Reklama

Reklama

Tři oříšky pro Popelku

  • Východní Německo Drei Haselnüsse für Aschenbrödel (více)
Trailer

Obsahy(1)

Tři oříšky skrývají tajemství a Popelce umožní být jednou obratným lukostřelcem v zelené kamizole, prohánějícím se na koni, jindy neznámou princeznou, před jejíž krásou se i princi tají dech. Cestičku ke štěstí si Popelka najde s pomocí svých kouzelných oříšků a princ přes všechny nesnáze najde svou milou díky tak malému střevíčku, který na nožku padne jen Popelce. (Ateliéry Bonton Zlín)

(více)

Zajímavosti (183)

  • Když pozval režisér Václav Vorlíček budoucí Popelku - Libuši Šafránkovou na schůzku, zpozdil se o hodinu a byl přesvědčen, že herečka už dávno odešla. Libuše na něj stále čekala se scénářem v ruce. "Ten scénář byl totiž nádherný," vysvětlila. (cariada)
  • Hlavní hrdinku Libuši Šafránkovou vybral režisér spíše náhodou. Dlouho nevěděl komu roli nabídnout, pak si vzpoměl na mladou holku co hrála Barunku v Babičce a bylo hotovo. (cariada)
  • Dana Hlaváčová, hrající Doru, nevlastní sestru Popelky, byla během natáčení v šestém měsíci těhotenství. (Lenarek)
  • Producenti měli připravené pytle s umělým sněhem, zhotoveným z rozemletého polystyrenu. Německá strana vsadila na výrobek z rozemletých rybích kostí s příměsí chemie, dovezený z rybích konzerváren a proto silně zapáchající. Na rozdíl od polystyrenu byl ekologicky vhodný a druhý den už po něm nebylo ani památky. (Stocki)
  • Interiéry byly točeny v berlínských ateliérech. (Stocki)
  • V roce 1973 převzal režisér Václav Vorlíček cenu diváků - Křišťálový pohár na páté přehlídce filmů pro děti v Ostrově nad Ohří. Hlavní cenu Zlatého dudka za nejlepší dívčí respektive chlapecký herecký výkon získali i herci Libuše Šafránková a Pavel Trávníček. Zvláštní cenu poroty snímek vyhrál na 7. ročníku Festivalu českých a slovenských filmů v Nitře. Tři oříšky pro Popelku byly dále zvoleny na 40. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež ve Zlíně “Nejoblíbenější pohádkou století“. Na 14. ročníku film získal čestné uznání dětské poroty. (Stocki)
  • Natáčanie komplikovali aj neposlušné lovecké psy v scéne honu na líšku, ktorú musel kvôli zatúlanému skrotenému lišiakovi menom Vašík opakovať. Poslušnými zvieracími hercami boli vyhladovaní holúbkovia, ktorí sa hneď po vysypaní hromady kŕmení vrhli správnym smerom. (Raccoon.city)
  • Začiatok natáčania v interiéroch bol pôvodne naplánovaný na január 1973, na žiadosť štúdia DEFA bol posunutý už na december 1972. Skrátený termín príprav sa podľa produkčných materiálov negatívne odrazil na kvalite prípravných prác, najmä pokiaľ išlo o šitie a výber kostýmov pre komparzistov a hercov v epizódnych rolách. (Raccoon.city)
  • Pred natáčaním rozprávky rozhodovali o výbere režiséra traja ľudia, ale navrhnutého Jiřího Menzela schválili iba dvaja - riaditeľ Československého filmu Jiří Purš a riaditeľ filmových štúdií Barrandov Miloslav Fábera. Tretím bol dramaturg FSB Ludvík Toman, ktorý nesúhlasil, pretože režisér dovtedy nevykonal verejnú sebakritiku za film Skřivánci na niti a navyše mu osobne povedal, že by radšej točil látku zo súčasnosti. Toman preto ponúkol Menzelovi ako náhradu scenár Petra Ruttnera "Zítra duha", ku ktorého sfilmovaniu však nikdy nedošlo. (Raccoon.city)
  • Ešte koncom šesťdesiatych rokoch bol v súvislosti s Tromi orieškami ako režisér zmieňovaný Jiří Krejčík, ktorý ale film nakoniec nerežíroval. (Raccoon.city)
  • Ako sa zrodilo meno Bohumila Zelenková ako autorka scenára, za ktorým bol skrytý skutočný autor František Pavlíček. Zo skutočného autora sa vinou jeho aktivít počas pražskej jari stala "persona non grata" a Pavlíček musel opustiť kultúrnu scénu. V dokumentoch z prednormalizačného obdobia, v dramaturgickom pláne na rok 1960, zmienky o tom, že scenár Popolušky píše podľa námetu Boženy Němcovej František Pavlíček, ešte nájdeme. Scenárista sa na začiatku 70 rokov obrátil na Ota Hofmana. Hofman následne o záštitu nad scenárom požiadal spisovateľa a dramatika Otta Zelenku. Ten štafetu zavŕšil tým, že mu ako dôveryhodnejšiu "kryciu osobu" odporučil svoju manželku, zvýhodnenú v očiach barrandovského vedenia pre skoršie skúseností s rozprávkovou tvorbou. (Raccoon.city)
  • Leona Machálková na svojich oficiálnych webových stránkach tvrdí, že urobiť z obľúbenej rozprávkovej inštrumentálnej filmovej melódie pesničku bol jej nápad. „Pieseň ‚Poslední princové‘ vznikla z môjho popudu. Karel Svoboda bol potešený týmto nápadom, rozvinul hlavnú melodickú tému z filmovej rozprávky a zrodila sa pesnička. Otextoval ju Karel Šíp. Ja som ju spievala pri príležitosti slávnostného večera ANNO TV Nova v roku 1998. Nakoniec sa autor rozhodol dať pieseň Ivete Bartošovej.” V tom istom roku potom skladba s úplne iným textom a názvom "Tři oříšky" vyšla na Bartošovej prelomovom albume "Ve jménu lásky". Dodnes si niektorí ľudia myslia, že skladba so spevom Ivety Bartošovej bola aj vo filme, čo však nie je pravda, lebo skladba zaznela v rozprávke iba bez textu. (Raccoon.city)
  • Tantiémy Karla Gotta za pieseň "Kdepak ty ptáčku hnízdo máš" od roku 1973 do konca roka 2018 sú niečo málo cez 5 miliónov českých korún (196 502 eur). Ide o nezdanenú čiastku, uviedol zdroj z českého Ochranného zväzu autorského (OSA). (Raccoon.city)
  • Režisér Václav VorlíčekRolf Hoppe (kráľ) mali počas natáčania dosť napäté vzťahy. Medzi kolegami síce panovali priateľské vzťahy, ale počas dávneho nakrúcania tomu tak nebolo, uviedol Vorlíček v knihe "Pane, vy jste režisér". „Poznal som ho z nemeckých indiánok, kde hral grázlov, samé veľké roly, ale na nakrúcaní Troch orieškov ma veľmi nepresvedčil. Príliš nechápal, čo vlastne hrá, stále sa so mnou priečil, že kráľ si predsa nemôže dovoliť robiť zo seba blbca, a chcel pojať rolu úplne inak. Jeho kolegyňa Karin Lesch, ktorá predstavovala kráľovnú, mu to musela vysvetliť.“ (Raccoon.city)
  • Vo februári 2014 zo zámku Moritzburg, kde sa rozprávka natáčala, ukradol zlodej priamo z expozície kópiu šiat. Išlo konkrétne o šaty zo svetlo ružovej a modrej tkaniny a bieleho brokátu, v ktorých tancovala herečka Libuše Šafránková (Popoluška) na kráľovskom bále. Hodnota kostýmu je tisíc eur. Zámok Moritzburg si kópiu Popoluškiných tanečných šiat nechal zhotoviť podľa originálu, ktorý bol na zámku tiež. Jeho cena je však oveľa vyššia. Podľa odhadov sa cena originálu, ktorý navrhol Theodor Pištěk, blíži k cene dvadsiatich tisícom eur. Nemecká polícia vtedy okamžite zverejnila fotografie zlodejov vďaka kamerovým záznamom, páchatelia sa zľakli a ukradnuté Popoluškine šaty poslali okamžite späť na zámok v krabici poštou. Napriek tomu ich chytili a zatkli. (Raccoon.city)
  • Na statok, kde bývala Popoluška (Libuše Šafránková), musel štáb dostavovať stodoly a obytné časti, dokonca celá vstupná brána bola vytvorená zo sadry. (Raccoon.city)
  • V nemeckej verzii podľa zmlúv nesmel zaznieť hlas Karla Gotta, pretože Karel vtedy spieval u konkurencie pieseň "Včielka Maja". (Raccoon.city)

Související novinky

Popelka se dočká krvavého zpracování

Popelka se dočká krvavého zpracování

23.05.2023

Ikonický příběh o Popelce se v průběhu let dočkal mnoha verzí, přičemž mezi ty nejznámější v Česku patří samozřejmě Tři oříšky pro Popelku, animovaná Popelka z roku 1950, a pak možná moderní Popelka… (více)

Zemřela Libuše Šafránková

Zemřela Libuše Šafránková

09.06.2021

Z Prahy přichází velmi smutná zpráva. Svět českého filmu dnes opustila filmová, televizní a divadelní herečka Libuše Šafránková. Před pouhými dvěma dny přitom oslavila své 68. narozeniny. O úmrtí… (více)

Zemřel režisér Václav Vorlíček

Zemřel režisér Václav Vorlíček

06.02.2019

Legendární český režisér Václav Vorlíček zemřel ve věku 88 let. Tvůrce řady známých českých klasik jako Tři oříšky pro Popelku, Arabela nebo Dívka na koštěti zemřel v pražské nemocnici, informaci… (více)

Reklama

Reklama