Režie:
Adam Koloman RybanskýKamera:
Matěj PiňosHudba:
Adam BláhaHrají:
Michal Isteník, Miroslav Krobot, Anna Polívková, Vladimír Škultéty, Jiří Vymětal, Martin Šesták, Václav Hrzina, Marek Pospíchal, Josef Šturma, Milan Kroka (více)Obsahy(1)
Obyvatelé vesnice se chystají na Velikonoce, chlapi před hospodou komentují zelené pivo a nebezpečí chemtrails, když oslavu na návsi naruší náraz dodávky do kašny. Řidiči se podařilo zmizet, lidem je ale jasné, že šlo o teroristický čin. Bezpečí celé vesnice teď závisí na hasičích, na jejich odhodlanosti a akci. Miroslav Krobot hraje náčelníka hasičů, pro něhož celá situace znamená nebývalou vzpruhu. Michal Isteník představuje jeho zástupce, jenž poprvé poznává, co to je mít přehnaný strach o rodinu. Má dobré srdce, jen moc věří tomu, co mu kdo řekne a co zjistí na internetu. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (218)
Nejen na debutanta vážně moc pěkné! Tady by se mi líbilo zařazení do komediálního dramatu. Podle ukázek se mohlo zdát, že půjde o absurdní jízdu, možná ve stylu Havelkových filmových počinů. Výsledek je určitě jiný, ale kdybych měl ještě zůstat u Havelky.... Tak bych řekl, že od nepřekonatelných Vlastníků jde o nejlepší český kino film, co jsem viděl. Pomalé tempo autenticky a zároveň vtipně zachycující atmosféru ospalé díry, ani ten cit pro pověstné Formanovské trapno (inspirace pana režiséra) tady nechybí. A pokud jste si přečetli v recenzích, že konečně vznikla komedie, která se šiřitelům dezinformací nevysmívá, ale naopak k nim přistupuje s citem a pochopením...a berete to jen jako nějákou těžko uchopitelnou recenzentskou frázi (jak přišlo před návštěvou kina mně:D) tak si vážně na ten příběh Standy a Broňy z Velikonoc zajděte, jinak vám nemůžu dát rozhřešení. Mezi skvělým Instenikem, opět skvěle mimoňským Krobotem (hergot, tomu to sedlo!!) panovala tak vynikajcí chemie a jejich postavy byly tak dobře plastické, že mi bylo jejich v jádru dobrosrdečných hasičů i líto a jejich největší rozkol po dobu filmu byl pro mě možná nejsilnější moment, i když jsem na druhou stranu viděl , co způsobili a celý příběh je konfrontován s náboženstvím, Kristovým umučením a dějovou linkou faráře, což je další zajímavý prvek. Ono by se to nemuselo zdát, ale ten scénař je fakt skvěle a komplexně promýšlený. Vzhledem k vietnamské večeřce se svitícím nápisem ,,Open´´, (:D), k pomyslné dokonalosti už nic nechybí. Film navíc skvěle otevírá a uzavírá znělka rozhlasu. Tak všichni povinně kouknout. K dispozici bude pivo, limo, klobásy i cukrovinky pro nejmenší. Já osobně si fakt myslím, že jde o skvost. A jenom mě mrzí, v jaké jsem menšině. ()
12 %. Co kdybych ja natocil film o ceske mladounke sestnactilete holce, kterou znasilnil muz cerne pleti? Asi bych byl za nacistu a fasistu. Co je potom svazak Koloman, kdyz utoci na sve vlastni lidi? A co je kurva spatneho na tom, ze chlapi piji pivo? PS: Pred mozna ani desetiletim lide ve Svedsku nezamykali domy a auta. Dnes jim "modrooci blondaci" znasilnuji holky a strili v ulicich jine lidi. PPS: Radsi uz nepokracuji, protoze dnesni svoboda slova je jen pro nektere Kolomany. ()
Je to sice ta obvyklá pražácká projekce venkovanů s Krobotem (TM), ale upřímně, kdo se na nás za to může zlobit po tomhle a tomhle. Naopak je podle mě třeba vyzdvihnout s jakou empatií film s postavami pracuje a jak je obhajuje jako prosté oběti krize maskulinity. Hasiči již dva roky nemají co hasit, nad nimi si létají letadla, kterých sami nejspíš nikdy nevyužijí a sem tam přijde z města nějaká nová povinnost, jako že třeba již nesmí kouřit v hospodě, ačkoli tam sedí dokola jen ti samý čtyři lidé. Není divu, že z flustrace si vyrobí nový životní účel, v němž mohou být za hrdiny a bojovníky. Rybanský perfektně pracuje se třemi atributy: 1) statickou scénou zaplněnou povědomými artefakty a s perfektně rozloženými postavami (pro bonusový humor se fakt nebojte pátrat očima po záběru); 2) zvukovým druhým plánem ("Můžeme si tady zahajlovat?" "Duranga!" , nelidský řev v pozadí, když protagonista prochází nervózně nemocnicí); 3) .....ty vole ten třetí jsem teď zapomněl. ()
No ty vole! Slovníkem tohoto filmu jsem čekal sračku o hovně. Ale po finišu musím říct, že se mi dostalo kurva skvělého nářezu! :o) Teď svůj slovník zpátky zmírním a dodám, že mě Kdyby radši hořelo chytlo už úvodními scénami. Absurdní humor rozložený do statických záběrů používá více režisérů s Royem Anderssonem v čele, ale tady mi podobný styl sedl snad poprvé po celou dobu – jednak k tomu přemýšlení, dlouhému tichu a realisticky strohým dialogům hasičů stojících nečinně vedle sebe se tu delší statické záběry (včetně poetických záběrů na pohyby oblohy) náramně hodí a krásně dotvářejí absurdní náladu.. a pak v momentech většího rozehrání děje se Rybanský nebojí použít klasických svižných střihů tak, že výhradně statická kamera nebije do očí. Povedlo se i zasazení do rozmezí velikonočních prázdnin, rámcování příběhu nejen hlášením mětského rozhlasu, ale rovněž opakovaným motivem oboustranné přátelské záchrany. Problém vlivu hrozeb prezentovaných médiemi a šíření dezinformací na chování a strach občanů je aktuální, nenávist rodící se z předsudků a okolitých podnětů asi věčná, střet s otázkou víry a místním farářem děj obohatil děj o další zajímavý pohled na téma... a vše graduje poctivě ab absurdum! S hořkým vtipem, kdy jsem se co chvíli výborně smál, ale zároveň u obou ústředních postav pociťoval kousek tragického dramatu a v závěru sílu nenásilného dojetí. Dostalo mě vyústění včetně posledního zvratu a můžu opět říct jen, že nářez! :o) Opětovně jsem si užíval zádumčivé minimalistické herectví Miroslava Krobota, přesně padnoucí do absurdního děje, a ani ostatní dobře zvolení herci film nezkazili. [90%] ()
„ZRUŠIT POMLÁZKU? VŽDYŤ TO JE ÚTOK NA NAŠE TRADICE!…“ Tak (ona pověstná) „Díra u Hanušovic“ dostala bratříčka. Hmmm… Jakej smysl má sledovat tyhle idioty? Nebo snad má vesnický buranství sloužit pro pobavení lidí z města? A úplně nejsmutnější je, že to může bejt v mnoha ohledech přesný… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Volím si tebe Tomio! 2.) Myslím, že by se lidi neměli bát zbytečně. /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (14)
Photo © Bontonfilm
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se ve Chvalnově ve Zlínském kraji. Hřbitov se nachází v nedalekém Roštíně. (skudiblik)
- Inspirací k námětu byl teroristický útok spáchaný Jaromírem Baldou v roce 2017, kdy na železniční koleje pokácel strom. (Azurose)
- Natáčení začalo v říjnu roku 2020, hlavní část natáčení probíhala ale až v únoru a březnu roku 2021. Několikadenní mrazy donutily filmaře dokonce natáčení pozastavit. (Azurose)
Reklama