Reklama

Reklama

Sergio Gobbi

Sergio Gobbi

nar. 13.05.1938 (85 let)
Milán, Lombardy, Itálie

Biografie

Režisér Sergio Gobbi má italský původ, svou profesionální filmařskou dráhu ale zahájil ve Francii, kde se nakonec trvale usadil. Narodil se v Miláně a u filmu začínal jako asistent režie u slavného tvůrce Roberta Rosselliniho, mezitím studoval vysokou školu a absolvoval roční jazykový kurz ve Francii. Právě pobyt ve Francii jej přiměl k dalšímu studiu v Paříži a na konzervatoři získal hereckou průpravu. Koncem padesátých let si v menších rolích v několika filmech vyzkoušel herectví, krátce nato se pustil do samostatné režie.

Gobbiho celovečerním debutem byla kriminálka CHVÁSTAL (Le bluffeur, 1963), která však sklidila jen menší úspěch, protože v premiérovém nasazení jí konkurovaly zdařilejší snímky již osvědčených režisérů. V kriminálním žánru pokračoval filmem JEN ŽÁDNOU PANIKU (Pas de panique, 1966), tématicky odlišný příběh realizoval s Marií-France Boyer pod názvem DÍVKA ZVANÁ LÁSKA (Une fille nommé Amour, 1967). Dvakrát pak přizval ke spolupráci Roberta Hosseina, který si zahrál hlavní role bývalého nacisty (MALDONNE, 1968) a pronásledovaného gangstera (ČAS VLKŮ – Le temps des loups, 1969).

Počátkem sedmdesátých let začal Sergio Gobbi spolupracovat s italskými a německými herci, italská hvězda Virna Lisi například hrála v kriminálce KRÁSNÝ ZLODUCH (Le beau monstre, 1971), v níž se objevil i populární německý herec Helmut Berger. Ten pak dostal hlavní roli v dramatu NENASYTNÍ (Les voraces, 1972), zatímco mezinárodní hvězda Bibi Andersson hrála hlavní ženské party ve filmech SOKYNĚ (La rivale, 1974) a BLONDY (1975).

Ke všem svým filmům byl Sergio Gobbi zároveň autorem, případně spoluautorem scénáře, některé filmy si i sám vyprodukoval. Příležitostně produkoval i tituly jiných režisérů, připomeňme například dvě slavná dramata André Cayatta PROŽÍT SI SVÉ PEKLO (À chacun son enfer, 1977) nebo VE STÁTNÍM ZÁJMU (La raison d′état, 1978), později Lautnerův film VÍRA V NÁSILÍ (Présumé dangereux, 1989). Nadále se uplatňoval i jako režisér, i když s nijak výraznými úspěchy, což dokládá nízká návštěvnost jeho kriminálek z 80. let (ASFALTOVÉ PEKLO - L′arbalète, 1984). V justičním dramatu POSLEDNÍ KARTA (L′affaire, 1994) se po delší době vrátil ke spolupráci s Robertem Hosseinem, jeho zatím posledním filmem je sci-fi EXPERIMENT (Rewind, 1997).

Pavel "argenson" Vlach

Producent

Scenárista

Režisér

Herec

Reklama

Reklama