Gilmour93

Gilmour93

Radek Zdráhal

okres Zlín
Private Joker

165 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
    • 22.5.2017  12:53

    Han Solo, Šakal, bondgirl soudružka ve zbrani, Apollo Creed a kapitán Quint z Jaws vs. Jaws z bondovek a herr oberst Django. Scházel už jen rudý gentleman na Ilčim a že se k tomu scenérie nabízely.. Nabitá herecká sestava uprostřed válečného dobrodružství, které lze podobně jako jedničku zařadit do alternativního Hurvajzova vesmíru. Čert vem elektrickou lokomotivu, mě zaujala ohleduplnost akce Edwarda Foxe a jeho kufříku se zábavní pyrotechnikou. Zničit pěkně suše po anglicku důležitý most protržením přehrady je děsně cool a jugoslávský lid dole po proudu ať si nasadí gumáky. Když se kácí nacistický les, létají třísky, no ne..?

    • 19.5.2017  09:00

    Štěědrej večer naasral.. Umění Zwigoffa dostat do svých filmů o ztroskotancích porci lidskosti a obhroublou, ale přitom vkusnou vtipnost tady rozhodně nehledejte. Jedna hvězda navíc nad zkurveným betlémem, ve kterém mudrc Baltazar určitě przní ovci a frnda Panny Marie má podobu japonského jídla, je za Billyho Boba, který toho zpustlého losera i přes sračky, které musí vypouštět z úst, dává s noblesou..

    • 17.5.2017  13:29

    „Ta věž je komín!“ Princip Terminal Velocity spočívá v tom, že si parašukista C.Sheen něco myslí, aby záhy zjistil, že vše se má úplně jinak.. Lehce pitomé béčko pro večerní podřimování, které finišuje dvěma opravdu wtf scénami. Nejdříve tandemový seskok s červeným kabrioletem, kdy jsem už jen čekal, že se za letu vymění olej a svíčky a pak, jako jakýsi zlatý hřeb zkaženého večera, žoviální předávání státního vyznamenání na moskevské půdě. U něj mně Charlie připadal už malinko pozitivní..

    • 16.5.2017  13:58

    „I'd be safe and warm, If I was in L.A., California dreamin', on such a winter's day…“ Asi se shodneme, že moderní historie stěží nabídne známější home invasion událost, než je vražda Sharon Tate (možná ještě útok na kansaskou rodinu Clutterů, kterého se chytil Truman Capote či vyvěšení rudých trenek na Milošovu střechu), ale Mansonem přitahovaný Leonetti tu Noční můru z Cielo Drive uchopil za špatný konec. Vše chtěl postavit na dusné a znepokojivé atmosféře, té ale i přes krátkou stopáž nedosáhl, uměleckou licencí ala tahání kladiva po silnici ničemu neprospěl a konfrontace se závěrečnými autentickými fotkami a videi už jen zvýraznila slabost celého projektu. Otázkou zůstává, jestli by celkové vyznění ovlivnily přitáhnuté šrouby u explicity, ale já má za to, že ne. P.S.: Nebyla zmíněna zajímavost, že o den později Mansonovo Helter Skelter seskupení zavraždilo v L.A. manžele La Biancovy, křestními jmény Leno a ROSEMARY. Jestli ten krví napsaný nápis na dveřích nakonec neznamenal Polanski Je Bůh..

    • 15.5.2017  13:58

    Řeknu vám, Newmanův agent Joe Rearden je pěkné kvítko. Pošťákovi zazvoní vždycky dvakrát, ve vězení galantně odmítne sexuální návrh, ale přitom si nechá otevřená zadní vrátka, pokud ho „vrznutí“ odmítající agentka kopne do koulí, kopne jí tam taky a když pomůže Mercedesu pronásledovatelů do vlhkého irského příboje, oglosuje to suchým britským humorem.. Huston nechal pobíhat pěšce i střelce po šachovnici Hitchcockova špionážního formátu, za dialogy vykukuje Walter Hill, Jarre rámuje dění „balalajkovým“ motivem a celé se to trochu nese v duchu „licensed to kill, live and let die“, ale pro nějakou významnější působnost si to žádalo více dějové sevřenosti a méně umělé krve mezi spárami kostelní dlažby..

    • 12.5.2017  11:40

    Ztráta. Vyrovnávání se s ní. Nová láska. Ve své lži, neříkání celé pravdy a zacyklení v minulosti nebezpečně patologická a krutě sobecká.. Duo Ed Harris, Annette Bening odvádí svůj vysoký standard, konec s obrazem přinese nezanedbatelnou katarzi a mě tak napadá, jak by zpracování tohoto tématu vypadalo s hororovou patinou, dejme tomu od Cronenberga..

    • 11.5.2017  12:22

    Otec neotec, Bůh nebůh, byly časy, kdy rozbití walkmana bylo něco, co se zkrátka neodpouští.. Mezihvězdná, lehce namydlená opera, která s prstem v nose plní svůj jediný účel pobavit a ještě k tomu připojí trochu falšovaných emocí. Kurt jako egomaniakální galaktický inseminátor potěšil, ale stejně jsem se nejvíc zlakol, když se na pár sekund objevil ten mačkač tlačítka Turbo Boost. Fuj, ještě teď se třepu.. Od Jamese Gunna taková milá sázka na jistotu a dřevěné batole bylo její vlajkovou lodí..

    • 10.5.2017  13:57

    S českými distribučními názvy bývá občas problém, to víme. Slovní spojení Dog Eat Dog se většinou používá jako adjektivum ve smyslu „bezohledný“ či „nelítostný“ (třeba dog-eat-dog showbusiness). Prokletý kšeft…no budiž, ale tohle se mělo jmenovat Tři idioti. Vypelichaný nezmar Cage, anorektický Dafoe a vyhazovač z příbramské diskotéky představují trio primitivních, sebelítostných a násilnických ex-muklů, kterým maximálně přejeto to, aby je co nejdříve píchla včelička s chloridem draselným. Všichni tři jsou prý oběti systému, který je nikdy nenechá na pokoji. Chtějí jen spravedlnost a osud s nimi zametá. To jsou zase kecy jak od pana Modrého z Gaunerů.. Schrader se snaží svou historku z podsvětí vylepšit hrátkami s barevnými odstíny světla, mlhavými přeludy a rádoby vtipným cynismem, ale tohle hovno se biči nepodobá ani trochu..

    • 9.5.2017  11:49
    Brimstone (2016)
    *****

    „Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves…“ Vyjma klasického motivu pomsty jsou westernové standardy zadupány do země, dívky z nevěstince krutě zkouší osud a nejpříhodnější čas k ataku nastává, když kovboj na latríně vytlačuje fazole z předchozího dne. Když pomineme religiózní rovinu a odvahu neodvrátit zrak před utrpením, srovnání s Unforgiven je asi na místě. Stejně jako poznámka, že blábolení o díle na feministickou objednávku zavání zabedněností. Dutch western Brimstone sebou navíc nese koncentrovanou sílu, která je umocněna chytře rozsypanou linearitou vyprávění a taky možným nadpřirozeným výkladem. Nelze opomenout, že Guy Pearce se zhostil role láskyplného reverenda takovým způsobem, že na něj budou lidé na ulici nějaký čas namísto žádosti o selfie plivat..

    • 5.5.2017  12:47
    Nicota (2016)
    ***

    Kanadská loupež za černé noci. Nejdříve se odcizí motivy Carpentera (assault na nemocniční okrsek prostřednictvím kultu polokosočtverců či z lidí lezoucí ošklivá věc) a pak proběhne rozkrádačka v pekelných zákoutích Clivea Barkera, úchylných Cronenbergových transformacích a chapadlových Cthulhu motivech. Kladem jsou klasické latexové triky a esprit low-budget hororů z dávných osmdesátek, záporem zmatečný střih a nesympatické postavy v čele s fízlem, který všem okolo doporučuje, aby se zklidnili, ale sám by potřeboval platíčko thorazinu. Autorská dvojice Gillespie, Kostanski by za tuto bohapustou zlodějnu zasloužila potrestat zvýšeným zájmem producentů..

    • 4.5.2017  12:46

    Major exžena, exmajor a exmajorova exdcera lovci i štvanci.. McQuarrie citelně chybějící za klávesnicí, v žánrových specifikách tápající Zwick, falešně znějící melodramatická struna a ve finále důkaz, že ani frňák subtilního scientologa není při výběru projektů neomylný..

    • 4.5.2017  12:42
    Modrý kód (TV seriál) (2017)
    *

    Rubava Hope(less). Pokud existuje v pekle nemocnice, vypadá přesně takhle. Špitál, v němž by doktor Dlaha nemohl zadržet smích a jeho kolega Nick Riviera by byl šéfprimářem. Pokud Dietlova Nemocnice na kraji města je vrcholem české seriálové tvorby z nemocničního prostředí, tohle je parodií zapáchající kanalizace pod sklepními prostory a patologií. Dožít se toho doktor Štrosmajer, viděl by autory Modrého kódu vznášet se nad holubicemi někde v stratosféře..

    • 3.5.2017  13:22
    Uteč (2017)
    ***

    Peeleho „Hádej, kdo přijde na transplantaci“ lze vnímat ze dvou úhlů. Jako lehce psychologický horor o člověku hozeném do podivně se chovajícího společenství. I přes rušivou přítomnost černého Setha Rogena z letištní ochranky jsou první dvě třetiny svou nejistotou ohledně dalšího dění docela znepokojivé. Škoda, že se na konci zamíchalo horké černé kafe plastovou lžičkou soudruhů z NDR.. Mnohem zajímavější je však druhý úhel, který se na mezirasové tenze v USA dívá satirickou optikou. Do děje je jednak zakomponována spousta drobných narážek (mj. stříbrná „ovládací“ lžička jako symbol privilegia, záchrana života „sběrem bavlny“ z křesla, bingo jako otrokářská aukce). Nosná myšlenka stojí na tom, že rasističtí zloduši nemusí být jen neo-nacisté či rudokrcí Jižané, nýbrž i liberálně smýšlející střední vrstva, která svým ignorantstvím a samolibostí dovede černé bratry taky pěkně pohoršit. Nechybí i ukazováček směrem k nezájmu úřadů a médií o pohřešované Afroameričany, kteří kvůli barvě pleti a sociálně-ekonomickému statusu dostávají oproti bílým nálepku méněcenných. Citlivá, současnou Amerikou silně pulzující témata, pro autora evidentně velmi osobní. Klidně mohl být odvážnější a vše ukončit zatčením či ještě lépe zastřelením obvyklého podezřelého..

    • 2.5.2017  10:42

    Říká se, že nejhorší je srážka s blbcem. Zvát si ho na večeři je stejný hazard, jako projíždět křižovatky na červenou. Jednou to nevyjde.. Očividný divadelní původ, kultivovaný konverzační i situační humor a dva zajímavé poznatky. Kdyby Francois Pignon dělal na lince SOS, přibylo by sebevražd (i u omylů, co by původně volali na výsledky kriketu). Pokud tohle byly průměrné úřednické vzorky z francouzského Ministerstva financí, pak je zázrak, že vůbec nějaké daně vyberou..

    • 2.5.2017  10:36
    Desatero (2007)
    *

    Neznechutíš druhé sračkou svou. Za porušení 11. přikázání by Wain zasloužil máznout jednou z Mojžíšových desek po hlavě.. Podobenství bez pointy, vkusu i úrovně, místy legrační jak dýmějový mor. Takovou koncentraci známých jmen uprostřed rezervoáru tvůrčích exkrementů jsem zažil už jen u Movie 43..

    • 27.4.2017  10:31

    Tým nastávajícího zeťáka se snaží na domácím hřišti přesvědčit rodinu své milé o upřímnosti svých citů i níži vlastního mentálního levelu. Tak autor pojmenovaný po německém přístavu vykrádá vlastní dílo Meet the Fockers, akorát s tím rozdílem, že tady chybějí oba zakladatelé domácího klubu.. Pod námětem podepsaný lascivní barel Jonah Hill může být jedním z důvodů, proč jsem se příliš nebavil. A nebo za tím byla přepálená vulgárnost, afektované postavy, vtipy, co nevědí, kdy skončit a mezi řádky schovaný povýšenecký výsměch staré škole.. Ze spodu tlakově čištěný Bryan Cranston mi přišel poněkud ztracený a já se mu ani nedivím..

    • 26.4.2017  13:04
    Skryté zlo (2017)
    ***

    Kontrolní otázka, soudruzi. Když se u zrcadla setkají Boogeyman a Slender man, pětkrát řeknou Candyman a medáček s hákem jim do ouška zašeptá Bye Bye Man, jaký bude bodycount..? Uznávám, že se jedná o derivát všemožných Wanů, Flanaganů a historek o nezbedných démonech a že digitální Kerberos by zapadl do remaku Maxipsa Fíka od společnosti Asylum, ale Stacy Title tomu dokázala prakticky bez lekaček vtisknout zajímavou atmosféru a i když byla mytologie kolem Ahoj Ahoj Mena poněkud zanedbaná, podařilo se jí po celou dobu udržet mou pozornost. Obzvláště, když si z úhlu pohledu škrtnete nadpřirozeno a nahradíte jej velmi skutečnou mánií s psychotickými příznaky či paranoiditou.. Škoda, že chyběla odvaha k nějakým nestandardním řešením. Kdyby se třeba vše utnulo větou: „Daddy, you know I can´t read in the dark,“ šel bych s hodnocením i výš..

    • 25.4.2017  13:03
    Labyrint - Série 2 (série) (2017)
    ***

    Slabý drajv mysteriózna, zbytečně roztahané bloudění v labyrintu jmen a nepodstatných dějových vsuvek (malí kluci na tajném výletě, milenecký pár před autonehodou), otravné zoomování, nebývale mdlé herecké výkony (Vilhelmová s bouchačkou by zapadla leda do týmu Mahoneyho; řád ve složení Vitásek, hlas Harrisona Forda, pan Fajst, správce ze zámku a counselor Štěpán Šafránek působil tak neskonale krutopřísně, že by se na jeho pokyn templářští rytíři zřekli víry). Tohle Strach nemohl vyhrát..

    • 24.4.2017  13:09

    Kterak chlupatý gentleman Caesar a jeho bílý bratr Old Shatterhand Malcolm chtěli zakopat válečný banán, aneb „postapeo“ postrádající primární pohlavní znaky na svých protagonistech i zpracování. Bylo útrpné sledovat, jak se precizní triky marně snaží zakamuflovat ploché postavy a chabou, brutálně předvídatelnou dějovou stránku (poslední slova určené Brutovi Kobovi neuhádne jen naiva). Kdyby se alespoň objevil Charlton Heston a rozdal členům opičí tlupy přihlášky do National Rifle Association, ale ono nic.. P.S.: Nebylo by od věci vzhledem k celosvětovým tržbám a nezapáchajícímu jüanu zauvažovat o crossoveru s příběhy Sun Wu-kchunga, protože co si budeme nalhávat, o peníze jde vždycky až v první řadě..

    • 24.4.2017  13:04

    The Cat and the Canaries.. Cílevědomý, minimalistický, zdánlivě emočně chladný hon na vousatý symbol zla. Uvědomělost toho, co chci natočit, z toho stříká každým záběrem, pokud se na jen chvíli ustoupí ze stezky strohosti, je to jako návrat do osmdesátek s Chuckem Norrisem (opakovaný výbuch vrtulníku z 5 úhlů), chlad kolem mangusty obklopené útočnými jedovatými hady se s posledním záběrem změní v mrazení. Motor napájený cílem před sebou najednou zhasl. Zlo je pryč, ale za jakou cenu? A zástup dalších zel přešlapujících za dveřmi není žádnou útěchou.. Mám za to, že kdyby urputné agentce Jessice Chastain umřelo při 9/11 dítě, nepíše šéfovi počet dní nečinnosti na sklo kanceláře fixou, ale vyrývá mu je do těla nožem..

    • 19.4.2017  13:43

    Skáče se po střechách i ze současného Madridu do Anadalusie 15.století, asasíni se rubou s templáři i inkvizitory, mluví se o svobodné vůli a vymýcení násilí (čtěte: pronášejí se prkenné fráze), nad tím vším poletuje orel a všichni společně hledají kouli na petanque. Co taky čekat, když za scénářem stojí prasklé žilky v očích způsobující produkt firmy Ubisoft a příliš mnoho kuchařů připalujících žánrovou polívku. Když však od toho oddělíme formu a tvůrčí vizi, štěbetají si nejen asasíni na střechách, že talentovaného Justina Kurzela čeká velká budoucnost..

    • 18.4.2017  12:41

    Travel and Conquer. Všichni si asi vzpomenou na Ritchieho pecku Snatch a přičinlivé podnikavce bez trvalého bydliště, co dávají k prodanému zboží pesy. Tady ale kočující byznysmen nechce něco tak triviálního, jako je nový karavan pro Má. On se chce zbavit vlivu Tá.. Adam Smith ku prospěchu věci až do samého konce netlačí na pilu nějaké osudovosti či tragiky a názorně předvádí, že Britové odjakživa uměli protlačit do sajrajtu sociálních dramat upřímnost a životní optimismus. A navíc, to ze tří čtvrtin irské duo Fassbender, Gleeson má moji neutuchající pozornost, i kdyby předčítalo z příbalového letáku Paralenu..

    • 13.4.2017  10:16

    Dokud se vrtí lososem, členové britského rybářského svazu jsou přirovnáváni k al-Káidě a doktor přes jepice se zabývá zatím jen slovním třením, plave Hallström hbitě proti proudu bouřlivými peřejemi. Jenže pak se začnou vymýšlet umělé konflikty, tření se chystá změnit svůj suchý charakter a vy s hrůzou zjišťujete, že leklý Lasse leží břichem vzhůru na hladině rybníka, do něhož poblíž stojící továrna vypustila nadlimitní množství fruktózy. Stačilo drobné vylití ze satirického koryta a jemenští lososi přestali brát..

    • 12.4.2017  12:41
    Bod zlomu (2015)
    *

    Pokud by se to jmenovalo „Osm způsobů jak se zabít a být při tom jakože cool“, tak prosím, ale jako remake filmu o surfujícím Pavlu Nedvědovi a jeho podivuhodném příteli z FBI je to vysloveně směšné. Obzvláště k popukání pak bylo, jak ti extrémní outdoor narcisové vedli filozofické plky o svobodě, vlastní cestě a splynutí s přírodou a přitom se nechali vydržovat prachy ropného šejka jak nějaká děvka. Kurt Wimmer by měl být zakázán stejně jako nacismus, chemické zbraně či močení na veřejnosti..

    • 11.4.2017  11:47
    XX (2017)
    **

    Four deadly tales by four killer women? S tak ostrým sloganem bych byl opatrný.. 1.) Neortodoxní krabičková dieta a kvůli atmosféře nejistoty asi nejlepší segment. Zarytě odmítá odhalit svého MacGuffina, tak jsem měl dlouhou dobu za to, že se chodí do sklepa, kde je desetikilový kýbl s nutelou.. 2.) Narozeninová párty pro dceru musí být perfektní, i kdyby tatínek nedýchal. Myšlenka, že se přehnaná péče o spokojenost potomků může vymknout, je sice zajímavá, ale vše je podané dokonale sterilně a rádoby vtipně. 3.) Pouštní démon dělá mňam-mňam a kvarteto turistů zmizne rychlejc, než zjistíte, že je vám to jedno. 4.) Volné pokračování děťátka Rosemary, kdy tatínek chce synka do vlastní péče. K soudu ani nedojde, protože Keanu Reeves asi neměl čas. Námět slibný, ale po výborném The Invitation jsem od K.Kusama čekal jiné mezilidské kapky.. Upřímně, víc by mě vyděsilo, kdyby se k názvu přidalo ještě jedno X a já se musel dívat, jak dieselový Xander Cage „nabančí všem největším hnusákům na světe“..

    • 10.4.2017  12:32
    Zádušní oběť (TV film) (2017)
    ***

    Svobodův pokus o ponuré krimi z období Velké války a protižidovských nálad nakonec skončil porážkou, co nebyla košer. Technická kvalita nedokázala vyvážit trestuhodně nerozvinutý motiv tajemného spolku Morany Cibulkové, dvojnásobný omyl na konci (nádražní pich a nepatřičný povzdech, jak je válka i nyní fuj) či skutečnost, že už zhruba ve třetině divák vylučovací metodou zjistí, kdo je pomstychtivý vrah. Je to snadné pátrání, když víte, že poslední zabití ve filmu provedené šábes držící rukou má na svědomí parta kolem Alda Raineho. Jsem si plně vědom historického údělu židovského národa, ale v poslední době se mi začíná zdát, že mu filmová branže dělá tím neustálým stavěním do rolí obětí medvědí službu.. Když už nic, zaujalo mě, jak se nám Kňažko začíná v obličeji zakulacovat do tvarů Anthonyho Hopkinse..

    • 10.4.2017  12:28
    Spojenci (2016)
    *****

    We´ll always have Hampstead.. Spojenci nejsou vycizelovaný, válečné pozadí i oči ždímající masterpiece ala Anglický pacient, přesto mě Zemeckis dostal. Pozvolna budovaným napětím kolem hledání pravdy i strohým, pravděpodobným a zasraně emotivním koncem. Snad to bylo i tím dlouhým marockým prologem, ale ještě nikdy jsem si nepřál slyšet Marseillaisu tak jako teď..

    • 7.4.2017  10:08
    The Words (2012)
    ***

    Jak by řekl Homer Simpson: „Kecy, kecy, samé kecy a kydy..“ Je ironií osudu, jak se premise „když průměrnost ovinou ambice, přicházejí ke slovu klam i sebeklam“ dokonale obtiskla do profilu Klugman-Sternthalovy narativní matrjošky. Konec s odmítnutím náruživé fanynky Olivie si lze vysvětlit i tak, že se protkla fikce s realitou a úlisného spisovatele Quaida dostihla i jiná než tvůrčí impotence..

    • 5.4.2017  10:54
    Panenka (TV film) (1980)
    ***

    Nějak mě to celou dobu nepustilo k sobě kvůli nedostatku autenticity. Plechovky od coly, krabice od marlborek, saka ležérně přes rameno, ruch velkoměsta za okny, pár jakože Afroameričanů či familiární oslovování Stýve ještě odpovídající prostředí nevytvoří. Je úsměvně, jak si na Kavčích horách uvědoměle představovali kapitalistický svět v optimistických a moderních barvách, zatímco produkce z tuzemských reálií se ani nesnažily přetřít tu uniformní šeď. Na jejich omluvu podotýkám, že točit o pár let později imperialističtí soudruzi remake Dietlova pitavalu, měli by z věrností prostředí také problémy.. Labil Sváťa Skopal z 87. prescintu byl ovšem výborný, lepší než Sonny Landham..

    • 4.4.2017  13:23
    Pasažéři (2016)
    ***

    „Všichni nejsou mrtví, Dave...“ Listera už musela nejen od zvedání vidličky s kuřetem Vindaloo bolet pravačka a tak si probudil Kochanskou. Inteligentní Rimmerové pomáhají s aklimatizací, Kryton za barem hází moudra, robíci uklízejí paluby bez vulgárních gest, chvíli se mihne i kapitán Hollister, prostě jedna velká kosmická idyla, dokud se neobjeví škvíra. Pochopitelně ve stázi.. I když se v rámci etických otázek nabízel pravý opak, zůstali Pasažéři plytkým sci-fi, za jehož scénářem stojí přibližně 60 učitelů tělocviku a které se až příliš zahledělo do své vizuální opulentnosti. Romantická udička pro široké kinomasy, aneb i dělník ze šroubárny si může přečíst manuál Avalonu v originále a zamilovat se do někoho z první třídy. Apropo, taky vás v souvislosti s koncem napadlo, proč si kromě zahradničení neprobudili i porodní asistentku..? Zatímco Jennifer Lawrence plní snadný úkol vlhkého snu, krotitel velociraptorů Pratt neuvěřitelně tápe v hereckém vyjádření základních emocí (strach, údiv, smutek). Vždyť ho Michael Sheen za barem z Osvícení přehrává o tři délky a to ho je jen polovina.. Možná bych přihodil jednu hvězdu navíc, kdyby za tím vším stál Queeg..

<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace