Shushika

Shushika

Petr Siska

okres Kladno
positive moviegoer

homepage
Skype: shushika77

254 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 9.4.2017  17:28
    Oasis (TV film) (2017)
    ***

    Výrazné změny oproti knize prospívají vizualitě. Ale za tu hodinu se toho mohlo udít MNOHEM víc. Znatelně se jede na cliffhanger (který posvětí budoucí sérii), přičemž je jasné, že k nějakému zlomu stejně dojít musí. Potenciál tu každopádně je. 7/10.

    • 7.4.2017  01:06

    Jako bych celou dobu sledoval jen nějakou vedlejší dějovou linku, která se ne a ne napojit na main story. Co na tom, že mnohé obrázky jsou pěkným odkazem k originálu, když se duch vytratil...

    • 18.3.2017  01:13
    Brimstone (2016)
    ****

    "Revenant na ženský způsob"... ale s podstatně nápaditějším scénářem. P.S. Místy je Koolhoven k postavám tak nešetrný, že už mi to přišlo za čárou toho, na co bych se chtěl dívat (a prožíval u toho žánrovou slast). Násilí je tu fakt nepříjemné a bolí.

    • 8.10.2016  16:44

    Joseph Campbell a "Tisíc tváří hrdiny" pro mladší a nezkušené. Moc fajn.

    • 10.8.2016  22:23
    Mělčiny (2016)
    **

    Jako reklama na tělo Blake Lively super (včetně orgazmických výstřiků vodní pěny). Ale zbytečně dlouho se to chystá, aby pak na krasavici vs. čím dál hloupějšího žraločáka zbyla slabá hodina. Bohužel tím, jak se to určitými momenty snaží vyhonit na něco víc, tomu naopak ubírají. Čistokrevné béčko-céčko by potěšilo víc. Těch popcornových momentů je tam málo, abych chtěl napodruhé vidět víc než trailer.

    • 16.5.2016  05:55
    Parta Maraton (TV pořad) (2016)
    ****

    Jako ten, kdo to opakovaně zkoušel (podle návodu v Esquireu) a i na několikátý pokus skončil někde u 25-30km, mě zajímá, co je ta "tajná přísada", s níž to prolomím. Je jasný, že u TV to nevysedím, ale.... baví mě to schéma underdogů, kteří mají nějakou vzdálenou metu a snaží se něco tak nepřirozeného jako běh zapasovat do každodenních povinností. Favoriti na startu: kuchař a spisovatel.

    • 3.4.2016  02:36
    Ardor (2014)
    **

    "Rambo akce" dejme tomu, ale i krást od Leoneho se musí umět. Dlouhý záběr v Tenkrát na západě holt není "jen" dlouhý záběr. El Ardor bere slupku, ale vevnitř je prázdný.

    • 25.3.2016  00:48
    Hercules (2014)
    **

    Kinoverze 4/10, extended cut 7/10. Cajk, i pokračování bych bral.

    • 16.3.2016  14:09
    Wolverine (2013)
    **

    Kinoverze - 4/10, extended cut - 8/10. Marná sláva, napodruhé je to výborný.

    • 10.3.2016  14:41

    Už teaser na konci roku 2014 sliboval, že Rudý kapitán chce jít jinudy než většinová produkce československé kinematografie, která se bezpečně zadrhla v osobních a vztahových dramatech a z žánrů zná vlastně jen komedii. A taky jde. Kapitán je pro mě úspěšný pokus proklestit si cestu příšerně nesourodou Dánovu předlohou /jejíž námět musel vzniknout po hodně dlouhém tahu noční Bratislavou nebo po úpalu na kúpalisku Delfín/, druhou polovinu příběhu domyslet v intencích té první a zasadit ji do stylizovaných polistopadových souřadnic. Možná je ve výsledku víc pozdního Tonyho Scotta /např. podobně nažloutlý Muž v ohni/ a francouzských kriminálek než Davida Finchera /jak někteří doufali/, ale to nic nemění na tom, že takhle sebe-vědomou žánrovku jsme tu už dlouho neměli. Ano, dají se tu najít chyby a nedůslednosti - osobně bych chtěl Krauze trochu zažranějšího, možná měl dostat víc nandáno, vysvětlovačka na nádraží je tak překotná, jakoby pár dílků skládačky chybělo. Ale při čtení negativních reakcí si kladu otázku, proč se u zahraniční žánrové produkce snáz poddáme iluzi a v naší TV si tak libujeme v plebejských a antiklimaktických Případech 1. oddělení. Že by byl naším horizontem výhled z paneláku? P.S. Kdyby tvůrci jeli dánovky jako Dánové případy oddělení Q, vůbec bych se nezlobil.

    • 28.12.2015  19:08
    Robin Hood (2010)
    **

    Cinema release 4/10 - Director's Cut 9/10. Je to super. A vlastně místy (na Scotta) dost legrační. Trefa!

    • 3.8.2015  04:43
    Penny Dreadful (TV seriál) (2014)
    ****

    Dozrálo to ve mně a musím jít nahoru. Přesně do půlky se to hledá, splétá to až příliš mnoho pramínků a opájí se to divadelní krasomluvou, ztišenou dikcí... ale pak nastoupí 5. epizoda. A už to až do konce jede! Uf, tak fyzickou roli Eva Green ještě neměla, emocionálně jsem byl úplně vyždímanej. Minimálně trio Dalton-Green-Hartnett má tajemství na rozdávání do několika sezón. A já u toho chci být:)

    • 25.5.2015  08:33
    The Missing (TV seriál) (2014)
    ****

    Kromě trochu plonkovní druhé epizody je to skvěle napínavý i emocionální "whodunit". V podstatě bych vytknul jen asi dvě tři scenáristické zkratky (nebo fuck-upy typu "potřebujeme se pohnout dál, tak vymyslíme majitelku second handu s oblečením, která si zapisuje všechny adresy"). Vyprávění ve dvou (a v sedmé epizodě dokonce třech) rovinách je brilantní. Nesbitt i Karyo super! 9/10

    • 20.5.2015  00:35

    S01 - 10/10, S02 - 9/10.

    • 15.5.2015  09:43

    Monument!

    • 15.3.2015  01:21
    Město 44 (2014)
    ****

    Vyvíjí se to k čím dál menší předvídatelnosti... a k čím dál větší řezanici (dobré využití slo-mo a first person shooter shotů) . Tak gore jsem to opravdu nečekal. Škoda prvních cca 40min, kdy jsem té teenage-emo válce moc nevěřil (a až na výjimky absence lidí 40+ byla poněkud znepokojující). Jako vždy se ale máme od polských filmů co učit... na správných místech je to patřičně zabejčené, špinavé a v dobrém slova smyslu vlastenecké. A ty Polky jsou jako květ:)

    • 7.3.2015  02:17
    Man Seeking Woman (TV seriál) (2015)
    *****

    Hypergalaktický skok do úplně jiného kvadrantu humoru!

    • 26.12.2014  23:37

    Dobré. Pro mě zajímavý pokus demytologizovat a provádět svého druhu historicko-kritickou (sebe)reflexi kodifikované tradice a zároveň odjinud remytologizovat. Přičemž nejlepší je to v intimnějších momentech a tehdy, když to "předlohu" bere "zadním schodištěm". Ano, i na 2.5h je to uspěchané (DC nutnost), zkratkovité, místy bizarně obsazené (Bremmer, Turturro, nevyužitá Weaver), odtažité a sebevykrádající (víc lučištníků už Scottova filmografie opravdu nepotřebuje). Ale věřím tomu. Kdo tvrdí, že to vzniklo jen proto, aby si Scott pohrál s egyptskými ranami, zjevně neviděl Pompeje. To je teprve fetiš na katastrofy! Tady vizuál/CGI slouží a vlastně nijak zásadně neční.

    • 11.12.2014  22:58
    Wanderers (2014)
    ****

    Úžasné, jaké má dnes každý jeden filmař možnosti! P.S. Carl Sagan měl hrozně cool hlas. Toho bych vydržel poslouchat i kdyby četl jen telefonní seznam.

