poster

Růžoví plameňáci (festivalový název)

  • USA

    Pink Flamingos

  • český

    Pink Flamingos

    (festivalový název)

Komedie / Krimi / Horor

USA, 1972, 92 min

Režie:

John Waters

Scénář:

John Waters

Kamera:

John Waters

Producenti:

John Waters

Střih:

John Waters

Scénografie:

Vincent Peranio
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Je možné, aby bol tak lacne vyzerajúci, toporne zahraný a hlavne dekadentne úchylný a oplzlý film zábavný, či dokonca neodolateľne ROZTOMILÝ? Je - veď práve preto, a tiež pre svoju otvorenosť, úprimnosť a nenapodobiteľnosť, sa stal kultovým.(2.1.2011)

  • HareS
    *****

    Podvratnosť tohto campy filmu tkvie v tom, že sám seba štylizuje do polohy, ktorá oslavuje a velebí nevkus, hnus i oplzlosť, pričom zo spomenutých charakteristík vytvára estetický základ. Priznanou umelosťou a hyperbolizáciou všetkého zobrazeného tvorí jeden zo základných pilierov filmového campu ako estetického fenoménu. Úvodný záber filmu je venovaný kardinálnemu symbolu gýča, plastovej soške ružového plameniaka, ktorá je anachronicky dosadená do exteriéru v okolí karavanu na okraji mesta, ironizujúc tým exteriér stredostavovských domčekov, ktorý si jeho obyvatelia “ozdobujú“ totožnými dekoráciami. Diváci znalí štylistických čŕt campu plameniaka odčítavajú ako znak, ktorým sa Waters vymedzuje voči gýču, ktorého atribúty sú vo filme obracané voči nemu samotnému a ironizované. V závere film sám seba tituluje nasledovne: „Cibrenie v zlom vkuse.“ 90%(8.6.2013)

  • Jansen
    ****

    Výcvik k nevkusu. Nejoplzlejší film všech dob. Estetika hnusu. Mýtus vytvořený kolem Watersových Plameňáků stojí opravdu za to. Verze s navazujícím režisérským komentářem navíc dodá některé „neocenitelné“ Watersovy postřehy k jednotlivým scénám. S potěšením lze sledovat, že pan režisér si o nic nezadá s oplzlostí svých filmových (ne)fiktivních postav. Korunu tomu potom nasadí závěrečné reakce diváků („Rozhodně lepší než ty Šepoty a výkřiky!“) Samotný obsah filmu ať si každý radši přebere sám.(10.1.2010)

  • Boogeyman
    *

    Přestože mluvící řitní otvor, který je zde často zmiňován jakožto „vrchol“ filmu, je velká výzva, já se až k němu nedostal. Čěkal jsem nějaký šíleně absurdní, nechutný a odporný film, který je tak extrémně explicitní a z řady vybočující, že se stal takovým kultem. Jenže dočkal jsem se pouze nudy, která nezaujme ničím. I ty pověstné nechutnosti (které jsem stihl vidět a kvůli kterým jsem ten film chtěl vidět) jsou nudné, je jich málo a navíc nejsou ani moc nechutné. A jsou propojeny dlouhými nikam nevedoucími dialogy. O hereckých výkonech a profesionalitě zpracování nemluvě, kromě ústředního hermafrodita jsou všichni ostatní naprosto tragičtí, ochotníci hadr. Růžoví plameňáci jsou naprosto zbytečný film, který nenabízí absolutně nic, zač by stál vidět. Jednu hvězdičku dávám za dobrý písničkový doprovod.(20.6.2008)

  • Morien
    *

    (1001) To byla tedy nuda. A hlavně laciná nuda. Kdo přišel na to, že k zábavě stačí vzít chlapa, říct o něm, že je žena, nechat ho sem tam něco sežrat nebo vykouřit? No a pár dalších věcí teda, abych nežrala. Stejně je to ale dobrý leda tak na infarkty pro nepřipravené, ale na legraci pro zvrácené ne. Nicméně jak jsem tak poslouchala ten soundtrack, tak mi to připadalo jako nějakej špatnej Tarantino, respektive je jasný, na co se Kentán v tý videopůjčovně koukal, když byl mladej a nezkaženej.(12.12.2009)

  • Divine

  • - Pri scéne, v ktorej sú dve živé sliepky použité ako sexuálne nástroje, najmenej jedna z nich zahynula, keď bola stlačená medzi dve nahé telá. (whack)

  • - Postavu Divine ztvárnil ve skutečnosti muž – transvestita. (Mefistofelle)

  • - Jak asi většina ví, ono lejno, které hlavní postava na konci pojídá, je skutečný psí výkal, žádná náhražka... (matestlust)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace