Reklama

Reklama

Listopad

  • angličtina Autumn
všechny plakáty
Krátkometrážní / Mysteriózní / Romantický / Experimentální
Československo, 1935, 18 min

Obsahy(1)

V tramvaji se setkává muž se ženou. Před šesti lety si byli blízcí. Muž však tehdy odešel a žena o něm víc už neslyšela. Vypráví ženě, že se oženil, že má úspěchy v práci a že působí i v politice. Až nyní se omlouvá, že se ženě neozval. Žena je také vdaná. Posléze se oba rozloučí. Muž vystupuje a přichází do podniku. Tam předává vizitku a po dlouhém čekání je pozván do kanceláře. Ředitel z jeho dokladů poznává, že muž je už rok bez práce a posílá ho za budoucím nadřízeným. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Příběh z Prahy protřený dialogy Edvarda Valenty a samotným scénářem O. Vávry. Z. Rogoz herec a režisér původem z Jugoslávie který pro většinu lidí není zas až ta známý z éry filmů 30 let, do roku 35' se ale nějakou měrou podílel na 15 filmech a který se dožil opravdu požehnaného věku. Ve filmu zazní i tehdy populární písnička ,"Dám ti klíček od srdíčka'' v podání Marie Tauberové. Přjemná podívaná a jeden z prvotních Vávrových počinů v kinematografii. Lepší 3,5/5. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Miniaturka, ze které už tehdy bylo znát, že Otakar Vávra bude jednou velký režisér. Je zapotřebí mít na paměri rok vzniku, dnes už i technickou zchátralost, ale nelze upřít několik výtečných režiijních i scénáristických nápadů vtěsnaných na extrémně malou plochu. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvních hraných filmů Otakara Vávry, pohybujícího se tehdy teprve mezi dvacátým a třicátým rokem života, je lyricky laděným intermezzem, vyprávějícím o náhodném setkání bývalých milenců. Prolínají se tu vzpomínky na někdejší citové vztahy dvou lidí s realitou prázdných společenských konvencí uprostřed tísnivé melancholie listopadového dne. Na filmu se podíleli významní příslušníci pražské avantgardní scény, kameraman Alexander Hackenschmied a režisér a hudební skladatel E. F. Burian, ale také významný spisovatel a prozaik Edvard Valenta. Listopad zcela nepochybně náleží k zázračným vrcholům české zakladatelské experimentální a kameramanské školy třicátých let a je mmj. jedním, ne-li posledním, z fatálně nedoceněných děl rozmanité filmové tvorby nestora české kinematografie Otakara Vávry. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Příběh knoflíku srovnává město a venkov, sny a realitu. Hezké symboly - knoflík, drak, loď. Pěkné záběry kamery. Napětí vydrží i v závěru. O. Vávra spolupracoval s E. Valentou i na scénáři. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi to spíš jako školní cvičení, kde si tvůrce zkouší úhly kamery, světlo, hudbu, střih, dokonce i animaci. Ta mi zde přišla mimořádně hloupá, protože vypadá jak z pohádky Míček Flíček. Jinak samozřejmě chápu - chlápek je budižkničemu a lhář k tomu, ale ona ho má stejně ráda (knoflík), jenže on si své štěstí nechal ujet. Jenže mi přijde, že se k tomu propracováváme poněkud klopýtavě, přičemž o postavách bych chtěl vědět víc. Některé symboly snad byly klišé i v tehdejší době (potápějící se loďka). Navíc je to vlastně depka a té holky mi bylo líto, jen jsem se divil, že se nakonec nerozbrečela. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Další důkaz (po Světlo proniká tmou), jak pozoruhodným mohl být Vávra filmařem, kdyby nezačal přitakávat konvenci a upřednostnil svá avantgardní východiska. Scenáristicky jde o klasickou zápletku, malinko fušersky přímočarou, ale právě v napjetí mezi banalitou dialogů a řečí hereckého gesta se skrývá pravá síla tohohle filmu. Když připočtu spojení dvou velkých talentů v práci s filmovou řečí, tedy Vávry a Hackenschmieda, jde o výjmečnej experimentální kraťas, využívající naplno možností těkavé kamery, práce s kompozicí (typicky nezvyklé Hackenschmiedovy úhly) a práce s detailem. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

V čem je to mysteriózní moc nechápu, přišlo mi to hlavně poetické + ty žánry, co už tu jsou. Nicméně zajímavé to bylo, ale ne tolik, abych z toho měl nějaký silnější prožitek. Ten jsem měl u jednotlivých scén, ale jako celek to ve mě moc bohužel nezanechalo. Lepší 3* ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Keď padajú listy a kvapky, vlasy a nádeje, spomienky bývajú vždy plačlivé... nech už sa ľudia pred druhými tvária akokoľvek. ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Náhodné setkání dávných lásek protkané vzpomínkami na šest let starou podzimní romanci a pábitelským zkreslováním nelichotivé současnosti. Krátkometrážní symbolická romantika pod režijním dohledem začínajícího Otakara Vávry s dialogy básníka, prozaika a publicisty Edvarda Valenty. ()

honzic 

všechny recenze uživatele

Film krátký a se zvláštní atmosférou, stojí za zamyšlení, už tehdá Vávra natočil poměrně slušný krátký film. Hodnocení: 65 % ()

Reklama

Reklama