    • 29.11.2014  23:47

    Vůbec ne špatný pokus o aljašsky studený western v Evropě. Jen se tam až do poloviny nic moc neděje a je to možná až příliš zamlklé. Ale od scény v kostele to jde nahoru, vyplatí se počkat (a nekoukat moc unavený:). Každopádně kamera skvělá, místy příjemně drsné a nekompromisní, závěrečná přestřelka SUPER... a ty peníze jsou na tom hodně vidět. 7/10

    • 25.11.2014  22:39

    I když Spierigové nemají vizuální styl a eleganci (typu 12 opic), dokážou to aspoň slušně simulovat. Co ale určitě nedokážou, je převést literární námět do srozumitelného filmového vyprávění. Jako ten, kdo si time travel žánr užívá, mám dojem, že od chvíle, kdy "on" na lavičce poprvé potká "ji", to co do časových paradoxů přestane naprosto dávat smysl. Přičemž ty změny identity jsou vážně rajcovní nápad. Hodný tvůrců podobného formátu jako jsou Wachowští. 20 min navíc by prospělo. 7/10

    • 20.11.2014  11:21
    MY 2 (2014)
    ***

    Povedený film o vztazích na přechodnou dobu a potřebě se přitulit:) P.S. Ondřej Nosálek MUSÍ dostat nějakou cenu, i kdyby to měl být jen Novoměstský hrnec smíchu. Doufám ale, že si ho všimnou i "vejš".

    • 22.6.2014  19:29

    Technicky naprostá špička a E-onsoftware by si celý film mohl dát do customer reelu. Dynamika, interakce mezi postavami, textury, práce se světlem, odlesky a volumetrikou - to je naprostý hyperprostorový skok! ( první díl oproti druhému po čtyřech letech vypadá jakoby bez textur). Příjemné překvapení i v tom, že zatímco v jedničce dospívající hoši ztrácí končetiny, tady už se i umírá:) Každopádně humor i emoce fungují, jak mají a při nástupu Dračí jezdkyně jsem ani nedýchal. Dabing velmi povedený! 9/10

    • 10.6.2014  09:05
    Kancelář Blaník (TV pořad) (2014)
    ****

    Čím dál lepší!

    • 30.4.2014  01:10
    Hany (2014)
    ***

    Hany není HČF, ale spíš M(alý)ČF. Tam, kde se nesnaží být nic jiného než malá, atmosférická, lehce mimózní a díky náhodným střípkům dialogů unikavá pocitovka jako ony můry ve světle a vlasech, je vlastně i vtahující. Ty někdy až formanovské miniaturky fungují mnohem lépe než jakékoliv pokusy o (generační/osobní) výpověď (o čemkoliv) a filmovou rebelii. Škoda, že kolem bitky na ulici mě Hany ztratila a už jsme se nenašli. Pro Michala Samira každopádně slušný start. 7/10

    • 4.2.2014  09:39
    Klondike (TV seriál) (2014)
    ****

    Je jenom škoda, že od poloviny druhé epizody jakoby se Discovery rozpomněla na svou pověst a slibně rozjeté situace začala přizpůsobovat reálnému průběhu událostí. Což je nuda.

    • 22.12.2013  07:11

    Až bude za rok tahle sága u konce, dojde nám, že PJ je král fantasy... a už nebude na co se těšit. Žádný jiný režisér a žádná jiná než středozemní série mě pro fantasy nedokázala tak nadchnout. U Šmakovy dračí pouště se sice nedostavilo dojetí nad motivy typu "ztráta domova", ale rytmicky a vizuálně je to minimálně o level výš. Čert vem sudy! Ukočírovat tu bezmála tři hodiny, aniž bych si říkal "tak popojedeme, popojedeme"(jako u loňské Roklinky), to považuji za hodně dobrou práci. Tak za rok, PJ! Naposledy...

    • 19.11.2013  09:13
    České století (TV seriál) (2013)
    ***

    1. Veliké bourání -60%, 2. Den po Mnichovu -70%, 3. Kulka pro Heydricha -80%

    • 9.11.2013  21:43

    Až posledních 15min to TROCHU zvedá nad orbit...

    • 18.10.2013  13:36
    Gravitace (2013)
    *****

    Dozrálo to ve mně... a jdu s hodnocením nahoru. 9/10 Líbí se mi, jak Cuarón v posledních dvou filmech rozvíjí "ženská témata" v součinnosti s "mužskými" žánry/tématy a postavami (minule POČETÍ, teď POROD). Velmi komplexní. A že to nemá silnou story? Myslím, že tady je to hodně limitované prostředím, které nabízí jen určité množství konfliktů, jež se přirozeně rychle vyčerpají, pokud to nemá být over-the-top-action-fest (už teď to bylo těsně na hraně). Jinak technicky tak dokonalé, že vlastně ani není nutné, aby se tahle technologická větev hollywoodských blockbusterů nějak posouvala (vím, zbytečné plédování).

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace