Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (45)

plakát

Král Artuš: Legenda o meči (2017) 

Guy Ritchie dokázal spojit styl svých gangsterek s epickou fantasy a natočit v dnešní době tuctových blockbusterů bez invence, sequelový mánie a sázek na ekonomickou jistotu v podobě cílení na masy obdivuhodně originální film. Je to osobitý, je to mega epický, je to strašně hravý. Z pohledu střihový skladby naprostá špička. Humor je dávkován přesně v takovym množství a s takovym timingem, ze to není laciný, prvoplánový, neni toho extra moc, ale krásně a uvolněně to funguje. Z toho filmu čiší pohodička a tvůrčí hravost, kde si malý kluk Guy mohl natočit kultovní fantasy příběh podle svýho. Pokud máte stejnej vkus jako já, jděte na to do kina a budete tam taky sedět 2 hodiny se širokým úsměvem, i navzdory troše toho videoherního CGI a lehce pokulhávající dramaturgii(film nabere největší tempo hned na začátku, závěr trochu ztrácí). Btw mega epickej, nejlepší soundtrack za posledních několik let. Včetně Mad Maxe, Sherlocka Holmese, apod.

plakát

Sbohem, baby (2007) 

Film s nejlépe zpracovanou zápletkou a motivací antagonisty, jaký jsem kdy viděl. Zároveň největší morální dilema ve filmu vůbec. 5/5, 10/10, 100/100

plakát

A Line Across The Sky (2015) (TV film) 

Filmově naprosto špičkově zpracované (Reel Rock standard), obsahově nabušené a je vidět, že oba lezci jsou prostě taková extratřída, že se nám o tom nemůže ani zdát. První alpinistický projekt Alexe Honnolda a hned něco tak zásadního a historického, že jde poznat, že to by jentak někdo(ehm, prostě nikdo) nedokázal. Horolezecky a čistě ze zájmu jde o opravdu top, co se dá dnes vidět. Co se ale, narozdíl od tohoto, nedalo až tak předem předpokládat, je už zmíněná filmová stránka. Zpracování je opravdu prvotřídní, způsob, kdy si to kluci točí sami strašně vtáhne do děje a působí nesmírně přirozeně. Střihově je to bezchybné, žádná sekce není příliš dlouhá, tempo filmu nikde nezpomalí a závěr je dostatečně uspokojující. Není to ani plné patosu, jak by s klidem mohlo být (rodinná linka je tu opravdu vkusně, přiměřeně a přesně tak nadávkovaná, aby sdělila co má a naprosto splnila účel) a ta dávka humoru, kterou Alex dokáže do filmu dostat i v těch nejhorších podmínkách, je pozoruhodná. Na Sherpafestu publikum opakovaně vybuchovalo smíchy. Silně doporučuji. Snad i nelezcům.

plakát

Darlings (2015) 

V rámci formátu velice dobré, technicky kvalitně zpracované(až možná na ten jeden střih přes černou - proč?) a dramaturgie, scénář i režie taky fungují. Líbilo se. Hlavní dvojka blbečků funguje hrozně dobře i na tak krátkém časovém úseku, ocenění si herci zaslouží a i timing všech vtipů je ve filmu perfektní. Člověk by hned měl klidně náladu na další "epizodku". Celkově škoda snad jen úvodního voice-overu, který mi z nějakýho důvodu evokuje silně amaterský ráz a moc jsem nepochopil, proč že tam musel být? A druhá výtka by z mé strany směřovala směrem k postavě úředníčka, která je zahraná dobře, ale chyba bude někde ve scénáři nebo režii - ve scéně přepadení postava jakýmsi způsobem vybočí z předem etablovaného charakteru a rozhodí to tak trošku její celý dojem - v takhle krátkém formátu a takovém žánru, kde všechny postavy prakticky musí být karikaturami, není čas na nějaké vícerozměrné charaktery a proto, podle mě, měl zůstat úředníček ve svém jednom stylu projevu, ke kterému se konec konců na závěru filmu opět vrátí. Mohla to být velice dobrá komická postavička do úvodního tria blbečků, jen kdyby zůstal oním stereotypizujícím, zamlklým, lehce přihlouplým, klasickým úředníčkem.

plakát

Strážci Galaxie (2014) 

Totální popkorn, zábavnej oddychovej film, čistý sci-fi a fungující týmovka. Dvakrát v kině, dvakrát spokojenost.

plakát

Hořící keř (2013) (TV film) 

První díl mě lehce zklamal, částečně svou nedostatečnou informativností pro někoho "nezasvěceného" (zahraniční diváci) a zároveň svou podobou lehce nudného zobrazení sledu již dobře známých událostí pro naopak "zasvěcené". Nepřinášel nic moc nového, šokujícího, originálního (až na technické zpracování). Po shlédnutí dalších dílů je ale jasné, že taková forma přesně zapadá do pojetí seriálu, kde se zásadnější motivy odhalují až postupně a seriál se tak dostává hlouběji a hlouběji pod povrch zobrazených událostí i divákovy kůže. Jako celek je pak seriál opravdu perfektní počin, který svým pomalejším, ale neustále dokonale gradujícím tempem dokáže vytěžit z tématu naprosté maximum sdělení, naléhavosti i emocí. Osudy všech postav mají co říct, žádná není zbytečná a mají skvěle a naprosto adekvátně rozdělen svůj čas na "plátně". Jedno z těch děl, které by mělo být zařazeno jako "povinná četba".

plakát

2001: Vesmírná odysea (1968) 

Jeden z nejnudnějších filmů, jaký jsem kdy v životě viděl. Přestože mě vesmír obecně fascinuje a zajímá, tohle Kubrickovo podání jsem měl jenom každou chvíli chuť vypnout, zahodit, zahrabat a už nikdy nevidět. V prvních 80 (!) minutách filmu se nestane naprosto, ale naprosto nic a ve zbytku se děj posune asi o tolik, jako v průměrné epizodě Teletubbies. Pěti (pocitově 30) minutové monotónní záběry na cokoliv, přehnaně psychedelická hudba a při nejlepším podivný střih uspávají, jako máloco jiného. Co se týče toho střihu samotného, pochopil bych tu rozplizlost a délku záběrů jako režisérský záměr. Ale několikrát se ve filmu objeví i přímo chybné či diváka rušící střihy. I ten "legendární" střihový přechod z pravěku do budoucnosti mě jinak extrémně neohromil. Samozřejmě v kontextu 21. století fascinace vesmírem a ve filmu "futuristickými" vymoženostmi logicky nemůže být taková, jako v datu jeho vzniku. Dnes, když už podobné záběry, jako přistávání modulu na povrchu měsíce, vidíme ve filmech velice frekventovaně a v mnohem "rychlejší", sestříhanější podobě, sloužící už spíše jako prostředek pro posunutí děje, narozdíl od tohoto filmu, kde to představuje hlavní cíl k divákovu uspokojení a vrchol celého snímku. Dokážu si představit, že jenom samotné vyobrazení vesmíru pomocí (i na dnešek poměrně kvalitních) efektů vyvolala ve své době obrovské nadšení a souhlas. Jako samotná pouhá ilustrace něčeho nového, neobjeveného, to tedy obstojí (až snad na přehnanou fascinaci prostorem s nulovou gravitací, která je ve filmu explicitně zobrazována až přespříliš). Já ale hodnotím film jako divácký zážitek pro mě, v mojí době, proto jen 2* - jedna za formu - čili za výborné vizuální efekty a na svojí dobu jistě krásné vyobrazení vesmíru (v roce '68 absence děje nemusela vůbec být překážkou) a druhou, kupodivu, za obsah - poměrně akurátní zobrazení skoroprázdného nekonečného vesmíru(např. + za nešíření zvuku ve vakuu), jeho zdánlivé "nudy" (vesmír nejsou Star Wars :)) a za silně filosofický podtext.

plakát

Zátah: Vykoupení (2011) 

Ve světě kde hlavní hrdinové mají nekonečné zásoby energie, schopnost regenerace a kostru Wolverina (čti v subžánru akční martial-arts mlátičky) se v jednom činžáku ovládanýho drogovou mafií odehraje tak neskutečně nářezová a diváka ohromující akce(která není ani 100% bez příběhu), že nejde hodnotit jinak než plnym počtem. Lámou se tu kosti, vystřelujou se mozky, řežou tepny a lámou vazy s takovou frekvencí, že slabším povahám by moh snímek přinést doživotní trauma. Pro ostatní se silnějším žaludkem je tu přehlídka naprosto pragmaticky vybojovaných střetů na kterou se nedá koukat s neotevřenou pusou. Snad jenom ona ve filmech málokdy vídaná realističnost a efektivnost soubojů je paradoxně jediným problémem filmu, protože tak poukazuje na několik "chybiček", které jsou ale možná dosti subjektivní a určitě odpustitelné - 1) proč si nepodali do vyššího patra zbraně? 2) proč zahodil revolver s jedním nábojem v prostředí, kde sebemenší výhoda (nůž, kus židle, holé ruce) může rozhodnout o životě a smrti? odstavení byť jen jednoho soupeře pouhym zmáčknutim spouště zdá se velice lákavou možností... 3) proč většinou když někdo leží obličejem k zemi ho něčím nemajznou(nekopnou, nepraští) po hlavě a místo toho ho seberou, postaví na nohy a připraví do ideální bojové pozice na dalších X vteřin bitky? Nicméně vše tohle se dá pochopit, obzvlášť v rámci toho, že to dopomáhá k atraktivnosti či nemonotónnosti snímku. ps.: souhlas s "verbal" - absolutní meganámrd