Isherwood

Isherwood

Jiří Valášek

okres Praha
Kameraalitera.cz

homepage

Twitter: J_V_Isherwood

1806 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 23 33 44
    • 20.2.2017  09:42

    Vizuální žrádlo k nabušenému playlistu a reklama na Adidas tak markantní, že z toho půlka východní Evropy půjde do dřepu. Ta pachuť zbytečnosti bude u každého dost subjektivní, ale já tuhle smutně nostalgickou vzpomínku na heroinovou jízdu, z níž muselo zákonitě přijít vystřízlivění, beru.

    • 16.2.2017  12:03
    Do zbraně (studentský film) (2016)
    ****

    Klamání tělem kalibru 0.45. Ta první třetina, kdy se mladé kavárenské liberálky u internetu pohoršují nad vším, co má údernost větší než kapslovka z poutě, nenuceně sklouzne k promyšlené palbě do řad stoupenců i odpůrců, aby odvážně našlápla i k tomu, že při troše snahy si dneska palnou zbraň pořídí i… parta kamarádek z FAMU.

    • 13.2.2017  14:28
    Grandhotel (2006)
    ***

    Mám rád Rudišovy knižní post-punkery i Ondříčkovy vizuály jdoucí na volnou úroveň schengenského prostoru. Ale tahle fúze libereckých divnolidí drhne jak tramvaj na nebroušené koleji. Prvoplánové hlášky i chladně vysoustružená romance prostě nezakryjí, že pod povrch to jde jenom s německým oficírem a zbytek tím pluje jak ručně šitý balón. Ladně, ale pěstí na oko.

    • 8.2.2017  08:23

    Ta metafora zelené fousaté invaze je dobrá leda pro čtenáře Parlamentních listů, kterým už dál nedojde, že opravdová nekorektnost by spočívala ve vynechání fénixovského vyprošťováku ze závěrečné genocidy, protože kdyby tvůrci byli opravdu chytří, šli by dál, než k jednomu Kubrickovi a obtloustlému orlu, který by rád byl „great again“, nikoliv humoru z mateřské školky, jehož mentální úroveň se vleze do rozsahu displeje mobilu.

    • 25.1.2017  23:51
    Spojenci (2016)
    *

    Zemeckis s Burgessem si ujíždějí na nenápadných kamerově trikových hrátkách, ale namísto manželského dramatu bezděky mapují kýčovitou druhoválečnou romanci, kde sex je ekvivalentem pouštní bouře a rodinný piknik přesného úderu do hrotu Luftwaffe. Tyhle obrazy, snaživě opsané od Spielberga, včetně Williamsových not, jenom dokazují, že některé žánry jsou i pro zkušené vypravěče passé. Ten film má subjektivně čtyři hodiny.

    • 19.1.2017  07:49
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Král je zpět v plné parádě. Zatímco jiní to do vás perou dvě hodiny a na konci vyměknou, Shyamalan víc jak polovinu filmu utíká ke komediálním proprietám, které jsou s vědomím, že ve sklepě jsou proti jejich vůli drženy tři mladé holky, docela creepy. A tak zatímco si McAavoy roztomile šlape po jazyku, nebo je přísně hnán OCD (kdyby akademie nebyla vyhraněná vůči některým žánrům, nominace by jej neminula), někde vzadu začínáte tušit vkrádající se zlo. Poslední půlhodina je čistá fantasmagorie hnaná do extrému, ale filmařsky tak precizně zvládnutá, až vám ten temný vibe vyklepe díru z hlavy ven. Anya Taylor-Joy bude jednou velká hvězda (snad i mimo žánr). PS: Barová scéna není zbytečná, je to sebevědomý a odvážný vtípek, který odkazuje na dobu, kdy v nás někteří lidé a některé věci budili samozřejmou jistotu.

    • 15.1.2017  22:50
    Snowtown (2011)
    ****

    Smutná balada z australského vidlákova a fyzický zážitek na max. Kurzel odmítá empatii a pod kůži jde s razancí nebroušené sekery. Dlouze, sveřepě a bolestně. Ta nemožnost dopátrat se v tomhle panoptiku kouska lidskosti je doslova hmatatelná a tak dáví v krku s úplně stejnou razancí jako fašírka z klokaních vnitřností na gauči. 4 a ½.

    • 15.1.2017  18:38
    Suburra (2015)
    *****

    Audiovizuálně přestylizovaná, málomluvná a přesto více než výřečná freska o temné straně věčného města, která zvládá kvantum postav, bezprecedentní násilí i metaforická podobenství. Některé nitky by ještě potřebovaly v závěru uzel navíc, ale i tak je to v nejlepším slova smyslu intenzivní a vyčerpávající divácký zážitek.

    • 15.1.2017  14:14
    Nádraží (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Estráda nevkusu z rukou lidí, kteří nemají na obrazovkách co dělat už od přelomu tisíciletí. Coby malé děti jsme se smáli vtipům z ranku „ČD – času dost“. Tvůrci na téhle premise postavili celý seriál. Blahopřeji.

    • 15.1.2017  11:37

    Zfilmovaná příručka pro začínající hororové tvůrce. Øvredal se drží tradic jako patolog skalpelu. Ví, kde leží hranice mezi světlem a stínem a zároveň má jasnou představu o tom, že i když rutinně řežete do mrtvol pár dekád, pořád jste v jádru člověk s osobitým charakterem. To vše minimálně první hodinu. Závěrečných dvacet minut je hodně klopotných, jak v rozuzlení, tak i podáním, kde bych ubral na obrazové doslovnosti a biblických citacích. Každopádně ta do krajnosti tažená struna ale zahrála slušný koncert i tak. Cink, cink.

    • 15.1.2017  00:19

    Čistý post-western, který na staré časy nevzpomíná s láskou, ale lamentuje nad bídností současnosti, která kovbojům nepřeje. Teskná historka z pohraničí, která vládne castingem, i čistou režií. Jen toho divadelního postávání na verandě s pivkem v ruce a filozofií na rtech je možná chvílemi až moc.

    • 14.1.2017  19:21
    Sezn@mka (2016)
    odpad!

    Karikatura všeho, včetně filmařského řemesla. Ve finále je to ještě větší náklad, než jsem po (už) kultovním rozhovoru s režisérkou myslel.

    • 14.1.2017  17:57
    The OA (TV seriál) (2016)
    *

    Astrální výlet do dimenze, kde hrdinové postrádají sympatie a tvůrčí proces logiku. To new age tajtrlíkování s anděly a estetikou autistické jógy mi vlastně vadí o něco méně, než to, že vyprávění stojí na vachrlaté režii, která neumí pracovat s napětím a vše vrší do zpočátku nezajímavého a ke konci směšného celku, který má tak vratký základ, že pointu málem přehlédnete a u finálního gejzíru se už vyloženě za tvůrce stydíte. Míň vážně se berou i ty ezo vědmy ve dvě ráno na Barrandově.

    • 11.1.2017  08:33
    Pustina (TV seriál) (2016)
    *****

    Dalo by se tomu vyčítat kdeco, ale tu severočeskou depresi, hrátky s pochmurným vizuálem a rozkrývání charakterů národní povahy v bohem zapomenutém koutu republiky, beru jako devízu, protože až doteď nikdo neměl odvahu natočit to u nás právě takhle. Hulíkova nepopiratelná inspirace u Nica Pizzolatta není na škodu, ta umanutost jedné z hlavních postav, která projde v polovině zásadní změnou, je stejně uvěřitelná, i když má kyvadlo diváckých sympatií jako na orloji. Jediná věc, která mě opravdu mrzí, je že to Zachariáš nezrežíroval celé. Díly od Nellis postrádají tu opravdovou vnitřní tenzi a jsou spíše „jenom“ velmi dobře splněným zadáním, bez ohledu na cokoliv dalšího. PS: Pátý díl, se svým dějovým bezvětřím a pochmurným tichem, je dokonalou ukázkou unikátní režie.

    • 8.1.2017  13:16
    Paterson (2016)
    ***

    Z toho, co mi zatím Jarmusch dal, jsem vždy většinou rezonoval ještě nějaký ten pátek, což Paterson, při vší úctě k unikátnímu Driverovu výkonu, nemá, a po pár dnech vzpomínám jenom na líbivou hipsterskou pózu, která je, byť jsem se té myšlence při pohledu na spokojené vousáče v legínách a converskách po vylezení z kina zuby nehty bránil, bohužel přesně za hranou, kdy už je více pop, než art.

    • 5.1.2017  09:45
    La La Land (2016)
    ***

    Neupírám tomu vnitřní energii a impozantní technické zpracování, ale při vší vůli nejsem ochoten zkousnout fakt, že muzikálová intermezza tomu vlastně škodí (druhá polovina, která se bez nich víceméně obejde, je mnohem lepší té první) a ten opulentní kýč, rámující příběh jakože naivních, ale v mnoha ohledech sebestředných narcisů, vlastně tepe v mozku do receptorů protivnosti s úderností bubeníka s aspergerem. Od Chazelleho chci jakoukoliv žánrovku, kde bude hudba pouze prostředkem, nikoliv účelem, vzhledem k věku má unikátní schopnosti.

    • 30.12.2016  01:17

    Žádný fan-service a natvrdo vůči i tomu nejpřívětivějšímu diváku. Nehollywoodská adaptace, která nemilosrdně spláchla víc jak sto milionů a nestydí se za to. Vizuálně podmanivé blaho, které otestuje promítačky i limity, jak moc je divák ochoten přijmout tvůrčí pravidla.

    • 17.12.2016  22:31
    Ben Hur (2016)
    **

    Když Wylerovu verzi, milovanou to srdcovku epického sandálového žánru, pominu, zůstane prefabrikovaná agitka o odkazu nejslavnějšího nazaretského tesaře, přičemž to aktuálně nejznámější kazašský kulturní vývoz kočíruje pomocí CGI generátoru, jemuž někdo zapomněl vypnout algoritmus na vizuál seriálu celoplošné televize, takže už jenom čekáte, až vám to všechno M. F. na konci vysvětlí a ono tentokrát ne (ups, spoiler).

    • 16.12.2016  12:56
    Spectral (2016)
    **

    Klausovská „ne-výhra“. K plnému uspokojení by chtěla údernější dohled a schopnějšího realizátora, který dovede vidět dál, než za minutový horizont televizní reklamy. Že pak ale Netflix nevypustí z klece rázného dramaturga a agilního střihače, je už na pováženou. Je mi trochu líto nedat aspoň 60%, ale čím víc stopáž roste ke dvěma hodinám, tím víc jsem nudou okusoval ovladač.

    • 16.12.2016  00:34

    Řeči o špinavé válečné akci jsou jenom zkazky, nebo nenaplněné zbožné přání, kde dobré charaktery absentují, či rovnou nesnesitelně prudí a dávají tušit, že ať už za to můžou přetáčky, nebo to takhle blbě bylo postavené od začátku, dost těžko udržíte na tak vratkých nohách film, u kterého víte, jak dopadne, tudíž jakékoliv osvěžení uvítáte, namísto toho, abyste sledovali generický blockbuster, jakých máte do roka desítku, přičemž by bohatě stačilo vyhodit 120 minut a těch posledních patnáct přilepit jako prolog k Epizodě IV, protože málokterý letošní film měl tak silný highlight jako ten, když se ve stínu rozsvítí červený světelný meč.

    • 7.12.2016  20:28
    Macbeth (2015)
    ****

    Archaismus jazyka mluveného kontrapunktem jazyka filmového. Shakespeare i Kurzel vyprávějí po svém, ale sednou si jako málokdo. Neznat Macbetha ze školy, vymluví mi hrdinové díru do bubínku. Arkapawovy obrazy ale můžete vzít na kterémkoliv místě, vytisknout na velký formát a věšet do galerií.

    • 6.12.2016  15:56
    Westworld (TV seriál) (2016)
    ***

    Moje skeptická polovina ve mně vře vzteky při vzpomínce na to, jak první polovinu zvýrazňuje osobní validátor takové množství glitchů, za které by vyhodili průměrného programátora ze školy při první zkoušce. Ta druhá ale upomíná na to, že se celou dobu nahrávalo na smeč velkolepých odhalení, v nichž tušíte Abramsovo klasické „všechno je jinak“, ale zároveň oceňujete Nolanovo „naleju vám to do hlavy úplně jinak“. I když něco vytušíte, něco vytušíte úplně jinak a něco vás nakonec doopravdy překvapí, po prvotním rozhořčení nakonec dojdete lehkého pocitu uspokojení. Každopádně, spíše než týdenním přídělem, bych WW ocenil v jednotném „Netflix celku“. Takhle ta úvodní utahanost spíše prudí, než zaujme.

    • 5.12.2016  23:24
    Vysoká Škola Života (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Když vám řemeslník zfušuje práci, vyřvete ho na dvě doby, a když se hodně cuká, roky jej vláčíte po soudech. A pak jsou tady lidi, kteří v tomhle státě beztrestně vyrábějí „humor“.

    • 30.11.2016  09:49
    Polda (TV seriál) (2016)
    **

    Tu sci-fi o chlápkovi, co po dvaceti letech v komatu do týdne skáče jako kamzík, beru jako nejmenší úlet. Že umění napsat dobrý dialog, nebo ostrou hlášku, je pro tvůrce sprosté slovo, už ale nikdo neoddiskutuje. Ty jakože cool formální hrátky s kamerou a střihem, které mají hudební playlist, co byl na Spotify ve výprodeji, prostě jenom dokazují, jak to tady neumíme, protože snad vlastně ani nechceme.

    • 26.11.2016  10:13
    Kosmo (TV seriál) (2016)
    ***

    Na Kavčích horách jednou za deset pustili do éteru něco odvážnějšího a hned je z toho událost? Ale kdeže. Jen polovičatá politická satira, která funguje při plné gravitaci, kde tomu vládne geniální Martin Myšička. Ve stavu beztíže, až na setkání s našimi východními a severními sousedy, strašně chtěná středoevropská verze Červeného trpaslíka, kde se ale pozapomnělo na to, že se neparoduje žádná zásadní sci-fi. Druhý a pátý díl sypou trefné postřehy i vtipné repliky, u zbytku váhám, kde a kdy se naposled snoubila taková kombinace tvůrčího ega, pocitu vlastní výjimečnosti a neutaženého dramaturgického dohledu. Pamatuju časy, kdy Baldýnský podobné věci cupoval na hadry, namísto aby je sám tvořil.

    • 22.11.2016  08:10

    Total snob art.

    • 21.11.2016  13:34

    Tenhle snímek pro mě dokonale splňuje pojem „producentský film“. Řemeslná jistota, ale vnitřní nihilum. Logické nonsensy (proč Scamander nepoužije při lovu hůlku hned a nechává vše zajít do krajnosti?) schované pod Yatesovou sebejistou režií vás ukolébají s pocitem, že je vše v pořádku. Když chcete po skončení sami zrekapitulovat děj, nejde se čeho chytit.

    • 12.11.2016  11:18
    Příchozí (2016)
    *****

    Nejlepší film za posledních asi pět let. Strohý, svižný, chytrý a v mnoha ohledech odvážný. Nejlepší na něm je, že ta sci-fi linka je mnohem méně důležitá, než ta osobní. Máloco potřebuji vidět ještě asi tak 3x, abych docenil jedinečnou souhru obraz-zvuk a střihačovi udělil pár zlatých sošek. Po skončení jsem stál v poletujícím sněhu, chtěl udělat spoustu věcí, ale pak jsem seznal, že nejlepší bude se nechat jenom unášet neskutečným závalem všemožných pocitů. Na takový film jsem fakt čekal léta.

    • 7.11.2016  10:42
    Úklidové komando (TV pořad) (2016)
    *****

    Mistrovství ČR v šikanování účastníků reality-show získalo nového mistra, který v podobě moderátorek z dimenze „jsem úspěšná bydlenka s půlročním kurzem psychologie“ zase zatíná do živého, protože servíruje spin-off Výměny manželek a Prostěna, o kterém jsme až doteď netušili, že ho vlastně chceme. Zákusek na plastových židličkách uprostřed svahu mezi paneláky je čistý televizní surrealismus. 10/10.

    • 7.11.2016  10:13

    DC vesmír se ještě nestihnul pořádně narodit a už umřel. Dramaturgicky nekompatibilní skupina u Warnerů touží po náročnějším publiku, které ale s výsledkem hledá v cílovce 13 – 17, jemuž bude (vzhledem k výdělkům) pravděpodobně jedno, že děj nedává vůbec smysl, že tým nefunguje jako tým ani jednou a že špulení prdelky není highlightem, za který bych měl postavu velebit. Chci do alternativního vesmíru, kde si to Ayer natočil po svém, o hodinu delší a bez debilního humoru. V mnoha jednotlivostech (přehledná akce, slušná porce temnoty i napětí) se to totiž tváří jako náběh na zásadní komiksovku, kterou ale někdo ve střižně zprasil naprosto obludným způsobem. Nejzajímavější postavou je tak ve finále Killer Croc, chci sólovku.

<< předchozí 1 2 3 4 12 23 33 44
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace