• Jacinda
    *

    Komunistická sračka!(30.8.2010)

  • mchnk
    ***

    " Zase nás zachránili rudoarmějci...od dneška jsem rudej a nikdy mě nikdo už nepřemaluje, vezmete mě do partaje?" "Jakej bys ty byl komunista, ty maloměšťáku, ty jsi zvyklej na syslí život..." Směje se Ladislav Chudík.. Jestli bych měl do svého seznamu nikdy nezodpovězených otázek přidat další položku, byl by to nepochybně názor samotného Vávry na tento film. Při sledování se mi neustále vybavovalo srovnání s dnešními "zaprodáváním se" herců v záměrně stupidním tajtrlíkování či reklamní propagaci čehokoli. Dnes je to touha po udržení si vysokého životního standardu, tenkrát možná herecky i životně existenční záležitost. I když nepochybuji, že pro některé současné celerblitky je život v luxusu také otázka přežití, možná i daleko důležitější. Zde máme bolševickou propagandu v nadprůměrné režii a stejně laděným herectvím. Jde jen o to, co tam ta částečná herecká elita předvádí a co jim leze z úst. Dívat se na Smolíka, jak pěje ódy na komunistický manifest a s klidností profesora profesora Málka (Princip) vybízí k socialistickému soužití na způsob Sovětského svazu, je pro československého fajnšmekra jednadvacátého století, majícího přehled v dějinných událostech Československa, rozhodně utrpení, ale kvality filmu z hlediska řemeslného kumštu rád připočtu k dobru. A že by podobně naivně nadšení i charakterově pokřivení (Karel Höger to tentokráte odnesl) ve své době neexistovali? Jsou mezi námi i teď.(30.7.2016)

  • Marthos
    *

    Režisér Otakar Vávra se po kategorické odmítavé kritice mistrovského Čapkova Krakatitu ocitl na křižovatce svého života. O tom, že se nakonec vydal špatným směrem svědčí daleko přesvědčivěji, než pozdější husitská trilogie, dva přepisy stěžejních děl levicové literatury. Po Drdově Němé barikádě, která si i přes sílící implementantaci ideologických prvků zachovala určitou úroveň a umělecký přesah, Řezáčův Nástup je otrocký pamflet na poválečné celospolečenské uspořádání státu, který neměl mnoho šancí se přeorientovat zpět na benešovský humanismus první republiky. Nástup je jedna velká ideologická ohavnost, využívající k ohlupování mas ty nejjednodušší zbraně. Nálada v gottwaldovské republice této fázi vývoje bohužel vycházela více než vstříc. Kolesa dějin nezastavíš. // Průcha, hledíc na továrnu: Pěkná. Jestli je uvnitř taková jako navrch, povídám pěkná. Doufám, že jí znárodníme. Hegerlíková: Náš táta by znárodňoval od rána do večera. Průcha: No a? Je ti to snad líto? Hegerlíková: Ne! Vždyť jsem celá ty! Já bych to znárodnila jedním vrzem, aby se to zas nějak nezvrtlo. Průcha: Jen nebuď tak horká. Tentokrát to nebude jako v osmnáctém. Soudruzi jsou ve vládě a na Klému je spolehnutí. A když dnes říká A, řekne zítra B a odříká jim tu abecedu až do Z. Záleží konkrétně na nás, jak rychle to půjde. Hegerlíková: Už tu máte stranu? Chudík: Kde ji mám vzít? Hegerlíková: Jaktože ne?! Už jste tady přece dost dlouho! Strana měla být vaší první starostí. Co si tu bez ní vůbec chcete počít? (18.2.2013)

  • Wacoslav1
    ***

    Osidlování Českého pohraničí v režii mistra Vávry. Hodně rudo, ale to k tomu patří, jinak pěkné prostředí i dobří herci. Jenom ke konci už se to s oslavováním Rusů a KSČ trochu přehání. Jinak standartní řemeslo.55%(5.2.2016)

  • troufalka
    **

    Au au ...(28.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace