Reklama

Reklama

Anjo Nasceu, O

všechny plakáty

Obsahy(1)

Příběh nesmyslné brutality a bezcílné pouti dvou kriminálníků po brazilském venkově, kde přepadávají a nemilosrdně popravují své nevinné oběti, byl režisérem Julio Bressanem přeměněn pro kriminální žánr netypickým formálním postupem blížícím se experimentální dramatické tvorbě na nejednoznačně vyznívající dílo, v němž se krvežíznivé výbuchy násilí mísí s náboženskou extází a vidiny s realitou. Černý humor a napětí prostupující příběh podivné kriminální dvojice přátel tak vytváří kontrast se zvoleným filmovým postupem, stavícím na dlouhých statických záběrech a nejasné motivaci postav. Nezávislý film spadající pod tehdejší brazilské filmové hnutí cinema marginal. (Dionysos)

(více)

Recenze (5)

Flego 

všechny recenze uživatele

Strašidelne dlhočizné zábery ( na kamene, cestu...), ktoré nemajú žiadny účel a posobia doslova kontraproduktívne ma neuveriteľne iritovali... Príbeh dvoch násilníkov putujúcich po brazilskom vidieku má v sebe silný potenciál, obávam sa, že to mladý režisér čiastočne nezvládol. Druhý komentár. ()

ARI50 

všechny recenze uživatele

Nevím co jsi o tom myslet nebo jak to chápat ale jedno vím jistě, ještě mě nikdy nebylo blbě z hudby a tolik nepříjemně jako tady. ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Další ze základních filmů brazilského cinema marginal přelomu 60. a 70. let, přetékající ironií, černým humorem, syrovostí a nekompromisností ve formě i obsahu, to vše na pozadí brutálního příběhu o dvou bezcitných kriminálnících, prchajících napříč Brazílií. I zde, stejně jako v neméně fundamentálním filmu tohoto rebelantského "hnutí" - Sganzerlově " O Bandido da Luz Vermelha" - se můžeme jen radovat ze spojení pokleslého kriminálního žánru s vážně (což nevylučuje ironii a neohleduplnost k dobrým mravům a konvenčním očekáváním, ba naopak!) míněnou výpovědí o době a společnosti. Vždyť totální nihilismus bezcitných postav (nenechme se zmást vidinami anděla - značí jen to, že nebe je již zde na zemi, bohužel) jen zdvojuje nihilismus reálného světa. Snad nejzajímavější je ale opět formální stránka, která s lehkostí a originalitou, vlastní mladému tvůrci, dokonale přiléhá k označovanému: nevypočitatelná nekompromisnost impulzivních postav tak koresponduje s překvapivostí formy, tu bořící zeď mezi reálným světem a gangstery, tu si libující v estetické samoúčelnosti filmové kamery (jež opět přesně koresponduje s označovaným - bezúčelnost čirého požitku z porušování zákona vedle radosti z bezúčelně dlouhých záběrů). ()

Reklama

Reklama