poster

Pojistka smrti

  • USA

    Double Indemnity

  • slovenský

    Poistka smrti

Krimi / Drama / Film-Noir / Thriller

USA, 1944, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Webb
    *****

    Vysoce kvalitní film se zajímavým námětem, scénářem, a jednou propracovaně vychytralou vraždou. [9/10] (Paramount) (Čb. /// Produkce: Joseph Sistrom /// Scénář: Billy Wilder, Raymond Chandler podle románu Pojistka smrti Jamese M. Caina /// Kamera: John F. Seitz /// Hudba: Miklós Rózsa /// Nominace na Oscara: Joseph Sistrom (nejlepší film), Billy Wilder (režie), Raymond Chandler, Billy Wilder (scénář), Barbara Stanwyck (herečka), John F. Seitz (kamera), Miklós Rózsa (hudba), Loren L. Ryder (zvuk)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](26.7.2009)

  • T2

    Rozpočet $927,262(27.6.2010)

  • Shadwell
    *****

    Kamera sleduje záda kráčející postavy, postava vchází na balkón a uhýbá, kamera jede dál k zábradlí, ale nepokračuje dolů, jen se naklání, žádný průlet kancelářemi nás nečeká, jsme přece jen ve 40. letech. Klasika žánru se všemi potřebnými součástkami a proprietami - předně pak naturalismem, ale ne ve smyslu drastičnosti, ale v prvotním významu determinismu, prostředí a pudů na úkor racionality (což v noirech, kde se uhlazený postavy zdánlivě instinkty neřídí, vyniká). Stísněný prostory a snímání hrdinů přes horizontální žaluzie je signum mříží žaláře, kde bachaře dělá osud. Pojišťovák Fred MacMurray valí hlášky a při prvním setkání s Phyllis neklesnou jeho odpovědi pod deset slov. Termín trapné ticho jde evidentně mimo něj.(22.1.2008)

  • LiVentura
    ****

    Skvěle zahrané.(5.3.2015)

  • Gilmour93
    *****

    „I couldn't hear my own footsteps. It was the walk of a dead man.“ Když se muži přestěhuje krev z mozku do dolní poloviny těla a jako pojišťovací agent hodlá pokrýt nejen škodu na blatníku, ale i manželku pana majitele, ztrácí schopnost racionálního myšlení. A když pak spolu zosnují vraždu, nemůže to pro ně v takových typech filmů skončit dobře.. Wilder válí prostřednictvím brilantně napsaných kulometných dialogů a na detaily dbajícího stylu vyprávění s důrazem na dějové zvraty a měnící se vztahy postav, v čemž si báječně pomáhá voiceoverem hryzajícího svědomí Waltera Neffa. Závěr s o dvě míle dál posunutým výtahem je pak přesně dle intencí těch nejlepších kousků žánru noir, tzn., že poslední záběr a poslední slova jsou vždy absolutním vrcholem a vše shrnující tečkou. Holt, ne nadarmo se říká, že každá úkladná vražda je dokonalá, dokud se v ní neobjeví chyba..(26.5.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace