomenutý a přehlížený film příjemným překvapením. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Kupodivu mi ze všech mínusů nejméně vadila klasická italská hysteričnost. Bylo jí tu sice víc než dost, ale větší problém mám se slabší psychogií postav (byť to platí hlavně o holčiče, u které chápu, že s dětmi se blbě točí, ale její postoj k situaci vlastně neexistoval, dá se jen volně domyslet), zbytečným pitvaním v některých segmentech (třeba u šití šatů) a tak trochu i s nedotažeností všech rozehraných vrstev, kterých bylo opravdu hodně, ale daly se pospojovat lépe. Závěrečné uvědomění si hlavní hrdinky sice dává smysl, má opodstatnění, ale nikdo v něm ani na setinu nepřemýšlí o budoucnosti. Celá poslední scéna je pak díky tomu nevýrazná. Hodně se mi ale líbila vrstevnatost celého tématu a vykreslení hlavní hrdinky, které je krásně nečernobílé a díky tomu taky maximálně realistické. Mohla zajistit rodině víc peněz, které zoufale potřebují, ale spíš než o tenhle klasický neorealistický rámec tu šlo o povahu samotné hlavní hrdinky a jejímu přístupu k rodičovství, které je víc než přehnané. Jestli si spíš prostřednictvím dcery chtěla splnit to, co se jí v životě nepovedlo, nebo jestli spíš jen naivně, jako spousta rodičů, upřímně věřila tomu, že její dítě je nejlepší na světě a určitě si to budou myslet i všichni ostatní, tenhle film jasně neřekne. Hranice mezi tím je tenká a hlavně i Visconti ukazuje, že pravda bude někde uprostřed. Je to dost promyšlený a propracovaný film, byť na Viscontiho trochu netypický (což ne je by mi vadilo - Gepard mi nikdy nesedl), ale potřeboval by ještě dotáhnout k dokonalosti. A pak by možná měl v době premiéry větší úspěch, než nakonec měl. Jinak Anna Magnani podala naprosto dokonalý výkon a do své role se přesně vžila, akorát jsem k její postavě neměl zrovna moc sympatií... což je dobře, protože přesně takhle to, aspoň doufám, Visconti chtěl naznačit. Z jeho filmografie u mě ale stále vede Cizinec, byť Nejkrásnější ode mě dostane stejné hodnocení. Možná jsem se k vyššímu hodnocení přiklonil i proto, že je tu hlavní motivem soutěž a když je to chytře podané jak v Koně se také střílejí (a ne nutně tak pesimisticky!), tak mě takové filmy vždycky baví. Slabé 4* ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Kaleidoskop profesionálního i amatérského divadelnictví i toho divadla mimo pověstná prkna, na nichž se jen hraje, se roztáčí nevěřícnýma rukama odhodlaného vidoucího, a snová krutý svět nenaplnitelných nadějí. Hlavní hrdince, ženě (co víc /!/ říci), se její dcerka nestává zrcadlem, v němž se vidí (v němž vidí sebe překračující své čím dále děsivější stíny), ale propastí, kam padá. Ale i na tomto okamžiku se lze vzpřímit a po čase šplhat k věčnosti, anebo hloubit patou důlek pro nezvěstné hliněné kuličky. Oběma směry se lze pořád ještě vydat. Odvážné slovo... ()

farfalla 

všechny recenze uživatele

Ráda čtu o historii Cinecitta a také scény a filmy o zákulisí natáčení italských filmů jsou zajímavé a zábavné. Většinou jde o bizarní prostředí s bizarními postavami. Režiséři a scénáristé se v tomto prostředí pohybovali denně, a tak jej zpracovávali ve svých dílech. Reřisér Blassetti při natáčení svého filmu zažil podobnou matku, která chtěla dcerku dostat k filmu za každou cenu, dva roky před natáčením tohoto filmu a jeho zážitek ovlivnil i konečnou verzi scénáře. Cinecitta byl po válce na italské poměry velký podnik, lehce dostupný tramvají z centra Říma. Od 30-tých let se filmy staly nedílnou součastí italské kultury a lehce se dostaly do všech vrstev společnosti. Každý tedy snil o lehkém životě filmové hvězdy bez bídy a strachu o život. Mnozí tedy nenašli důvod, proč to nezkusit. Podobně jako Maddalena Cecconi, která měla v mladosti své umělecké ambice, ale ty se nenaplnily. Tak to nyní zkouší přes 5-ti letou dcerku. Je ochotná obětovat i budoucnost svě rodiny, tím, že peníze šetřené na lepší byt dá mladíkovi, který ji slíbí protekci u filmařů. Alberta Annovazziho přivede i do rodiny. Alberto však místo dárků pro členy štábu si koupí motorku. Po kamerových zkouškách se Maddalena chce dovědět více o šancích své dcerky a znovu se vydá do Cinnecitta. Seznámí se tam s bývalou dětskou hvězdou, která však už dělá jenom v laboratořích. Poté se Maddalena dostane tajně na projekci a vyhodnocování testů. Tam ji dojde, že to, co chystá pro dcerku, nemusí být právě štěstí. Nakonec díky dceři dospěje i matka. Visconti a Magnani si spolupráci na tomto filmu pochvalovali. Režisěr prostřednictvím její osobnosti a talentu chtěl ukázat modernou italskou matku. Ona zase byla ráda, že ji nechával volnou ruku. Mnoho lidí věří, že toto byl její nejlepší výkon ve filmu. Film se dostal na seznam 100 italských filmů, které je třeba uchovat. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama