Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (294)
Dal bych tomu nejradši 4*, protože navzdory původnímu očekávání mi nakonec celá ta parta okolo Humberta přirostla k srdci, ale kazí mi to především dvě věci: Za prvý extrémně nevyvážený herecký výkony, což není u takhle výpravnýho a koprodukčního seriálu o desítkách herců nic zas tak moc překvapujícího, ale i tak je to škoda (na jedný straně vysokou laťku nasazující známější herci včetně obrovskýho překvapení v Mangovi/malym Vaškovi, na straně druhý ale např. dospělá Helena/Kathy Kriegel nebo Malinova Anička/Martina Hudečková, který jsou nejenže extrémně nesympatický a ošklivý ženský, ale i mimořádně špatný herečky). Obecně mi přijde, že casting poloviny ženskejch postav nebyl úplně šťastnej; výjimkou mezi touhle jejich špatně hrající a ošklivou polovinou je třeba Lída Karasová (Jana Janatová-Havlátová), která je sice roztomilá a celkem pěkná, hraje ale o to hůř - trochu mi občas připomínala výstupy ze školních besídek. A za druhý mi vadilo, jak se seriál loučil/neloučil s některejma naprosto zásadníma postavama, se kterejma člověk strávil několik dílů, sledoval jejich osudy, trable a cirkusovej život, a který prostě najednou přestaly existovat a divák se o nich už prakticky nic víc nedozví. Jinak je to ale chvályhodnej projekt obrovskýho rozsahu a se skvělym obsazením (aspoň z tý půlky, což ale u tohodle seriálu i tak znamená několik desítek skvělejch herců). ()
Seriálové zpracování knihy E.Basse je co do hereckého obsazení bezvadné pouze s vyjímkou Helenky.Tak toporný a mdlý výkon u jedné z hlavních postav je bohužel na škodu celému seriálu.Na druhou stranu zobrazení ságy cirkusáckého rodu Humbertů a hlavně skvělý hlas Radovana Lukavského jako vyprávěče,to prostě nemá chybu. ()
Stále více si uvědomuji, jaké nádherné filmy a seriály se za "totáče" točily. Dnes je to pouze o penězích, sexu a vypráskaných lidičkách - ale to přeci není to jediné v životě. Nebo ano? Potom je mi to líto. Krásný seriál ukazující tvrdou řeholi ve světě pod šapitó, kde nic není zadarmo. Výborní herci i cirkusoví umělci. Zážitek za lepší 4. ()
Ano, určité věci tahaly za vlasy, ať už bezchybný a v jakékoliv další dobrodružství permanentně natěšený malý Vašek (Jen si vzpomeňte, jak při své první návštěvě Hamburku vyslintal dobrý litr), nebo nesnesitelně afektovaný a ublíženecký Paolo Josefa Laufera ("Na Paola jen bič....to si piš a tobě přes ksicht) a koneckonců i dospělé Helence občas zasněně ujela mimika kamsi ke zlatým časům grotesky. Jenže jak zazněly tóny Svobodovy bez dizkuze geniální hudby, člověk se na konci posledního dílu s touhle ságou loučil velmi nerad, až smuten tak, že by mu mysl nerozveselil ani poplašeným Lipicánem k smrti ukopaný klaun, jenž měl tentokrát nechat frkačku ve své náprsence. V tomhle cirkusu se toho totiž událo strašně moc....a to jak toho milého(Hrabě Orsini v debatě s panem "Bremburdou". Tetička Hammerschiedová v poloorgasmické konfrontaci s mesieur Dumbierem.......) jakož i naopak nehorázně smutného a působivého (Osamocený ochrnutý Berwitz s svými koňmi. Karasovo dojetí z plakátu vnučky Ludmily Humberto.) Pokud jde o herce, tak by bylo snad hrdelním zločinem nevyzdvihnout Josefa Kemra a jeho úchylně dokonalé herectví v roli Maliny. Další mistrovskou práci odvedla Jiřina Bohdalová, Josef Somr, Josef Větrovec, Petr Haničinec, Libuše Šafránková. A zatímco se mi příliš nepozdávali Radoslav Brzobohatý, a Jaromír Hanzlík dozrál až v závěru, stejně jako jeho role, musím pochválit i německý ansámbl. Werner Possardt, Wolfgang Bathke a Katja Rupé neměli v kombinaci s hlasy jim propůjčenými vůbec chybu. Zkrátka bych řekl, že takovou poctu téhle branži potulné nevysekl nikdo a už se to asi ani nepovede. 90% ()
Nadprůměrný československý seriál. Výpravná sága sledující osudy malého prostáčka Vaška za mocí během několika dekád života. Z chudého skoro sirotka se stává vlivným mužem v cirkusové branži a je to cesta velmi trnitá. Chvílemi moc zdlouhavé. ------- Update 6/2010: a taky chybí hodně dovysvětlujícího materiálu a popisnější text vypravěče Radovana Lukavského. ()
Galerie (392)
Zajímavosti (60)
- Při rozhovoru pana Wollschlägra s Vaškem, při kterém Vašek prokazuje znalosti Wollschlägerovy práce, jsou dvě vyznamenání na Berwitzově saku vedle sebe. V následujícím záběru, u večeře, jsou nad sebou. (pjotri)
- Před scénou s medvědem dostal Radoslav Brzobohatý (Bernhard Berwitz) varování od jeho chovatele, že medvěd Ladyna snědl několik bochníků čerstvého chleba a je nevrlý, protože má zaražené větry. Ale protože v čísle je, že medvěd metá kozelce, svých problémů se začal zbavovat. Brzobohatý řekl, že celé číslo strávil v jakémsi plynovém omámení. (sator)
- Když Emilka (Kateřina Macháčková) čte z novin chválu na svou dceru, vyřkne i slovní spojení „Aeolská harfa“ - což je mj. název jedné ze skladeb Fryderyka Chopina. V díle však zazní jiná skladba od F. Chopina - Revoluční. A to tehdy, když se jde Václav Karas (Jaromír Hanzlík) podívat na svou vnučku do taneční školy poté, co vyhodí Paola Romea (Josef Laufer) ze své kanceláře a ze schodů ve Varieté Humberto. (VMa)
Reklama