poster

Dívka na koštěti

  • anglický

    The Girl on the Broomstick

Pohádka / Komedie

Československo, 1971, 76 min

Hrají:

Petra Černocká, Jan Hrušínský, Jan Kraus, Vlastimil Zavřel, Michal Hejný, Jaromír Spal, Jana Drbohlavová, Vlastimil Hašek, Vladimír Menšík, Zdeněk Dítě, Míla Myslíková, Meda Valentová, Jaroslava Obermaierová, Josef Bláha, Jan Libíček, Jiří Lír, Ludmila Píchová, Stella Zázvorková, František Filipovský, Helena Růžičková, Milan Neděla, Karel Houska, Lubomír Kostelka, Josef Kolb, Milan Kindl, Josefa Pechlátová, Roman Skamene, Juraj Štúr, František Miroslav Doubrava, Pavel Spálený, Miloslav Balcar, Svatopluk Skládal, Jarmila Beránková, Zdena Burdová, Běla Jurdová, Miriam Kantorková, Luďa Marešová, Milan Jonáš, Bohumil Koška, Stanislav Litera, Jiří Krytinář, Marie Štrampachová, Jana Boušková, Renée Nachtigallová, Milena Steinmasslová, Marie Bílá, Karel Vítek st., Vladimír Ptáček, Vítězslav Černý, Stanislav Hájek, Zdeněk Novák, Vít Pešina, Johana Saudková, Robert Vrchota, Ladislav Mrnka, Karel Pavlík, Vladimír Foukal, Jiří Vašků, Karel Augusta, Otto Lackovič, Miloš Vavruška, Lubor Tokoš, Karel Nikolau, Eva Svobodová, Magdalena Reifová, Alena Kreuzmannová, Richard Genzer
(další profese)
  • francis
    ****

    Pohádka natočená s obrovským nadhledem, kterej vynikne hlavně při srovnání v většinou novějších pohádek.(25.11.2006)

  • sportovec
    *****

    DÍVKA NA KOŠTĚTI znamená v české škole pohádkové tvorby oproti TŘEM OŘÍŠKŮM PRO POPELKU cosi jako náznak civilizačního posunu, rysu, který bude tento směr žánru charakterizovat i po celá osmdesátá léta. Prolnutí pohádkového a skutečného světa - vůbec poprvé - v této souvislosti rozšířilo tvůrcům nebývalým způsobem možnosti a poskytlo příležitost k nevídaným replikám a postřehům, z nichž mnohé zlidověly. Pohádka zcivilněla a zesoučasněla. Přiblížila se a stala se jakoby hmatatelnější. Propracovaný scénář (doslova hvězdné trio Miloš Macourek, Hermína Franková, Václav Vorlíček) obohatil základní pohádkový tvar syžetu i scénáře o současné humorné prvky typického národního rázu a propůjčil tak dílu další rozměr. Oproti pohádkové tvorbě padesátých let se tak vykrystalizovala vývojově nová forma, z níž se naše kinematografie postupně vzpínala k dalším a dalším vrcholům. DÍVKA objevila nové tváře (Jan Hrušínský, Jan Kraus), jiným poskytla zcela nové příležitosti (Menšík, Bláha, Jedlička). Překvapivě dobře svou úlohu zvládla i Petra Černocká. Pokud se dříve za nejpopulárnější pohádky považovala díla vzniklá v padesátých letech, prosazením nové, civilní pohádkové tvorby přestala být tato orientace jednoznačnou. Nejen českému divákovi to určitě neublížilo.(12.9.2007)

  • Xmilden
    ****

    Václav Vorlíček byl v 70. letech prostě komediální pojem. I zde dokázal propašovat svůj dokonale rozpoznatelný rukopis. Bojím se že chystané pokračování dopadne spíše průměrně.(11.7.2011)

  • golfista
    *****

    Filmová pohádka ve které Václav Vorlíček obsadil do hlavní role zpěvačku Petru Černockou, která roli zvládla s přehledem a hlavně jí to tenkrát moc slušelo :-) Ale Petra není to jediné, za co stojí se na tenhle film podívat. Množství bláznivých nápadů a mladý "padouch" Jan Kraus stojí také za to !(11.2.2003)

  • Ded@M@tes
    *****

    Lexikon kouzel by se někdy hodil. Kvalita československých pohádek se nezapře, škoda jen že jich není moc. Dívka na koštěti neboli Saxana a její ocitnutí v lidské říši. Jedna z nejlepších pohádek Václava Vorlíčka. ( Hodnocení: 9/10 )(3.5.2012)

  • - Miky Rousek (Jan Kraus), Bohouš Adámek (Vlastimil Zavřel) a Čenda Bujnoch (Michal Hejný) ukradli auto Tatra 57, aby sa v ňom následne premenili na troch Indov na aute Ford 20M XL Coupé z roku 1969, neskôr na troch biskupov na vozidle Fiat 500 F z roku 1972 a nakoniec na troch sťahovákov na nákladnom aute Škoda-Liaz 706 RT z roku 1957. Pri tom všetkom ich prenasledovali policajti na motocykloch BMW R 50/2. (Raccoon.city)

  • - Scéna, kdy hlava Honzy Bláhy (Jan Hrušínský) stojí na nemocničním nočním stolku a mluví, se točila pomocí jednoduchého triku. Herec Jan Hrušínský se doslova vtěsnal do nočního stolku, kde pod kovovou konstrukcí strávil jedno celé natáčecí odpoledne. O zbytek už se postarala speciálně rozestavěná soustava zrcadel, která divákovi dotváří dokonalou iluzi hlavy bez těla. Aby výsledný obraz vypadal věrohodně, musel být herec nasvícen desítkami silných lamp a jiných různých světel, které navíc během záběru musely neustále po milimetrech měnit svou pozici. (Trainspotter)

  • - Film sa natáčal v obrazovom formáte 1,85:1, nazvanom tiež RP (rozšířené plátno), ale v tomto formáte sa od druhej polovice 70. rokov nepremietal. Používala sa kópia, ktorej pomer strán sa približuje k štandardnému formátu, presnejšie 1,41:1 a v tomto formáte aj vyšiel na DVD. (BlueNeon81)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace