Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oficiální dokument z 6. říšského sjezdu NSDAP v Norimberku 4.-10. září 1934. Po II. světové válce v mnoha zemích trezorový film. (oficiální text distributora)

Recenze (215)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Neviem čo si o tom mám myslieť. Film je monumentálny a niektoré zábery umocňujú atmosféru a ošiaľ, ktorý v tom období panoval v Norimberku. V tomto smere je film bezchybný. Vadil mi obsah. Akosi som nevedel brať vážne všetky tie Hitlerové reči o Nemecku. A nie len Hitlerove. Nech je film po dokumentárnej stránke akokoľvek vyspelí, jeho posolstvo je nulové. Pritom, ale dokáže aj dnes budiť úžas a dokazuje že Riefenstahlova aj napriek svojmu presvedčeniu, nebola tvorcom, ktorý by nestál za povšimnutie. Či už vtedy, alebo dnes. Ale čo sa týka tohto typu dokumentov, nie je to úplne moja šálka kávy. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Triumf vůle asi nelze hvězdičkami ohodnotit. Film je propagandou toho nejhrubšího zrna, nacistické masy jsou hrůzné a nekonečné, po formální stránce je ale film triumfem. Strukturalisticky řečeno, forma je absolutně podřízena obsahu, sdělovaná dogmata jsou opracovávána a ve strhujícím filmovém tvaru tlumočena divákům. Riefenstahlová celý (jinak dlouhý) dokument výrazně rytmizuje... střídáním obrovských masových celků a detailů vůdcova obličeje vytváří nejen rytmus, ale i jakousi syntetickou montáž. Absolutní vyjímečnost a jednotlivost vůdce se prolíná s nekonečnou kvantitou jeho následovníků. Jejich dokonale organizované šiky pak samy od sebe vytvářejí propracovanou mizanscénu, kterou Riefenstahlová zaznamanává jako jednolitý a stále se měnící ornament. Triumf vůle, to je děsivý obsah podaný precizní formou. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Megalomanstvo NSDAP nemalo vo svojej dobe obdoby ( a to svet ešte netušil, aké megalomanské plány táto strana mala do budúcnosti ). Ohromné masy vojakov, robotníkov na ohromných štadiónoch a uliciach. To všetko zachytila Leni Riefenstahl s razanciou profíka a vo všetkej paráde. Škoda, že tématické pozadie dokumentu je veľké manipulovanie s davmi, ktoré vyústilo až ku gumovaniu mozgov a nakoniec k najhoršej vojenskej mašinérii v histórii ľudstva. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem si v poslední době oblíbil film Pád Třetí říše a začal přispívat do jeho parodického univerza na YouTube, těšil jsem se na porci Hitlerových velkohubých projevů a řvaní. Bohužel, Triumf vůle působí jako dokument ze sjezdu NSDAP poměrně nudně a monotónně, seč se Riefenstahl snažila dodat nazi-boybandu šťávu používáním nestatické kamery a jiných na tehdejší dobu neotřelých technik a záběrů. Jinak význam tohoto dokumentu pro posílení pozice nacistů je nesporný, už jen z toho důvodu, že Hitler měl neuvěřitelné štěstí na dobu, ve které uskutečnil přeměnu Německa v agresivní totalitní stát. Pomocí filmu a rozhlasu mohl snadno manipulovat masami a nebyl již odkázán na šíření tiskovin, takže se jeho myšlenky mohly dostat i k nejnižším vrstvám obyvatelstva. Jinak pokud jde o příčiny vzestupu nacizmu, často omílaná reakce na hospodářskou krizi a porážku Německa v I. světové válce představuje jen bezprostřední příčinu. Obecnější příčinou byl přechod k modernímu pojetí světa vůbec a vyexponování vize lineárního směřování dějin. To má svůj původ již v 19. století, v době nacizmu však mechanizace, odlidštěnost a víra ve správné směřování lidského rodu (dominance germánské rasy) dosáhly svého vrcholu. (673., 11. IX. 2011) ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Dá se vůbec dokument oslavující Třetí říši, německý nacionalismus a hlavně osobu Adolfa Hitlera hodnotit jako normální film? Jen těžko, i když u některých částí Triumfu vůle bych mohl vyzdvihovat působivou skladbu záběrů a hudby, a jinde zase odsoudit únavné a dlouhé scény pochodů a přehlídek, nic z toho nemůže zastřít fakt že to hlavní co na diváka během sledování působí nejsou jen jednotlivé obrazy, ale hlavně znalost jejich zasazení do historického kontextu. Pohled na statisíce lidí fanaticky poslouchajících Hitlerův projev není sám o sobě ničím proti tomu, když si za každým z těch lidí v šiku představím sto mrtvých, zničených válkou kterou tento fanatismus vyvolal. Zrůdné, ale právě díky kontrastu s nacistickou válečnou realitou jedno z nejzásadnějších děl kinematografie dokládající jak daleko může vést slepý nacionalismus a přehnané prodchnutí se k jediné myšlence, jakkoliv dobrá se na první pohled může jevit. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (23)

  • Dokumentárny film Triumph des Willens je zostavený z nasledujúcich sekvencií: Staré mesto Norimberg / Kolóna áut od letiska k hotelu Deutscher Hof / Príchod do hotela / Hitlerova telesná stráž (Leibstandarte SS Adolf Hitler) / Nočné zhromaždenie pred Hitlerovým hotelom / Hitlerjugend a nemecká mládež táboriaca pri Norimbergu / Pochod roľníkov v krojoch a prehliadka Hitlerových úspechov / Prehliadka pracovných jednotiek (Deutsche Arbeitsfront) / Kongresová hala NSDAP a prejavy vrchných predstaviteľov fašistického Nemecka / Prehliadka ríšskych pracovných jednotiek a Hitlerov prejav k nim / Nočné zhromaždenie politických vodcov / Hitlerjugend a nemecká mládež na národnom štadióne, pochod Hitlerjugend a Hitlerov prejav k mládeži / Prehliadka vojska / Nočné zhromaždenie, vlajkový pochod, katedrála svetla / Prehliadka SA a SS pri príležitosti smrti ríšskeho prezidenta Paula von Hindenburga / SA, NSKK a SS prisahajú vernosť Adolfovi Hitlerovi / Slávnostné prijatie nových vlajok hnutia / Veľká prehliadka paramilitantných formácií NSDAP, SA a SS pred chrámom Panny Márie / Ukončenie dňa strany (Parteitag) v norimberskej kongresovej hale / Záverečný prejav Adolfa Hitlera. (MM_Ramone)
  • Leni Riefenstahl najala pro tento film 70 kameramanů. Víc jich tenkrát v Německu nebylo takže filmový průmysl se tam téměř zastavil. (Zetwenka)
  • Film byl během války sestříhán a vznikl dvouminutový parodický klip Lambeth Walk (1940). Josef Goebbels, nacistický šéf propagandy, se údajně po zhlédnutí této legrácky rozzuřil a opustil sál. Cestou kopal do židlí a nadával na drzost spojeneckého střihače. (Coldrex)

Reklama

Reklama