Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V zámku ve Splitu žijí ovdovělá hraběnka de Milesi, její jediný syn Keko a dva hraběnčini švagři, povaleči a budižkničemové. Keko pracuje ze záliby na chemickém výzkumu, ale jinak se všichni spoléhají na rodinný majetek. Hraběnka a její mladá společnice Džidžeta tají přede všemi a zvláště před Kekem naprosto katastrofální finanční situaci. Hraběnka doufá, že se jí podaří vypůjčit si další peníze. Zárukou má být její drahocenný obraz. Netuší, že ho podvodný rámař vyměnil za kopii. Do přístavu připlouvá jachta bohatého rodáka Tudora, muže, který před lety hraběnku miloval. Keko se náhodně seznámí s jeho dcerou Phoebe a jejich flirt přerůstá v lásku. Mladík zapomíná na svůj dlouhodobý vztah s Džidžetou. Tudor, který objevil záměnu obrazu, koupí originál a tajně jej hraběnce vrátí... (ČSFD)

(více)

Recenze (15)

lucascus 

všechny recenze uživatele

Tvůrci asi překypovaly zvýšeným sebevědomím, když se odvážili nazvat toto dílo velkofilmem. Zaujala snad pouze půvabná a velmi přitažlivá herečka Jiřina Sedláčková, své neherectví zase ukázala Rubensová. Přeslazený kýč, odehrávájící se tentokrát na pobřeží Chorvatska, ničím nevybočuje z limonád třicátých let a jenom potvrzuje pravidlo, že dobrých filmů bylo tehdy poskrovnu (ale když už se našly, stály sakra za to!!). ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Výpravný velkofilm? Fakt? :-)) Tahle hláška v úvodních titulcích mě opravdu dostala. A proč to celý vůbec vlastně bylo ve Splitu? To ta dávná láska hraběnky se svou blonďatou dceruškou a jejím americkým ctitelem nemohla přijet v nějakém bouráku (třeba v tomhle) a nemohlo se to odehrávat v Praze? Myslím, že by to vyšlo na stejno. Toník Novotný už asi byl tou dobou rozhodnut pro svou chemii, tak se jí a té blonďaté slečně jako vystudovaný archeolog a hraběcí syn věnoval i zde. Ale to je spolu s dvořením se Marvana a Šlégla Marii Grossové jediný klad filmu, v němž zápletka s Tizianem byla velmi chatrná a o nějakém citu, romantice či dokonce chemii (tentokrát né vědnímu oboru ale) mezi hlavními hrdiny se vůbec nedá mluvit. Tvůrci se měli podívat na takovou Cassablancu natočenou jen o něco málo později, jak má vypadat romantické drama, a co se týče chemie (samozřejmě té mezi hrdiny) nemusejí chodit ani tak daleko stačí se podívat, jak zcela jinak to vypadalo mezi Novotným a Mandlovou či Gollovou. Závěrem jsem chytla záchvat smíchu při zjištění, že první patetické proslovy plné totálních hovadin nepřišly až s budovatelskými filmy... S ohledem na cementárny toho amerického gentlemana bych řekla, že se tomuto filmu povedlo atraktivní prostředí Splitu a jachet i velmi slušné herecké obsazení totálně zazdít... ()

Reklama

Horak odpad!

všechny recenze uživatele

Boze, myslel jsem, ze to bude prvorepublikova taskarice poklesle urovne a on to byl barandovsky vylet k Jadranu, kde jen tak bokem spichli neco jako film, aby se jako nereklo. Neskutecne dialogy, zmateny naivni dej a do toho jeden zaber na onu Bilou jachtu. Hvezdou je "americky" kapitan, ktery rika jen "Yes" a "Goodbye". Toto odflaknute a ubohe dilko bohuzel postrada i kouzlo nechteneho, takze odpad! ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Film je zajímavý rozhodně tím, že můžeme vidět okolí Splitu, moře, loď to se v prvorepublikových filmech neobjevovalo zrovna často. Také Jaroslav Marvan měl zajímavou roli. Často určitě nehrál flinka a povaleče. Celkově ale dějová linka popisuje zbohatlíky, kteří mají dluhy a ani je nenapadne, že by něco vydělali. Ba právě naopak, chtějí se zadlužit ještě víc a tím své dluhy splácet, což výsostně nedává logiku. Zajímavý je i konec. Keko se zamiluje do jiné dívky, ale poté se vrací k Džidžetě. A jachta odplouvá. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Skoro jsem nevěřil, že je to točené 1939, stylově, vedením herců a limonádovostí je to tak 5 let zpátky a herecké výkony jsou také děsivé. Když si vzpomenu celkem snesitelného Antonína Novotného v Katakombách, je tady děsivý (ano, vždycky byl především krásné dřevo, ale tady je opravdu strašný), Jiřina Sedláčková v Eva tropí hlouposti taky nebyla tak jenom tupě zírající do dáli pod svým zcela vyholeným a tužkou namalovaným obočím, Nancy Tizianová (pardon, Rubensová) je taky děs. Leopolda Dostálová to hraje divadelně jako vždy, Čeněk Šlégl figurkaří jako vždy a Jaroslav Marvan je ne jeho úrovni, nečekaně. Takže asi je to Ladislavem Bromem. Prostě si vyjeli na dovolenou do Splitu (to se dělá i dnes, viz prázdniny v Provenci), je zde moře a zajímavé záběry města, nepochopitelně přilepená Óda na práci a cement s několika šikmými dobovými huměleckými záběry, asi si pan Tuzar něco cvičil . Pobavil mne křížovkářský detektiv Františka Kováříka, který pak ne takto trapně figurkařil ještě půl století a snesitelný je pro mne trochu nestandardní Teodor Pištěk. Rogozova role je děsná a on je jako prkno, Franta Paul jeden z mála civilnějších, ale zase má asi tři věty. Zápletka s Tizianem je horší než v Humoreskách (taky Tizian, zvláštní). Kde proběhl Josef Kemr netuším a zase ho hledat je ztráta času. Takže ta jedna hvězda je za Kováříka a Split. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie prebiehalo v okolí Splitu. (dyfur)
  • Dobová bulvárna tlač veľa písala o pikantných škandáloch, ktoré sa odohrávali počas nakrúcania, ale k úspechu filmu to neprispelo. (dyfur)
  • Premiéra proběhla 25. srpna 1939 v kinech Adria, Letka a Máj. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama