Reklama

Reklama

Emmanuel Lubezki

Emmanuel Lubezki

nar. 30.11.1964 (59 let)
Mexico City, Federální distrikt, Mexiko

Zajímavosti (10)

Roma (2018)

  • Původně se měl kamery chopit Emmanuel Lubezki, který s Cuarónem spolupracoval na několika jeho předešlých filmech. Jelikož se ale z důvodu pracovního vytížení natáčení nakonec nemohl zúčastnit, rozhodl se Cuarón, že se kamery chopí sám. (radekgfx)

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)

  • Film sa nakrúcal na novovyvinutú veľkoformátovú kameru Arri Alexa 65. Kameraman Emmanuel Lubezki využil radu širokouhlých objektívov, od 12 mm po 21 mm, aby dosiahol veľkú hĺbku ostrosti. Flexibilita tohto systému umožňovala takmer neobmedzený pohyb kamery, od extrémne detailných záberov po panorámy v synchronizácii s filmovou akciou, snami a emóciami. (classic)

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)

  • Film se natáčel chronologicky podle 80denního natáčecího plánu během devíti měsíců. Neobvykle dlouhá doba natáčení byla způsobena chladným počasím, odlehlostí lokací a estetickým záměrem režiséra Alejandra G. Iñárritua a kameramana Emmanuela Lubezkiho natáčet pouze za přirozeného světla pro dosažení maximální realističnosti. To znamenalo, že se mohlo každý den natáčet jen pár hodin, na které bylo nutné se předem pečlivě připravit. (Tristan Rafael)

Gravitace (2013)

  • Celý film byl natočen digitálními kamerami - s výjimkou závěrečné scény na Zemi, které chtěl kameraman Emmanuel Lubezki dát velmi realistický tón, pročež použil klasický filmový materiál. (NIRO)

Strom života (2011)

  • Film je zvláštní hlavně stylem natáčení a sestřiháním různých záběrů. Bylo nutné zharmonizovat neovlivnitelné okolnosti natáčení, jakými jsou přirozená světelná atmosféra prostředí či počasí, s dokonale sladěnou rámcovou improvizací herců i neherců (často dětí), která ale vytváří naprosto kompaktní výkony. To všechno bylo nutné propojit s unikavými trajektoriemi plavně dokumentaristické, a přesto „prokomponovaně" působící kamery Emmanuela Lubezkiho. Následně bylo nutné ve střižně pracovat s materiálem tak, aby se v té permanentní asociativní změti neztratila srozumitelná příběhová i emocionální nit. Na výsledné podobě se podílelo pět špičkových hollywoodských střihačů. (Beastmaster4)

Nový svět (2005)

  • Před samotným natáčením režisér Terrence Malick a kameraman Emmanuel Lubezki navrhli několik pravidel použitých při natáčení:
    - žádné umělé světlo
    - žádné záběry za využití jeřábu nebo kamerového vozíku, pouze záběry ruční kamerou a Steady kamerou
    - bude se natáčet z pohledu osoby
    - popředí i pozadí musí být viditelné a zaostřené
    - je povoleno, ba vyžadováno natáčet i věci neočekávané, následovat svůj instinkt
    - selektivní záběry: nebude použit žádný záběr, který v sobě nemá „vizuální přitažlivost“ (HellFire)

Kameraman

Herec

Dokumentární
2006

Making 'The New World'

Host

Režisér

Krátkometrážní
1985

Ejercicio de 2º año

Scenárista

Krátkometrážní
1985

Ejercicio de 2º año

Producent

Dokumentární
2012

El ingeniero

Střihač

Krátkometrážní
1985

Ejercicio de 2º año

Reklama

Reklama