• Marthos
    *****

    Čtyřicátá léta byla navzdory vzrůstajícím protektorátním represím vzývána coby zlatý věk filmové komedie a filmových hvězd. Těmi dozajista byli také Oldřich Nový a Lída Baarová, jejichž popularita v té době kulminovala, a kteří se poprvé na plátně shledali v předchozí Vávrově komedii Dívka v modrém. A protože úspěch plodí úspěch, bylo vcelku jasné, že i jejich další společný film bude výjimečnou záležitostí jak pro diváky, tak pro producenty. Ladislav Brom navíc patřil k blízkým osobním přátelům Lídy Baarové a její angažování do nového filmu lze chápat i jako jakousi nenápadnou přátelskou výpomoc pomluvami pronásledované herečce. Ona je mladá talentovaná malířka, toužící po úspěchu a uznání, on šlechetný gentleman a spisovatel s rozumem v koncích. Klasické téma je ovšem ozvláštněno sérií důmyslných převleků v podání nenapodobitelného Oldřicha Nového, který během filmu střídá masky šmatlavého dědečka s niněrou a orientálního věštce, odlišených ovšem specifickým zabarvením hercova hlasu. Na vlně situační grotesky se potom pohybují výkony dalších protagonistů v čele s báječnou Růženou Šlemrovou, Bedřichem Veverkou, Lálou Peškem, Zitou Kabátovou a Václavem Tréglem v roli nerudného pana domácího. A ano ovšem, sochařský ateliér, prozrazující vytrvalý zápas o seberealizaci mladých začínajících umělců či Kouřící králík, bar s neobyčejným názvem a vzornou obsluhou. A co teprve magické fluidum orientální věštírny a krejčí Láska, který zrovna láskou k bližnímu neoplývá? Společně s Nováčkovým evergreenem Bílé ruce klíč k divácké nesmrtelnosti.(6.10.2008)

  • nash.
    ****

    Zamilovaný Oldřich Nový vyvádí psí kusy, aby získal Lídu Baarovou. Coby dědeček s niněrou je naprosto dokonalý a scéna v níž coby věštec čte z ruky své tetičce nemá chybu stejně jako barová slovní přestřelka "hulváta" Nového a "dotčené" Baarové. Zábavná romantická komedie plná nápadů, bohužel však poněkud nedoceněná.(6.8.2011)

  • Oskar
    ****

    Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80%(25.9.2006)

  • gouryella
    ***

    Ano tak toto je film presne pro Oldricha Noveho – svizelna cesta jak ziskat svoji velkou lasku – proste klasika.(27.7.2002)

  • Tommassi3
    ***

    "Počkejte, nechtěl byste se mi aspoň představit ??" - "Nechtěl !!" ;)(29.9.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace