• Mulosz
    odpad!

    Snímek režiséra Vladimíra Vlčka z pro československou kinematografii kritického roku 1952. Pomineme-li absolutní znesvěcení folklóru, v celkovém vyznění jde o jeden z nejstupidnějších filmů československé historie, který je plný úsečných a nevěrohodných dialogů, nefunkční kamery a toporných herců, kteří prázdné věty scénáře citují s permanentním úsměvem na tváři, který nezmizí ani v momentech, kde řeší poměrně bolestná duševní trable. Některé scény vyvolávají záchvaty smíchu, u jiných se divák naopak zase červená trapností a studem. Přesvědčivost je nulová, a to jak v dílčích okamžicích, tak v celkovém kontextu. O otevřené propagandě snad netřeba mluvit, To byl teda fakt ohavný film.(18.9.2009)

  • Disk
    *****

    Celou dobu divák sleduje jeden bizarní výjev za druhým. Film je naplněn ideologií a demencí až po okraj. Socialistický kýč par excellence. Moje oblíbené guilty pleasure. P.S.: Miloš Nesvadba se svým věčným úsměvem je geniální.(13.11.2008)

  • YURAyura
    odpad!

    0/10 Tuze poucny kus delany snad na ORWO. Vyborna postava buržoa Adamiry, ktera se profililuje od prvni sceny, kdy jako jedina nadsene netleska az po svuj konec v Berline. Jinak se nikomu (az na vesnicke neherce) neda jejich part verit. Dle meho jasna inspirace pro Kunderuv Zert.(13.10.2009)

  • Marthos
    *

    Výkladní skříň gottwaldovské kinematografie. Něco takového vznikne snad jednou za život. Pavel Kohout se dnes sice prezentuje jako upřímný zastánce pravicového politického systému, ale v padesátých letech ochotně a rád sepisoval podobné hovadiny. A ne bez úspěchu. Ten film jakoby ani filmem nebyl. Jakoby to celé byla jen mechanicky sestavená utopie socialismu. Stylizované pseudovýkony mladých prominentních komunistických herců (budoucí "muž na radnici" Zdeněk Buchvaldek zahájil svou kariéru coby náruživý sběratel národopisných halekaček) připomínají více než cokoli jiného oživlé postavy z dobových propagandistických plakátů, programově rozesmátých tváří je ve filmu ovšem na tisíce. Celá republika tančila podle soudruha Stalina a všichni jsou prostě jen mladí a blbí a tancují a zpívají a mají se rádi. Neměla nakonec Rozárka pravdu? "Tož, to bude pěkné, až bude všade na světě mír!" ( -Ponrepo 26/2/13- )(28.11.2009)

  • MrCreosote
    **

    Naivní a schematické, nedá se tomu ale upřít upřímnost záměru. Budoucnost patří socialismu a když vymeteme všechny záškodníky, zbavíme se vypasených pantátů statkářů, zatočíme s americkým hmyzem a vstoupíme do Svazu mládeže, zítra se opravdu bude tančit všude. Úsměvná záležitost plná šílených hereckých výkonů nebo křiklavě optimistické hudby. Radši se pobavím u takovéhoto nesmyslu, než bych trpěl například u síru dštícího Botostroje.(22.11.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace