• elizabeth_ba
    *****

    Jistě jsou i lepší filmy, ale pro tenhle já mám slabost. Snad proto, že chápu, jak se člověk dokáže zamilovat do obrazu nebo představy o něm :-)), a oceňuji, jak dokáže poučit o tom, že podobný člověk může žít a být docela blízko a člověk si toho, dokud si z něj někdo (přátelé nejvěrnější) neztropí šašky, ani nevšimne. A snad i proto, že jsem taky taková "dívka v modrém", ač teda Lídě Baarové se (ničím) nevyrovnám...(20.10.2011)

  • Slarque
    ****

    Dodnes zábavná komedie Otakara Vávry podle námětu brakového spisovatele a přesvědčeného fašisty – to jsou ale paradoxy. Lída Baarová je ve stylizované postavě výborná, Oldřich Nový se podílel i na scénáři, takže to měl přesně na tělo. Ve výrazných rolích to jistí ještě Antonie Nedošinská, Nataša Gollová a další, takže pro mne mezi pamětnickými filmy hodně vysoko (90%).(1.5.2015)

  • Radyo
    ***

    Další z roztomile naivních veseloher z 30. a 40. let. Tahle patří k tomu lepšímu, co se z té doby dodnes pouští v televizi. Musím se přiznat, že i já jsem napoprvé podlehl té naivitě a myslel jsem si, že z obrazu sestouila skutečně ona namalovaná dívka.(31.7.2002)

  • Jeanne
    *****

    První film, který použil záběry barokního zámku ve Slavkově u Brna! Sice to je sotva jedna minuta úplně na začátku, ale hned na úvod to vytvoří výbornou stylovou atmosféru. Přemýšlím, zda-li by právě tenhle film nestál za nějaké do dodání barvy... neumím si představit Lídu Baarovou v modrém! Ta černobílá Dr. Karasovi i komtese Blance prostě sedne...! Je to poměrně nadčasová záležitost.(13.10.2003)

  • Šandík
    ***

    Prvorepublikové konzumní filmy nějak neoblibuji...(28.12.2006)

  • - Na prvním snímku filmu je zobrazen zámek ve Slavkově u Brna. (Lentilkatka)

  • - Hospodyně Otylka (Antonie Nedošinská) ke konci filmu, kdy se nabyvatel zámku přišel podívat se na obraz a oživlou dívku, říká Janu Karasovi (Oldřich Nový): „...šel nahoru", myšleno do knihovny. Dopustila se tím faux paux, protože svému zaměstnavateli tzv. onkala, co je v tomto vztahu nanejvýš nevhodné (oslovení leda pro služku či obecně podřízeného). Jedině správné bylo užít uctivějšího tvaru totiž „...šli nahoru". Nyní bychom to chápali jako rozdíl mezi tykáním a vykáním. (Brtniik)

  • - Lída Baarová se v tomto filmu poprvé a naposledy setkala před kamerou s Natašou Gollovou, bylo to jen v jediné scéně. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace