• mchnk
    *****

    Těžká, nicméně skvostná záležitost dávající prostor všem zúčastněným. Před kamerou i za ní. Návrat do míst, kde knihovník zanechal kus sebe, a to ve všech možných pozicích. Cítí nutnost se vrátit k něčemu konkrétnímu, nicméně vše je jiné, abstraktní a smyšlené, nelze nic uchytit a klid se do duše stále nedostavuje. Samotný Karel Höger je na čtyři hvězdičky. Jakoby táhl všechny ostatní, kteří se něj nabalují a podřizují se jeho nastalé poloze, kterých je ve filmu několik. Nabalují se ovšem výsostně. Jiří Srnka zde vyluzuje vynikající temné tóny, jakoby přímo z rozpolcené knihovníkovi mysli a Otakar Vávra zde jednoznačně dokazuje, že se dokáže chopit jakéhokoli tématu. Takováto nejistota reality a prolínání děje se jen tak nevidí. Září zde i kameraman Andrej Barla, jenž svým snímáním nasazuje laťku hodně vysoko, hlavně sám sobě. Celkově opravdu nelehký, ale vysoce kvalitní snímek.(19.1.2014)

  • snaked
    ****

    Výborný Högerův výkon, jedna z jeho největších rolí, patetický je jen tam, kde být podle předlohy má.(15.6.2009)

  • troufalka
    ****

    "Vyvěsit či nevyvěsit?" Dilema lidského rozhodování, marnost lidského počínání očima tří básnků.(29.12.2014)

  • WANDRWALL
    ***

    Filmem jsem se nechal ve vhodný čas unášet, přišel mi dle mého rozpoložení vhod, že jsem ho shlédnul a O. Vávra kočíroval filmové vypravování velmi dobře. Nyní je dáván k stým narozenínám O. Vávry na TV Barandov. (25.2.2010)(25.2.2011)

  • LiVentura
    ****

    Působivý příběh muže, který se vrací vzpomínat na dávno zašlé časy a lásku, jedinou pravou lásku svého srdce. Konec, setkání pohledů, je velmi silný moment čs.filmu.(28.6.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace