poster

Bouřlivé víno

Komedie

Československo, 1976, 128 min

Kamera:

Josef Illík

Hudba:

Karel Svoboda

Hrají:

Vladimír Menšík, Božidara Turzonovová, Jiří Vala, Čestmír Řanda st., Slávka Budínová, Eva Trejtnarová-Hudečková, Jaroslav Moučka, Zdeněk Kryzánek, Rudolf Jelínek, Iva Janžurová, Lucie Žulová, Oldřich Vykypěl, Otto Šimánek, Lubomír Kostelka, Boleslav Skalski, Vladimír Hlavatý, Josef Hlinomaz, Jiří Lír, Zdeněk Dítě, Vítězslav Jandák, Jiří Hrzán, Jan Kraus, Jan Kuželka, Josef Beyvl, František Filipovský, Marie Motlová, Marie Brožová, Jan Skopeček, Bohuslav Čáp, Ladislav Trojan, Svatopluk Skládal, Zdeněk Kutil, Adolf Filip, Václav Sloup, Oldřich Velen, Oldřich Vlach, Eva Svobodová, Pavla Maršálková, Zora Jiráková, Henrietta Kohoutová, Viktor Maurer, Karel Augusta, Vladimír Krška, Jindřich Narenta, Míla Myslíková, Věra Tichánková, Zdena Burdová, Gabriela Wilhelmová, Žofie Veselá (Kanyzová), Jiřina Bílá, Slávka Hamouzová, Vít Pešina, Pavel Robin, Jožka Stoklasa, František Miroslav Doubrava, Edita Dindělová, Miloslav Homola, Lenz Moser, Tomáš Mann, Jan Řeřicha, Zdeněk Blažek, Zdeněk Skalický, Vladimír Navrátil, Karel Fiala, Ladislav Gzela, Vincenc Vávra, Jiří Letenský, Emil Sirotek, Vladimír Fürst, František Haszprunar, Ladislav Krečmer, Ilona Jirotková, Eva Trunečková, Jiří Valenta, Eduard Pavlíček, Jiří Cimický, Josef Střecha, Karel Koloušek, František Ringo Čech, Arnošt Ferenc, Vojtěch Gadžor, Ferdinand Haralík, Miroslav Mlčoušek, Karel Znamenáček, Libuše Švormová, Gabriela Hyrmanová
(další profese)
  • farmnf
    ***

    Hezky politický a tendenčně dogmatický pohled na moravskou vísku v pražském jaru. Komunista Janák to vždy vyhraje. Paní Hudečková je pěkná kurva a komunista Vala krade rádia ve Vídni. A pak ten lumpík podvede nejen Pálavické jezedáky ale i Řandu a již zmíněnou kurvu Trejtnarovou tedy Hudečkovou. VB to ale odhalí. Najdou značky! Krásná a profesionálně natočená píčovina z rudých dob..Škoda, že se Janžurka vážně nevysvlíkla...tenkrát vypadala šik!(20.11.2010)

  • Šandík
    **

    Vskutku ubohým způsobem reflektovala normalizační kinematografie reformní pokus předchozího období. Koneckonců, není divu. Lid si žádal zábavy a strana správného ideologického postoje. Navíc, v tak pitomém období nešlo o to dělat umění, spíše šlo o holé umělecké přežití, vždyť státi se topičem, jeřábníkem nebo skladníkem bylo tehdy stále ještě tak snadné...(12.9.2006)

  • Marthos
    *

    Vývoj politických událostí, které vyvrcholily v tzv. "krizovém období" Pražského jara v celonárodní manifestaci demokratizace Československa vzal velmi rychle za své po tragickém 21. srpnu 1968, kdy zhasla poslední naděje na jakoukoli změnu. Z obžalovaných se stali soudci, z idealistů pesimisté. V následné restrukturalizaci společnosti během tuhých sedmdesátých let působila tato epizoda národních dějin stále jako kostlivec ve skříni a nezbývalo, než ji náležitě a s okázalou manýrou odsoudit, zpranýřovat a varovat. Kout, do něhož byli zahnáni do té doby apoliticky tvořící režisér Václav Vorlíček i scénárista Miloš Macourek nebylo možné opustit bez úhony, nechtěli-li přijít o možnost pracovat v oboru. Nemá smysl široce spekulovat o podtextu tohoto filmu, neboť zápletka je křišťálově průhledná, bezbarvá, skryta pod rouškou bodrého jihomoravského venkova. Silným zklamáním jsou i herecké výkony většiny zúčastněných, řada renomovaných umělců vytváří zoufale neživotné karikatury hluboko pod hranicí svých talentů (Menšík, Turzonovová, Janžurová, Budínová, Řanda, Jelínek, Hrzán, Lír a další), jedinou výjimkou je takřka gogolovský podvodník v podání Jiřího Valy. Ve výsledku se VÍNO svým zpracováním de facto neliší od podobně cíleného "hrochového" pamfletu Karla Steklého, s jehož nesmyslnou zlověstností si v ničem nezadá. Na druhou stranu je nutné mít stále na paměti, jakých ponížení jsme byli v minulosti nuceni se dopouštět a jak mocnou silou tehdy vládl strach. Tato konstatace není - a také nechce být - v žádném případě omluvou režiséra Vorlíčka, ani omluvou doby, v níž film vznikal. Hnůj zůstane hnojem.(14.8.2010)

  • PatoP
    *****

    BOUŘLIVÉ VÍNO. Môj najobľúbenejší film odohrávajúci sa na krásnej južnej Morave. Pamätám sa na to,keď som ho videl prvýkrát. Bolo to niekedy okolo roku 1984-85, mal som 7 rokov a boli letné prázdniny. Vtedy ma tento film okúzlil krásnou prírodou, nádhernou hudbou Karla Svobodu a výbornými hercami, ktorí tam účinkovali. Politický podtext mi v tomto filme absolútne nevadí, nakoniec chamtivci typu Kvasničkovcov, Hrdličkovcov a Houkaloucov sa dnes medzi nami nájdu oveľa častejšie ako kedykoľvek predtým. Čiže z určitého pohľadu je tento film nadčasový. Pred dvomi rokmi som sa bol vo Veľkých Bíloviciach, kde sa to natáčalo, pozrieť. Pre mňa, človeka spod Vysokých Tatier to bol zážitok, po ktorom môžem iba skonštatovať, že je tam tak krásne ako som to videl vo Vorlíčkovom filme.(20.12.2008)

  • blackrain
    ***

    Musím říct, že Vorlíčkovo jméno v titulkách mě hodně překvapilo. Děj není nijak struhující. Nicméně, dobře poukazuje na určité věci. Akorát ta délka mohla být kratší, protože to filmu zbytečně škodí. Je tu poměrně dost výrazných herců ve vedlejších rolích, kteří strahávají pozornost na sebe. Z celého filmu jsem si zapamatovala Ivu Janžurovou a Menšíkovu scénu, kde popisuje, jak se správně pije víno.(20.9.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace