Hal_Moore

Hal_Moore

Martin Hon

okres Bruntál
válečník

ICQ: 215297826

181 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
    • 7.4.2016  12:07

    Velice jednoduchá premisa, kterou mladší diváci jasně pochopí, ti starší si alespoň užijí adrenalinovou akci a překvapivě působivé záběry. Jako odnož AUT to není vůbec špatné a tato série začíná žít svým vlastním (téměř už AAA) životem. Děj se na chvíli nezastaví a pořád se něco děje. Navíc to všechno vypadá krásně. Jde o klasickou zábavu pro děti, kterou by dospělí tentokrát prospat neměli. Chce to ještě kousek, aby byly LETADLA opravdu hodny návštevy kina. Prozatím jsou však stále na úrovni (i když někde na horní polici) DVD filmů. Boat Reynolds.

    • 19.2.2016  13:27
    Ex Machina (2014)
    ****

    Jde o jeden z těch velmi chytrých hard science fiction filmů, které diváka nezahltí nepochopitelnými informacemi a neunudí ho nezáživným dějem. Naopak je jeho sledování velice provokativním zážitkem, který mě nejednou donutil k zamyšlení. Na EX MACHINA jsem se nehorázně těšil, jde o režijní debut Alexe Garlanda, který stojí za několika výbornými science fiction scénáři (SUNSHINE, 28 DNÍ POTÉ) a pod scénář se samozřejmě podepsal i nyní. Už od začátku jsem tudíž věděl, že jeho režijní prvotina bude nacpána chytrou originalitou. Ze zobrazených technologií mi přecházela hlava kolem. Všechno bylo do detailu vybroušené nejen na pohled, ale také na poslech. Vynikající dialogy mi připomněly tolik odlišného a přesto tolik podobného POZEMŠŤANA. Dialogy jsou navíc naprosto uvěřitelné a nesmrdí šustěním papíru. Tím si u mě EX MACHINA získala malé plus. Navíc ten perfektní konec.

    • 18.2.2016  15:13
    Brooklyn (2015)
    ***

    Brooklyn zmizí v paměti běžného diváka hodně rychle. Zůstat by tam mohl snad jen díky Oskarovým nominacím nebo díky naprosto odzrbojujícímu výkonu Saoirse Ronan. Ta je zatím mou favoritkou na zisk zlaté sošky (ještě mi zbývá dokoukat ROOM), ohrozit by ji mohla snad jen Cate Blanchett (CAROL). Zbytek obsazení se snaží s hlavní představitelkou držet krok a vcelku se jim to i daří. Pár scén má Brooklyn opravdu velmi krásných (italská večeře, slow motion záběry), ale většina jich je jen barevným ekvivalentem šedivého televizního šumu po skončení vysílání. Trošku nechápu nominaci za nejlepší adaptovaný scénář, dramatické emotivní vrcholy na mě (až na jediný případ) nefungovaly a spíše mi většinou přišly úsměvné.

    • 17.2.2016  14:18
    Carol (2015)
    ***

    Todd Haynes už natočil jeden velice podobný film (DALEKO DO NEBE) a ani jeho nejnovějšímu počinu nelze upřít jistou uhrančivost. Avšak zatímco DALEKO DO NEBE byl vynikajícím filmem, CAROL se superlativům přiblíží jen v několika málo aspektech. Režisér dokáže diváka opravdu přenést v čase zpět do padesátých let a zaslouženě jsou tak pěny ódy na výpravnou stránku filmu. Samotné jiskření mezi hlavními postavami je stejně jako atmosféra padesátých let také téměř hmatatelná. V poslední řadě nelze nezmínit herecké výkony, především pak téměř až panovačně působící zjev Cate Blanchett, které stačí jediný pohled a pro všechny přítomné se v tu chvíli zastaví čas. Na druhou stranu nezvykle minimalistický projev Rooney Mara přestane přibližně v polovině stopáže bavit a její odevzanost začne iritovat. Vztah mezi hlavními představitelkami místy obrazně přípomíná dominantní a submisivní milenecký vztah v samotném počátku. Výčet superlativů a pozitiv zde končí. K výbornému zážitku tak přece jen něco chybělo.

    • 17.2.2016  10:57
    Theeb (2014)
    **

    Mé první setkání s Jordánským filmem (nepočítám Wadjdu, kde bylo Jordánsko pouze jedním z koproducentů). Proti hrálo hned zpočátku několik faktorů - nevábný popisek, mírně nadprůměrné hodnocení, jednotvárně působící scény, téměř nuda prvních dvacet až pětadvacet minut. Očekával jsem tedy mizerný zážitek, avšak k tomu průměru se Theeb nakonec téměř dopracoval. Film je velice pomalý a jednotvárnost prostředí pocit roztahanosti jen umocňuje. Hlavní dětský představitel mě však donutil dokoukat snímek až do konce. Hlavně díky němu dávám alespoň 2 hvězdičky.

    • 9.2.2016  19:55
    45 let (2015)
    **

    Charlotte Rampling a Tom Courtenay jsou snad jediným párem důvodů, proč se na 45 let (místy mi to tak opravdu připadalo) dívat. Film je snad natočen podle artové šablony, kterak zaujmout akademiky a nejrůznější ceny rozdávající organizace. Zápletka je vyumělkovaná a u většiny zdejších filmových políček prostě nedostačující. Pokud by problém, na který dvojice narazí, byl spíše zmaterializován nežli jen vkládán do diváckých fantazií, šlo by možná o stravitelnější dílo. V divadle by to možná fungovalo, jako celovečerní film však ne. Nakonec snižuji ještě o hvězdičku. Jedna za každého hlavního představitele.

    • 22.9.2015  11:32
    Love song (2013)
    ****

    Hudební filmy mě téměř vždy donutí sehnat si soundtrack a Love song není výjimkou. Nejen výborné texty, ale hlavně melodie dodávají herectví dvou hlavních protagonistů a jejich časté improvizaci (místy nervózní Keiře Knightley i jako vždy pohodovému Marku Ruffalovi) ten punc něčeho navíc, dokonce mě donutily odhlížet od Danova alkoholismu a od jeho vztahu s dcerou a spíše si film užít jako koncert, než jako filmové dílo, což je trošku škoda. Emoce tak šly mírně stranou a zůstaly jen smysly a vjemy (sluch, zrak). Tohle je snad ten jediný (ale zato zásadní) důvod, proč nedávám plné hodnocení. Jinak jde o malinký film, vyrobený podle šablony z výrobní linky nezávislého amerického filmu, který vysoko nad průměr pozvedávají hlavní představitelé a hudba, stejně jako Dan pozvedl nenápadnou píseň z baru v možný obrovský hit. PS: Od scény s posloucháním playlistů z mobilních telefonů se se sluchátky na uších dívám na svět kolem sebe trochu jinak.

    • 11.5.2015  01:16
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    *****

    Před 30 lety si vzal vidlák z Gaffney Dallasanku z bohaté rodiny. Aniž bychom si toho všimli, zemská osa se toho dne pohnula. Máme tady ženu, která svůj svatební slib popisuje jako sebevražedné balancování na hraně mostu. A muže, který nosí snubní prsten jako znak hanby, protože jeho dívka si zasloužila víc. Ale co víc může chtít? Bez dědiců společně vládnou království. Jejich odkaz je jejich jediným dítětem.

    • 1.2.2015  17:53
    47 róninů (2013)
    ***

    Tolik času měli tvůrci na dokončení. Tolik peněz dal Universal na jejich snahu a úsilí a přes to všechno je výsledek unavený a působí, jakoby byl ušit horkou jehlou. Stejně tak na mě působil Keanu Reeves - unaveně a bez špetky zapálení. Fantasy Poslední samuraj se ke Zwickovu spektáklu vůbec nepřiblížil a zůstal s propíchnutými pneumatikami někde na půli cesty. Fantasy prvky mi tentokrát spíše vadily a dobrá polovina z nich mě přímo iritovala, doslova na zvracení mi pak bylo z anglicky mluvících samurajů. 47 róninů je ve všech ohledech průměr - polovina věcí mi chutnala, zatímco druhou polovinu jsem vyplivnul hned po ochutnání.

    • 21.1.2015  22:38

    Film o člověku, který se stal válečným hrdinou během čtyř turnusů v Iráku a který cítil, že nejdůležitější věcí v životě je být patriotem. Když si připočtu ještě Clinta Eastwooda na režijní sesli, míra očekávání v kvality snímku se v tu chvíli vyrovnávala s mírou očekávání patosu číhajícího na každém rohu. Díky bohu tomu tak není a Americký sniper se kvalitou v klidu může zařadit někde mezi poslední filmy z historie amerických Navy SEALs (Kapitán Phillips, Na život a na smrt). Bohužel není výsledek záživný jako knižní předloha, ale z té si scénárista velký příklad nebral a servíruje tak stejný příběh z trošku jiného pohledu. Musím mu i Clintovi navíc poděkovat, že se nesnaží Chrise Kylea propagovat jako nadčlověka, který si ve všem ví rady a nikdy nechybuje, ale ukazuje ho jako normálního člověka, který náhodou umí výborně střílet a umí si ve válečně vřavě poradit jako málokdo. Sice moc nechápu Bradleyho nominaci na cenu Akademie, ale budiž. Dostal se k silné postavě, vcelku věrohodně přivedl "Legendu" na filmové plátno a dokázal, že umí i něco jiného než blbnout na place a balit roštěnky.

    • 20.1.2015  15:09

    Sylvester Stallone v šestašedesáti a Robert De Niro v devětašedesáti? Proti sobě? V jednom ringu? Což o to, Sly si fyzičku a role akčních hrdinů udržuje stále, ale Bobbymu od Zuřícího býka poněkud narostlo něco jiného než svalová hmota. Očekával jsem tedy komedii, kde se sešlo pár přátel a všichni zavzpomínali na stará léta. Nostalgie se opravdu dostavila, ale tím nejlepším možným způsobem. Zpátky do ringu se naštěstí nebere vůbec vážně a všichni působí, že jsou strašně nad věcí a ve velké pohodě. Já měl po filmu úplně stejný pocit. Až jednou budu (pokud se toho vůbec některá z dnešních mladších generací dožije) v důchodu, budu si Zpátky do ringu pouštět alespoň jednou měsíčně, protože Kid i Razor dělají z důchodu fantastickou oddechovku (a i přesto je Alan Arkin hravě strčí do kapsy pokaždé, když se objeví na scéně).

    • 18.1.2015  22:04
    Nezlomný (2014)
    ***

    Většinu stopáže jsem se bavil. Scény v letadle nebo ve vězeňských táborech byly velmi intenzivní a profesionálně natočené. Dnes už se stejně nejspíš nedozvíme, zda-li se v japonských vězeňských táborech opravdu děly věci, kterým jsem byl posleních 140 minut "svědkem", prameny se různí (samozřejmě záleží na tom, zda-li jsou to prameny japonské, nebo ze zemí tehdejších spojenců). Naopak scény na moři, celý sportovní segment a rádoby dojímavý doslov (bez řádného zakončení příběhu) - to mě neoslovilo vůbec. Možná přítomnost až příliš velkého počtu hvězdných scénáristů udělalo Nezlomnému medvědí službu. Naopak po technické stránce (kamera, střih, hudba, zvuk) nelze nic vytknout a i herecky film obstál. První velký projekt Angeliny Jolie mě bavil o něco více než kniha, ale pro příště by to chtělo trochu vlastní invence. Obklopit se hvězdnou crew a talentovaným obsazením nestačí, Nezlomný je toho krásným důkazem.

    • 18.1.2015  02:23
    Zlatý Glóbus 2015 (TV pořad) (2015)
    **

    Plusy - část úvodního monologu (Bill Cosby), Ricky Gervais, glóby Jennifer Lopez, Clooney. Mínusy - Tina Fey, Amy Poehler, korejská novinářka. Plusy (výsledky) - Grandhotel Budapešť, Frank Underwood, Simmons, Keaton. Mínusy (výsledky) - Redmayne, Linklater, Chlapectví.

    • 13.1.2015  15:45

    Další z malých filmů, které se díky hereckým výkonům stávají filmy velkými. Bill Murray jako nevrlý stařík dostane nové sousedy - velmi bystrého, ale slabého klučinu a jeho snažící se matku, která však díky zaměstnání nemá na kluka čas, a tak se Vincent (Murray) s vidinou peněz za hlídání rozhodne, že ho bude každý den po škole hlídat. Brzy si spolu začnou rozumět, Vincent hocha zachrání před šikanou a hoch Vincenta před sebou samým. A tyto scény sbližování se dvou různých generací a dvou různých povah jsou (krom samotného Murrayova herectví) to nejlepší na celém filmu, pravým opakem je Naomi Watts, která si v poslední době myslí, že dokáže zahrát cokoliv, ale stejně jako Diana, tak ani ruská prostitutka nebudou role, na které budu časem vzpomínat. Ale jde jen o malou vadu na kráse.

    • 12.1.2015  14:39
    Whiplash (2014)
    ****

    Čerstvý student konzervatoře Andrew se snaží dostat do nejlepšího městského souboru. Cesta vede doslova skrz hudebního génia a lidského šílence Fletchera, jehož oblíbeným filmem musela být Olověná vesta. Vztah mentora a jeho chráněnce je tu zobrazen takovým způsobem, jakým jsem si ho doposud nedokázal ve filmu představit. Souboj těchto dvou odlišných a přesto tolik podobných povah trvá téměř od začátku do konce a jakkoli necitlivě to může vypadat, pokaždé, když se na scéně objevil J.K. Simmons jsem nedokázal vykouzlit jinou grimasu než spokojený úsměv. Fletcherova posedlost najít nejlepšího hudebníka nového milénia se krásně doplňuje s posedlostí Andrewa stát se tím nejlepším. Whiplash je plný sobeckosti, pokrytectví a tyranie a přesto jsem po závěrečných titulcích ten spokojený úsměv nemohl setřást. Navíc, ještě nikdy jsem při závěrečné pětiminutovce nebyl u filmu tak zpocený.

    • 11.1.2015  17:51
    Kód Enigmy (2014)
    *****

    Veliké překvapení. Pro mě. U Honu na lišku jsem předpokládal, že mě do sebe nevtáhne, a to se také stalo. U Teorie všeho (asi nejbližší možný příbuzný Kódu Enigmy) jsem rovněž předpokládal, že mě do sebe nevtáhne, a to se také stalo. Stejně tak i u Kódu Enigmy jsem předpokládal, že mě do sebe nevtáhne, ale šeredně jsem se spletl. V každé jednotlivé kategorii bych mohl hledat superlativy - má oblíbená Keira Knightley, Mark Strong, dynamická režie a scénář s přesně dávkovanými porcemi napětí, hudební doprovod, po kterém se Alexandre Desplat konečně dostal mezi mé nejoblíbenější skladatele (že mu to ale trvalo) a v neposlední řadě Benedict Cumberbatch, kterému jsem roli poprvé v jeho už tak uctyhodné filmografii sežral i s navijákem, bravo Benedicte. Kód Enigmy se u mě tím pádem dostal na průběžné první místo letošních Oscarových kandidátů (zdaleka jsem ještě neviděl všechny), hned před Grandhotel Budapešť (opět Desplat, náhoda?).

    • 10.1.2015  23:40

    Dříve se mi to skoro nikdy nestalo, ale když jsem věděl, jak to všechno dopadne, nepodařilo se mi sblížit se ani s jednou postavou. Vlastně se mi ani příběh nedostal pod kůži. Všechno působilo strašně odměřeně, až se mě to jakoby - jako diváka - snažilo od sledování odradit. Zápasení nepatří mezi mé nejoblíbenější sporty a tak jsem si, co se samotného sportu týče, užíval jen tréninkové scény. Ze samotných olympiád tu k vidění skoro nic není a tak se veškeré dění točí kolem vztahů ústřední trojice. To je v pořádku, maskéři i herci samotní odvedli kus práce, chemii mezi bratry i mezi miliardářem jsem jim věřil, ale zbytek filmu byla odfláknutá oskarová rutina, bohužel. Věřím, že minimálně Ruffalo nominován bude a jak ho mám velice rád, tentokrát bych mu sošku nedal. "Foxfighter" by u mě v žádné z kategorií nedostal ani bronzovou medaili.

    • 10.1.2015  13:35
    Mandarinky (2013)
    *****

    Podobně jako Kukuška nebo Země nikoho, i Mandarinky zařazuji mezi nejlepší malé velké válečné filmy. Gruzie, 90. léta a děda Ivo řeže dřevo na výrobu bedýnek na (granáty?) mandarinky, když tu u dveří stojí hladový Čečenec, dožadujíc se jídla na cestu. Zápletka houstne, když se Čečenec vrátí, tentokrát však ležící v plotě s dírou v hrudníku. Spolu s ním děda Ivo zachrání i jednoho z Gruzínců. Oba muže z opačných stran barikády tak dělí jen jedny zamčené dveře. Příběh, ve kterém se sbírají mandarinky, pije čaj, hoří domy a zpochybňují se schopnosti Gruzínců a Čečenců válčit nebo dělat dobré šašliky. Já osobně bych k žánrům přidal i komedii, i když humor je hodně černý (navíc míří vždy do černého). Vtipné situace se mísí se srdceryvnými v tom správném měřítku, nejednou jsem se od srdce zasmál. Jde však hlavně o válečné drama, strach o hrdiny je cítit z každého filmového políčka neboť válka se odehrává doslova za humny (a mnohdy i uvnitř domu, i když tam jde hlavně o přestřelky slovní). Estonský film příliš zmapovaný nemám, viděl jsem všehovšudy jediný film - tento. Ale jestli v Estonsku umí točit takové malé velké filmy, proč to neumíme u nás?

    • 9.1.2015  22:56
    Sobecký obr (2013)
    ***

    Neskutečně depresivní, bohužel tím špatným způsobem - vůbec mi nezáleželo ani na jedné z postav. Kluci to zahráli opravdu dobře, to se jim musí nechat. Jeden neskutečně iritující parchant, který věčně kašle na léky a na lidi kolem sebe, druhej neskutečně naivní měkkejš. Vývoj jejich postav tu načtrnutý je, ale stejně tak bych mohl sledovat ty jejich koníky, jak devadesát minut závodí někde na silnici, pronásledováni britskou chátrou nejhrubšího zrna u které platí, že co člověk, to extrémní příklad individua z pracovní třídy. Ale ne, byl jsem nucen sledovat devadesát minut sbírání kovu, hádek mezi puberťáky, hádek mezi rodinnými příslušníky, hádek mezi sběrači kovu.. A to i přes to, že díky jednomu přibližně třicetivteřinovému záběru asi ve dvacáté minutě každému vnímavému divákovi dojde, k čemu se tu schyluje. Jedinou emotivní scénou je ta úplně poslední, a to je bohužel pozdě.

    • 9.1.2015  19:27

    První díl byl pohádkou, kterou je i kniha. Šmakova dračí poušť (bleh) se však (zřejmě maximálně v rámci možností) přiblížila Pánovi prstenů. Hlavní zásluhu na tom má samozřejmě účast Orlanda 'Legolase' Blooma, který snad poprvé (štěk v Černém jestřábovi nepočítám) předvádí solidní herectví a božská Evangeline Lilly, kterou od nynějška prosím obsazovat do každého pátého filmu. Jejich souboje film pozvedly ještě o něco víc a teď můžu s klidným srdcem napsat, že lépe asi zpracovat kniha nešla. (Ale samozřejmě, že šla). Místy vizuál vypadá až moc počítačově (lití zlata, jízda Legolase na koni), ale jinak k efektům nemám výtky (perfektní Šmak a adrenalinová jízda podzimu - rafting v sudech). Jediným opravdovým mínusem je Howard Shore. Chvílemi je vidět, že se snaží najít ten správný ekvivalent k předchozím soundtrackům ze Středozemě, ale výsledkem je lotrovská-nelotrovská hatmatilka. Buď měl Pána prstenů vykrást se vším všudy (čti pokračovat se stejnými motivy), nebo vymyslet úplně něco zbrusu nového. Jediná kaňka ale s hodnocením dolů nehne.

    • 8.1.2015  11:45

    Pár nevychovaných fakanů přijede na exkurzi do 'dalšího' muzea. Chce to pořádnou kost, která to s děckama umí a temný příběh minimálně o třech vrstvách, aby se fakani uklidnili a začali se zajímat o trochu mexické kultury. Moc to jako animák pro nejmenší nevypadá. Nicméně je to bezpečně nejroztomilejší pocta mexické (latinskoamerické) kultuře. Býčí zápasy, posmrtný život, mariachi. Dokonce i prvky z telenovel (milostný trojúhelník). Tohle všechno bylo náramně poznat, stejně jako vliv Guillerma del Tora. Ten chlapík by se měl vykašlat na všechny Pacific Rimy a přinést třetího Hellboye nebo něco od Lovercrafta, tam by mi jeho vize seděla rozhodně lépe než u přetechnizovaných robotích válek. Doposud vše v pořádku, ale nesmírně mě rušil styl animace. Normálně s tím nemám vůbec žádný problém, ale přeplácanost a strkání nesmírného množství detailů tam, kam už se žádné nevejdou plus animace dvou hlavních soků a Šakala, to mi zážitek o hvězdičku znepříjemňovalo. Co pořád ti Mexikáni mají s tou smrtí?

    • 13.11.2014  15:05
    Chvění (2014)
    ***

    Brilantní Ben Whishaw, citlivě podaných melancholických téměř devadesát minut, výborná práce kameramana, ale přece jen mě to vůbec nechytilo. Junn a Richard narážejí na bariéry, vystavěné kulturním původem obou, které jim brání se lépe pochopit a ani jeden z nich není schopen se naladit na chápání toho druhého. Já se nebyl schopen naladit na celkovou atmosféru, a tak mě bohužel Chvění minulo obloukem, který byl dostatečně velký na to, abych už filmu nedal druhou šanci.

    • 12.11.2014  10:51
    Slepá (2014)
    ***

    Velmi netradiční hra s divákem na kočku a na myš. Originálně podaný příběh o vyrovnávání se člověka se slepotou. Studené, pestrých barev prosté obrázky jakoby zdůrazňovaly odosobnění od příběhu stejným způsobem, jako to provedla hlavní postava se svým vlastním vytvářeným příběhem. Místy je děj zbytečně komplikován, divák sice má jakýs takýs přehled, co se zrovna děje a proč se to zrovna děje, ale šlo to určitě natočit méně kostrbatě a s elánem, s jakým byla do filmu vložena pornografie, která mi zde poprvé přišla naprosto vhodně vložená a zbytečně nerušící.

    • 11.11.2014  12:06

    Velice pomalý revenge film, který více než samotnou pomstu sleduje hlavního představitele a jeho reakce na postupně eskalující teror, namířený proti celé jeho rodině. Je smutné sledovat (nebo povznášející?), že "bezchybný" systém spravedlnosti funguje i jinde než u nás. Já osobně bych za podobných okolnosti zlegalizoval počínání hlavního hrdiny, ono by to tu za pár let vypadalo jinak.

    • 8.11.2014  02:43
    Rich Hill (2014)
    ****

    Tři nejspíše pečlivě vybrané rodiny, tři pečlivě vybraní mladiství představitelé generace, které se Americký sen obloukem vyhl. Místy depresivní, místy znechucené a někdy "nasrávací" scény mi většinou připomínaly upoutávky na reality show Výměna rodinného příslušníka nebo Máte doma uklizeno a bylo mi na zvracení sledujíc, v jakých podmínkách jsou schopni byť jen chvíli přebývat. Když jsem však viděl, s jakou ignorancí a flegmatismem k tomu bordelu někteří přistupují, podobný styl života jsem jim přál (za předpokladu, že je k tomu flegmatismu nedonutil právě onen styl života, ale na to se dokument neptá a není to ani jeho smyslem). Jinak jde o velice zajímavou sondu do středozápadního maloměstečka, kterému spíše než výhra v loterii hrozí insolvence. Obyvatelé si proto bohatí mohou připadat jen podle názvu místa. Žití a bytí v Rich Hill se tudíž rovná životu v paradoxu.

    • 30.8.2014  19:44

    Do tří čtvrtin stopáže jsem uvažoval dokonce o vyšším hodnocení, ale jakmile došlo k nešťastnému twistu, musím s hvězdičkováním klesnout. Když už se odhodlám k projekci podobných filmů (SEAL Team 8, Voják 2...), tak moc nekoukám na příběh, na silné emoce nebo nedejbože na herecký projev zúčastněných. Jdu se bavit a spíše sleduji, jak moc se zobrazená akce, postupy, exploze (výčet by byl nekonečně dlouhý) podobají skutečnosti. Musím říci, že přibližně hodinu vše šlapalo jako švýcarské hodinky (RPG = mňamka), ALE... Po předvídatelném twistu jsem chtě nechtě musel přece jen přihlédnout i ke scénáři a tudíž následně sáhnout "jen" po průměrném hodnocení.

    • 21.3.2014  14:02
    Barefoot (2014)
    ****

    Barefoot mě asi nemohl zastihnout ve vhodnější náladě, kdy jsem byl na děj a jeho průhledné postavy dokonale naladěn. 90 minut, které uběhly jako příjemná seriálová čtyřicetiminutovka, daly vzpomenout na podobně laděné snímky (ať už s narušenými postavami, nebo s postavami, objevujícími současný svět po několikaleté hibernaci). Sice snímek nepřinesl nic nového a ani se o to viditelně nesnažil, ale díky přesvědčivému civilnímu projevu ústřední dvojice jsem si to užil, jako bych veškeré dění viděl na obrazovce poprvé. Původní německý originál jsem neviděl, ale pokud je ještě lepší, než tento americký remake, tak sem s ním.

    • 3.3.2014  12:33
    86. Annual Academy Awards (TV pořad) (2014)
    ****

    S výsledky celkem spokojenost (až na cenu hlavní), Ellen mě taktéž příjemně překvapila (pád Twitteru a moment, kdy jsem na chvíli chtěl být donašečem pizzy), Harry Weinstein dostal do držky (verbálně) a Jennifer Lawrence opět dodržela klauzuli ve smlouvě (alespoň jednou spadnout). Ještě štěstí, že na celý ceremoniál dohlížely dvě největší osobnosti současného televizního světa (děkovná řeč Mattyho jakoby přišla z úst samotného Rusta a nechyběl ani samotný Frank Underwood, který na vše dohlížel z pozadí). Nejvíce mě zklamala hlavní cena pro otrokáře a naopak nejvíce potěšila cena pro Mattyho. All right, all right, all right..

    • 2.2.2014  16:41

    Tohle by se hodilo jako kniha. Dokážu si představit, že by se výborně četla, avšak filmové zpracování námětu se nijak nevymyká zajetému průměru, titul by zapadl i v televizní produkci (zpracováním, nikoli příběhem). Samuel L. Jackson se tu vlastně jen vyskytuje (čti - nehraje) a Dominic Cooper dělá bohužel přesný opak (čti - tváří se, jako by šlo o životní roli). I přes to všechno však nemůžu jít pod tři hvězdy. Reasonable Doubt utekl rychle jako třicetiminutová krimi epizoda a vlastně i přes zkratkovitý scénář se v každé scéně něco děje.

    • 21.1.2014  14:18
    Killer Women (TV seriál) (2014)
    *

    La Sicaria: Ženský Walker, Texas Ranger? Že by nás v budoucnu čekalo více podobných předělávek chlapských seriálů? Bude další třeba Odpadlice? Ale proč ne, pokud to bude fungovat a pokud se to přizpůsobí dnešním trendům. U Killer Women to v první epizodě zafungovalo, hlavně díky last minute dovolené kousek za hranicemi, která hodnocení vytáhla z průměru. 7/10 ----- Some Men Need Killing: Všechno špatně. Zdá se, že Killer Women bude dohánět Walkera i po kvalitativní stránce. Bohužel, od kamery po střih a režii jde o mizernou práci. Tohle že se v dnešní době ještě točí? Bude potřeba hodně přidat na plynu. 4/10 ----- Warrior: Zdá se, že předchozí epizoda byla jen úkrokem (a zrovna do hovna). Ale všichni zúčastnění zabojovali a vyprodukovali o dvě třídy kvalitnější čtyřicetiminutovku. Perfektní příběh je už jen pomyslnou třešničkou. 8/10 ----- The Siren: Přestávám rozumět chování jednotlivých postav, rodinné kejkle tu vůbec nefungují a postavy jsou ploché více, než se v úvodních epizodách zdálo. Bohužel seriál chtěl zaútočit na předsudky o ženách v mužských povoláních, ale nezmohl se na víc než na pár vět v pilotním díle. Ten čtvrtý pak postrádá i chtěné napětí. Klasický průměr. 5/10 ----- In and Out: Ne, název není parafrází na činnost, která by Killer Women seděla o mnoho více než chytání znuděných Texaských ženušek.. Materiál by tam byl více než slušný, sledovanost by si to taky určitě našlo a těch pirátských downloadů co by přibylo. Pátý a zároveň předposlední díl by měl být přípravou na finále, jenomže tahle generálka tvůrcům vyšla tak napůl. Víme, co se asi bude v závěrečném díle dít, ale je třeba se k tomu pronudit nějakých 30 minut (po zbytek času se nejspíš náhodou povedly i vtipné repliky nebo obrazovku zrovna halil větší počet ženštin). 6/10 ----- Daughter of the Alamo: Díky snaze tvůrců o urychlené ukončení seriálu tu polovina věcí nedává smysl, pokračuje se ve vynechaném ději, odvyprávěném pouze stylem "v minulých dílech jste (prý) viděli" a jen díky tomu, že epizoda je vcelku i chytře napsaná, nejdu s hodnocením ještě níž. 4/10 ----- Shrnutí: Seriál měl mizivou sledovanost (nepřekvapivě), a to zapříčinilo dřívější ukončení (bylo natočeno 8 epizod), bohužel rychlý konec znamenal zkratkovitost děje, vynechání šesté a osmé epizody a nepochopitelně tak zůstal konec otevřen. Díky tomu je seriál zbytečné sledovat, jelikož epizody samy o sobě nefungují. Ztráta času - 1/10

<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace